2019-10-18, 18:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vem har påstått att någon beslutade att
hon skulle mördas pga otroheten?

Jaha så det finns något annat skäl?
Nu blir jag riktigt mörkrädd .
Har du någon annan förklaring ?
Citera
2019-10-18, 18:39
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag vet inte men eftersom hon inte ville
avsluta förhållandet så antar jag att det
var därför hon inte ”kunde”. Hon var väl
inte motiverad.

Ja och då gick det som det gick -där har vi svaret på den undran du hade ....
Citera
2019-10-18, 18:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja och då gick det som det gick -där har vi svaret på den undran du hade ....

?
Vilken undran var det?
Jag hänger faktiskt inte med i hur du
tänker?
Citera
2019-10-18, 19:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jaha så det finns något annat skäl?
Nu blir jag riktigt mörkrädd .
Har du någon annan förklaring ?

Tänker du alltså att HD ska ha mördat LW för att SD var otrogen med henne? Jag hänger inte heller med riktigt i dina tankebanor.
Citera
2019-10-18, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tänker du alltså att HD ska ha mördat LW för att SD var otrogen med henne? Jag hänger inte heller med riktigt i dina tankebanor.

Jag tror faktiskt också att det kan ha gått till så och att SD hjälpte HD att sopa igen spåren. Kanske var HD den som hade störst "anledning" att döda LW, som var enveten och ville ha ett snyggt avslut med SD, vilket hon inte fick och som också kan förklara bilincidenten? Kanske ville LW en ursäkt och ett snyggt avslut av SD för att ha blivit lurad i 6 år, vilket hon aldrig fick?

Vi får väl se så småningom vart detta fall leder.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-18 kl. 19:58.
Citera
2019-10-18, 20:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Min spekulation :

Om jag hade varit HD och vetat om att SD brukade vara otrogen så hade det ändock gjort ont inombords om älskarinnan bjuder hem en på kaffe och berättar att ens man och hon och mannen har haft samlag i 6 år utan att jag vetat om det ...
Det måste ha känts som ett hånflin rakt mot dej som person .
Antar att HD blev väldigt både chockad och ledsen i det ögonblicket .
Citera
2019-10-18, 20:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag missade...men det är en slump?
I alla andra fall hade jag trott på slumpen - men inte i detta specialfall.
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han har absolut en fäbless för det makabra och drar sig inte för att skämta om det, alltid på gränsen för det oanständiga och gränslösa.

Om man inte visste vad han sitter misstänkt för skulle man kanske tycka att han var lite barnsligt tramsig, ständig anspelande på sex, djävulen, och annat som de flesta vuxna har växt ifrån. Lite som en tonårskille. Något man kunde skratta lite åt...

Med vetskap om att bakom den glättiga och tramsiga fasaden finns en person som kan ta till våld i trängda situationer, blir den tramsiga sidan läskig. Det är som det läcker, pyser ut lite djävulskap. Det går liksom inte att hålla det tillbaka.

Precis som en clown i en skräckfilm.
Kan man tänka sig något värre?
[Min fetning] Man kan skämta om det makabra, och vem gillar inte satiriskt framställda tomtar mm. Men här tycks en identifikation ha skett med det svarta. Han skaffar sig t.o.m. ett tel.nr med djävulens signum, han njuter av att visa upp en död mus som HD nyss trampat ihjäl (hur det nu gått till); han lyfter försiktigt upp musen för att inte gå miste om några inälvor; placerar den på en sten, arrangerar benen och svansen så att innanmätet kommer till sin rätt: Han har inte gjort något; han bara dokumenterar.

Han tar upp en torr och sval groda från marken, vecklar ut sin hand så grodan tror sig känna fast mark under fötterna; böjer sig så fram och formar sin sockersöta mun till en kyss varpå den vettskrämda grodan (som f.ö. var en vårtig honpadda: Bufo Bufo) tar ett säkert hopp mot döden. - Han har fortfarande inte gjort något; han ville ju bara lekfullt pussa sin groda.

Han frossar i att exponera sina medmänniskors svagheter och tillkortakommanden - men gör det på ett illasinnat vis; långt från allt vad heter humor och träffsäker satir. - Han framhäver sig själv på bekostnad av andra. - Här lämnar han t.ex. tentasalen före alla andra och kan inte låta bli att föreviga de långsamma trögskallarna:
170406: https://coord.info/GLQKX513
Denna dag i Master Y:s liv framstår som rätt mastig, men de sju cacherna avverkades på 1 h 18 min - och därefter hade han 90 sek till godo på tåget tillbaka till "Pennybridge":
Din liknelse med en clown i en skräckfilm är mitt i prick: Djävulen döljer sig bakom clownens mask och alla inkl. LW ser bara en tramsig men snäll farbror - tills mörkret faller på och det plötsligt visar sig att clownen inte var den lustigkurre alla hade trott. Men då är det för sent: Den som inte jamat med clownen är nu emot honom - och det kommer berörda antagonister i sinom tid att få veta. - Inte för inte identifierade sig clownen med Mördartomten; blev så inspirerad att han t.o.m. styckade upp en massa småtomtar som han dränkte i någon obestämbar smet.

It used to be a happy mouse:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e224ad46-6e03-4f35-aa96-02fa6b47d6d8.jpg
170903 https://coord.info/GLT6ZCJQ
[Känsliga personer varnas!]
Citera
2019-10-18, 21:35
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
I alla andra fall hade jag trott på slumpen - men inte i detta specialfall.[Min fetning] Man kan skämta om det makabra, och vem gillar inte satiriskt framställda tomtar mm. Men här tycks en identifikation ha skett med det svarta. Han skaffar sig t.o.m. ett tel.nr med djävulens signum, han njuter av att visa upp en död mus som HD nyss trampat ihjäl (hur det nu gått till); han lyfter försiktigt upp musen för att inte gå miste om några inälvor; placerar den på en sten, arrangerar benen och svansen så att innanmätet kommer till sin rätt: Han har inte gjort något; han bara dokumenterar.

Han tar upp en torr och sval groda från marken, vecklar ut sin hand så grodan tror sig känna fast mark under fötterna; böjer sig så fram och formar sin sockersöta mun till en kyss varpå den vettskrämda grodan (som f.ö. var en vårtig honpadda: Bufo Bufo) tar ett säkert hopp mot döden. - Han har fortfarande inte gjort något; han ville ju bara lekfullt pussa sin groda.

Han frossar i att exponera sina medmänniskors svagheter och tillkortakommanden - men gör det på ett illasinnat vis; långt från allt vad heter humor och träffsäker satir. - Han framhäver sig själv på bekostnad av andra. - Här lämnar han t.ex. tentasalen före alla andra och kan inte låta bli att föreviga de långsamma trögskallarna:
170406: https://coord.info/GLQKX513
Denna dag i Master Y:s liv framstår som rätt mastig, men de sju cacherna avverkades på 1 h 18 min - och därefter hade han 90 sek till godo på tåget tillbaka till "Pennybridge":
Din liknelse med en clown i en skräckfilm är mitt i prick: Djävulen döljer sig bakom clownens mask och alla inkl. LW ser bara en tramsig men snäll farbror - tills mörkret faller på och det plötsligt visar sig att clownen inte var den lustigkurre alla hade trott. Men då är det för sent: Den som inte jamat med clownen är nu emot honom - och det kommer berörda antagonister i sinom tid att få veta. - Inte för inte identifierade sig clownen med Mördartomten; blev så inspirerad att han t.o.m. styckade upp en massa småtomtar som han dränkte i någon obestämbar smet.

It used to be a happy mouse:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/e224ad46-6e03-4f35-aa96-02fa6b47d6d8.jpg
170903 https://coord.info/GLT6ZCJQ
[Känsliga personer varnas!]
Alltså ärligt talat, karln verkar ju inte frisk...Han verkar gå igång på makabra grejer...Det där med musen är riktigt osmakligt..
Citera
2019-10-18, 22:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Jag tror vi krånglar till det.

HD kan ju ha uppgett att hon befunnit sig hemma vid den aktuella tiden och inte vid mordplatsen. Men om det inte går att visa att det är så har hon inget alibi.

De uppgifter Schazz har fått kanske egentligen bara är en utsaga som tagit sin början i att HD sagt "jag var hemma då." Genom djungeltelegrafen har det sedan blivit till att HD har "alibi".

Ursprunget till djungeltelegrafens budskap är viktigt.
Jag håller med dig, att det borde ha varit HD själv från början. Och det är sällan alibin är vattentäta tänker jag, just den tidpunkten på dygnet. Och om mordet hade skett 50 mil från bostaden.

Och vi vet ännu inte om någon har ljugit.
Om HD är delaktig i mordet då är det förstås en annan femma.
Citera
2019-10-18, 22:26
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Alltså ärligt talat, karln verkar ju inte frisk...Han verkar gå igång på makabra grejer...Det där med musen är riktigt osmakligt..
Ja, visst är det osmakligt. - Kan inte heller tänka mig att en frisk person vars maka/make trampat ihjäl en liten mus, lägger upp denna som en trofé och fotar den, för att sedan ha som reseminne: ”Här ser man utsikten från hotellrummet; byggnaderna utefter gatan hade en mycket intressant arkitektur, och här är musen jag trampade ihjäl".

Drygt två mån efter LW:s brutala död fotas ett djurkranium - som SD innerligt hoppas ska vara resterna av en mugglares krossade skalle:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0.jpg
180725 https://coord.info/GLWH4KVK
Citera
2019-10-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, visst är det osmakligt. - Kan inte heller tänka mig att en frisk person vars maka/make trampat ihjäl en liten mus, lägger upp denna som en trofé och fotar den, för att sedan ha som reseminne: ”Här ser man utsikten från hotellrummet; byggnaderna utefter gatan hade en mycket intressant arkitektur, och här är musen jag trampade ihjäl".

Drygt två mån efter LW:s brutala död fotas ett djurkranium - som SD innerligt hoppas ska vara resterna av en mugglares krossade skalle:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/a95dc73d-e1dc-41a8-9eae-faa1894413c0.jpg
180725 https://coord.info/GLWH4KVK

Du är väldigt bra på det här, bilden av en djupt störd människa träder fram.
Citera
2019-10-19, 00:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78

Musen, usch. Vem tar en bild och lägger upp på den stackaren? Som att det vore en kul grej?

Och grodan likaså. SD tänker mest på att det är "äckligt, men ärligt talat. Skulle de flesta inte tänka att man genom obetänksamhet bidragit till grodans plågsamma död? Och inte heller verkar han bry sig om dess öde? Fick den ligga kvar och lida?

Han gillade också att skoja om barnens kaniner.
Minns inte längre, men var det inte något om att grilla dom?

Om man har barn, då vet man att barnen älskar sina husdjur. Det är inte roligt att skoja på det sättet.
Som förälder borde man uppskatta att barnen kan känna kärlek till sina djur. Vara tacksam och glad över hur de utvecklas känslomässigt av att ta hand om kaninerna.

Jag tycker inte att det finns på världskartan att skoja om det på det sättet, även om barnen kanske inte läser geocachloggarna. Men faktiskt, det skulle inte förvåna mig om han skulle skoja med barnen om det här också.
Senast redigerad av notknapparen 2019-10-19 kl. 01:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in