2020-02-20, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Lite från NA idag

LW avslöjade i inspelade telefonsamtal skräcken hon upplevde tillsammans med den misstänkte mördaren. "Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden" säger hon i ett larmsamtal till polisen, ett par år innan mordet.

"Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs" säger Lena till en väninna.

I några av de inspelade samtalen ringer Lena till polisen för att anmäla att 45-åringen flera gånger gömt sig i hennes trädgård och tagit bilder på henne i smyg.

Han står där på framsidan och baksidan när han fotar mig. Sedan skickar han bilder på mig och skriver hotelser, säger hon i ett av samtalen.

Hon valde själv att inte vara hjälpsam i utredningen om ofredandet som gällde smygfotograferingen.

Jösses han verkar helt sjuk! Går det inte att bevisa mord hoppas jag han kan bli intagen för ovanstående iaf. Inte så konstigt att LW ville prata med HD och berätta vad det är för idiot hon är/var gift med. Antar att LW inte bara berättade om otroheten utan även annat. HD kanske inte vågade göra annat än att stanna hos SD.

Å varför skulle hon då bjuda på kladdkaka mitt i natten.
Låter inte på något som helst vis vettigt i mina öron.
Citera
2020-02-20, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ett synnerligen otajmat inlägg beträffande eftersökningen utav vänninor då det är just det som det refereras till i dagens artikel i NA. Du verkar ha lite svårt att hänga med i svängarna. Just saying
Om du syftar på det här från inlägget i morse ca 07:20 postat av Tufsankatt:

<Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs" säger Lena till en väninna.>

-så blir jag nyfiken på vad den nära(?) väninnan gav Lena W för råd. Kan det ha låtit så här:
"Snälla Lena, fortsätt gärna att strula med Stefan! Glöm att du har tre barn därhemma."

Vet du Strof vad väninnan ifråga gav Lena W för rekommendation?
Facit är hursomhelst klarlagt även om ingen ännu fällts för brottet.
Citera
2020-02-20, 10:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ja efter det som har kommit fram sedan åtalet väcktes blir jag mer och mer övertygad om att LW ville skydda HD snarare än att hämnas på något sätt.

Håller med! Och hon hoppades antagligen att SD skulle låta henne vara om allt kom fram. Hade hon däremot velat skada HD på något vis, så hade hon ju givetvis berättat detta under den fas då hon och SD var "nyförälskade" och hon fortfarande hoppades och ville att det skulle bli de två. Men det gjorde hon inte. Det finns heller inget av det man sett om LW som visar på att hon hade någon typ av elak eller hatfull personlighet. Tvärtom visade hon kärlek till allt (mat, naturen, GC) och alla (barnen,vänner).
Citera
2020-02-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ja efter det som har kommit fram sedan åtalet väcktes blir jag mer och mer övertygad om att LW ville skydda HD snarare än att hämnas på något sätt.

Hon har sannolikt en hel del egna erfarenheter. Ibland funderar jag om han manipulerat henne så långt så att hon hjälpte med mordet eller till att sopa undan spåren. Tror dock inte det, men möjligen känner hon någon form av skuld eftersom hon hållit kontakt efteråt.
Citera
2020-02-20, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å varför skulle hon då bjuda på kladdkaka mitt i natten.
Låter inte på något som helst vis vettigt i mina öron.
Håller med Dig... kanske för att hålla sig på god fot med den som hotat henne. Själv har jag svårt att förstå att hon hade modet att bo kvar i området.
Citera
2020-02-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om du syftar på det här från inlägget i morse ca 07:20 postat av Tufsankatt:

<Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs" säger Lena till en väninna.>

-så blir jag nyfiken på vad den nära(?) väninnan gav Lena W för råd. Kan det ha låtit så här:
"Snälla Lena, fortsätt gärna att strula med Stefan! Glöm att du har tre barn därhemma."

Vet du Strof vad väninnan ifråga gav Lena W för rekommendation?
Facit är hursomhelst klarlagt även om ingen ännu fällts för brottet.

Dina fabricerade inlägg är inte så intressanta. Jag ser inte att du sitter på någon adekvat information och dina spekulationer har inte varit bidragande i tråden på något sätt. Så bättre du skickar ett om till Gloriuslife eller någon annan som delar din böjning.

Beträffande din fråga så kanske svaret finns i FUP och kanske får du svar under rättegången.
Citera
2020-02-20, 10:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och ändå valde hon att berätta för HD.
Och hon fick rätt. Det vände totalt på
hans tillvaro och han mördade henne.

Ja jag är så upprörd över att hon visste om hur illa det skulle gå men ändå valde att göra det.
Det är ju en annan sak om man är ovetandes om att ens handlingar kan leda till något så allvarligt.

Många här har ju påstått att Lena inte kunde ha vetat att SD skulle ha dödat henne men uppenbarligen visste hon ju det.
Citera
Medlem
Citat:

Klart hon gjorde rätt som anmälde och avslöjade. Inte en dag för tidigt! Men hon borde fått hjälp av kvinnojouren och ett skyddat boende. Och det behöver nog HD också om han släpps ut igen.
Citera
Medlem
Jag räcker också upp handen på detta! Ändå kan jag inte undgå att bli förvånad att häcklandet fortsätter. Vilka behov styr detta hos dessa människor. Lika väl som att en del andra vänder kappan utan att reflektera över sina tidigare inlägg och tyckanden. Sen att vissa tror att det borde varit så enkelt för Lena, bara göra si och så. Nej det funkar inte så med sådana människor som Stefan. Slutligen hade man ju önskat att någon annan hade insett allvaret och försökt hjälpa Lena, men det är inte så enkelt det heller förstår jag förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig! Allt som kommer nu är sådant man redan vetat/trott/fått information om innan. Mycket har man vetat om eller misstänkt i snart två år.

Sekten har kämpat emot sanningen och varje gång insatta personer som du, Blessed, Sh.Holmes, MV, TiNi med fler har skrivit något så har sekten gått bananas totalt. Bättre bekräftelse på att man varit på rätt spår, det kan man inte få. Vissa av dem i Sekten har försvunnit. Andra har nästan blivit ännu värre nu.

Den hysterin, de lögnerna och de kränkningarna som de serverat om och om igen, de har varit svar på våra frågor.

Nu kommer det all fakta - svart på vitt - och förhoppningsvis får LW, LW´s familj och hennes vänner upprättelse nu. Hur NÅGON kan försvara ett sådant monster som MGM är något jag ALDRIG kommer kunna förstå.

Och eftersom jag inte längre tror på Tomten, så tror jag tyvärr inte heller HD varit helt ovetande. Eller helt oskyldig i det vidriga som till slut skedde.... Däremot är jag helt övertygad om att det stämmer att han även hotat henne och barnen. Det har vi länge sett bildbevis på.

Och vi förstår att insatsstyrkan som med full kraft och tungt beväpnade, plockade SD i morgonräden, visste precis vad de gjorde.

PLUS: Ärligt talat så förstår jag inte varför ni alla kloka (ni vet själva vilka ni är) fortsätter att svara Sekten? Det är samma meningslösa diskussioner år efter år och vi ser nu att hatet mot LW inte har minskat det minsta. Lägg istället kraften på att prata med de som inte har som mål att kränka den mördade, utan som är genuint intresserade av att den skyldige/de skyldiga ska dömas. Det kommer massor av information nu som man kan diskutera UTAN att behöva underhålla Sektens hat och sjuka tankar. Onödigt att fylla tråden med mer meningslöst tjafs.
Citera
2020-02-20, 10:11
Medlem
Citat:
Men det gjorde hon ju inte. Hon flyttade
och begärde skilsmässa.
Förstår inte ditt inlägg alls... flyttat/begärt skilsmässa var får du in det?

Jag har i inlägget enbart skrivit av vad som stod i NA idag (och det handlade inte om HD).
Citera
2020-02-20, 10:13
Medlem
Citat:
Jag undrar om det inte är så att hon valde att gå vidare, fullständigt, och det tålde han inte. Jag tror dessutom att HD visste om hans otrohet från i princip dag ett. Fast hon brydde sig inte så mycket. Han kan ha varit så jävlig mot henne att hon tyckte det var ganska skönt att han koncentrerade sig på en annan kvinna också. Men naturligtvis enbart en spekulation. Att han var otrogen i flera år, med en granne dessutom, kan inte ha gått HD förbi. Det känns faktiskt som en omöjlighet.

Jag undrar vad HD tänker nu när hon läser NA, att hennes (nu f d) make smög omkring i Lenas trädgård och fotade. Hon måste vara spyfärdig.
Citera
2020-02-20, 10:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Fast hon hade redan avslöjat affären ganska långt innan hon blev dödad och de fortsatte träffas i smyg även efter att HD fått reda på det. Och HD valde att stanna. Nej det verkar snarare bero på att LW hade börjat hitta vägar vidare på riktigt och eftersom han ägde henne så kunde han inte acceptera detta. I dagens artikel står det ju dessutom att hoten ökade från SD när hon träffade en annan man.

SD ville inte att Lena skulle avslöja affären igen för "att han ville återförenas med sin hustru" står det. Så jag tänker att Lena avslöjade affären en andra gång eller i vart fall hotade att göra det och därför blev dödad innan hon hann göra det.

Jag är ju bara så förbannad på att det är så meningslöst simpelt motiv för detta mord. Det kunde undvikas känner jag. Det är inte för att jag skyller på Lena på något vis som jag harpar om det här denna morgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in