Citat:
Ursprungligen postat av
ingenlosning
(nu har mod sagt att detta är rätt forumdel, så skyll inte mig, jag kan inte förstå hur detta har med "hemelektronik" att göra, trodde det hadde med övervakning att göra, och tycker man bör få bäst diskussion där.)
Jag har stött på en avlyssnings apparat som kan höra folks minsta andetag och tom hjärtslag genom väggar. Den lägger sig vid vänster öra och ger ifrån sig ett pipande ljud som går att höja och sänka. Men ibland när det pågår andra ljud i närheten kan man höra hur den tappar sin position och måste börja söka efter vart personen är, då hör man verkligen hur den åker fram och tillbaka för att lokalisera vart personen är. Som sagt kan man höja och sänka pipljudet den ger ifrån sig, men tror inte det går att stänga av helt utan att tappa avlyssningen.
Någon som vet vad för apparat det handlar om? Vad finns det för avancerad avlyssning på och utanför marknaden?
Vet inte vad för apparat du pratar om, beskrivningen är inte den bästa och jag har svårt att förstå delar av funktionaliteten (vadå tappar sin position? hur söker den efter var personen är? Är pipljudet en indikator på att den uppfattar att någon är i närheten?). Att höra hjärtslag och andning genom väggar låter för bra för att vara sant.
Med det sagt, är det något åt det här hållet du tänker dig? (Förstår att det inte är exakt vad du efterfrågar)
Alternativ 1
Alternativ 2
Alternativ 3
Edit: Var stötte du på denna avlyssningsapparat?