2020-02-20, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Egentligen allt som skrivs här om SD och till viss del HD, och övriga närstående motbevisar ju att dom är GM, om man tänker logiskt. Visst det finns indicier som är starka och lägger man till att det sker i affekt så kan alla scenarios finnas.

Om man viktar vad vi vet om brottsplatsen och även polisens agerande så talar väldigt mycket att vi har med en gärning som sker slumpartat. Ett troligt scenario som jag känner i maggropen är:
BO chattar och förbereder paket och resa (hon skulle till Norge på morgonen).
Nått får hennes uppmärksamhet just efter 23:09. Det kan vara ett par som bråkar och går längs gatan, det kan vara att hon ser försök till inbrott eller stöld.
Hon tar sin mobil och kikar ut, lämnar dörren olåst eller på glänt för att snabbt kunna återinrymma.
GW (en eller flera) avviker (går/springer längs gatan). LW följer efter, kanske ringer hon 112 eller är beredd att ringa.
Hon kommer till bullerplanket och rundar detta för att se vilken riktning GW försvinner. Men GW försvann inte, GW försökte gömma sig där. GW inser att BO står med mobilen och då ger sig på BO, ett längre handgemäng uppstår. Det går oftast inte så fort att ta livet av en människa med bara händerna som dessutom värjer sig. Här kan BO skrika för sitt liv/påkalla uppmärksamhet ELLER att GW var ett par och det är kvinnan i sällskapet som skriker av förskräckelse av det som utspelar sig.
I dödskampen tappar BO klädesplagg (polisen bärgar klädesplagg enligt uppgift, polisen tar aldrig av plagg utan allt följer med till rättmedicin).
GW tar hennes telefon, som rånbyte eller i en just då planerad aktion för att förvirra polisen. Insikt eller dropp av telefon görs då längs flyktväg.
Det är BO:s 112 samtal, som troligen aldrig kopplas till operatör, som gör att polisen tolkar det som ett ofrivilligt försvinnande. Detta sker kanske under onsdagen, då det dels tar tid att kolla och bortse från naturliga orsaker och dels tiden att få fram samtalslistan. Till media går dom ut med uppgifterna under torsdagen.

Så det polisen har att jobba med är helt okända GW och en slumpvis händelse, och det är ur utredningsskäl en mardröm.
Inlägg från 27/5 18 (c:a två veckor efter mordet)

Vore intressant att höra vad EGT har för spekulationer idag.

EGT känner SD/HD enl egen utsago i tråden.

Vet inte varför hen skriver GW men som jag förstår det är det typ "okända GM".

Ps skummar om tråden igen... blir lite intressant med den vetskapen vi har idag Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-20 kl. 06:42.
Citera
2020-02-20, 07:02
Medlem
Jag slänger upp lite från FUP efter jobb.
Citera
2020-02-20, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Jag slänger upp lite från FUP efter jobb.

Hur dags slutar du?
Citera
2020-02-20, 07:13
Medlem
Här smyger 45-åringen utanför Lenas hus - Hennes egna ord om terrorn:
"Avslöjar jag honom är det lika med döden"
Citera
2020-02-20, 07:21
Medlem
Honan6s avatar
Stämningsansökan
https://docdro.id/R1X2OlR

Personutredning
https://docdro.id/3xnF5pV

P7
https://docdro.id/78GdMlp

Sammanfattning
https://docdro.id/fsx8Z0E
Senast redigerad av Honan6 2020-02-20 kl. 08:07.
Citera
2020-02-20, 07:21
Medlem
Lite från NA idag

LW avslöjade i inspelade telefonsamtal skräcken hon upplevde tillsammans med den misstänkte mördaren. "Avslöjar jag honom är det praktiskt taget lika med döden" säger hon i ett larmsamtal till polisen, ett par år innan mordet.

"Han har uttryckligen sagt att han inte drar sig för att döda mig om det behövs" säger Lena till en väninna.

I några av de inspelade samtalen ringer Lena till polisen för att anmäla att 45-åringen flera gånger gömt sig i hennes trädgård och tagit bilder på henne i smyg.

Han står där på framsidan och baksidan när han fotar mig. Sedan skickar han bilder på mig och skriver hotelser, säger hon i ett av samtalen.

Hon valde själv att inte vara hjälpsam i utredningen om ofredandet som gällde smygfotograferingen.

Jösses han verkar helt sjuk! Går det inte att bevisa mord hoppas jag han kan bli intagen för ovanstående iaf. Inte så konstigt att LW ville prata med HD och berätta vad det är för idiot hon är/var gift med. Antar att LW inte bara berättade om otroheten utan även annat. HD kanske inte vågade göra annat än att stanna hos SD.
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-20 kl. 07:36.
Citera
2020-02-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Hur dags slutar du?

Slänger ut vad jag hinner runt 18. Någon som har NA in och läs öppen än.
Citera
2020-02-20, 07:34
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Slänger ut vad jag hinner runt 18. Någon som har NA in och läs öppen än.

Inte nu längre.
Citera
2020-02-20, 07:41
Medlem
Nu kan man sluta spekulera om vem som förföljt vem, när vi vet orsakerna varför Lena ville avslöja förhållandet för HD.
Vilket svin!!
Citera
2020-02-20, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nu kan man sluta spekulera om vem som förföljt vem, när vi vet orsakerna varför Lena ville avslöja förhållandet för HD.
Vilket svin!!
Det finns även en bild på SD när han befinner sig utanför LW:s hus, undrar om polisen satt upp en kamera eller om det var LW?

Fanns även en bild i NA på en ljuslykta med ett meddelande "Jag älskar Dig" på dörren när SD visste att LW hade någon manlig vän på besök (som jag antar att LW tagit).
Citera
2020-02-20, 08:29
Medlem
Oj vad länge det blev "tyst" i tråden! Är alla i chocktillstånd efter vad som framkommit på morgonen eller är det fel på min dator?
Citera
2020-02-20, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Har inte följt så noga så detta kanske har diskuterats. Är det inte konstigt att SD nämner i P7:an att LW väcker stark ilska, hat och sexuell attraktion osv? Det är väl verkligen inte smart att säga men de kanske lockade det ur honom.
Är väl bland annat därför de inte tycker att han är mer än normalbegåvad.
Vi har diskuterat det när det kom i höstas och konsensus var nog att SD blivit konfronterad med inspelningar eller sådant han skrivit till LW som klargjorde att det var just så. Trådens egen Dreyfys m anhang påpekade att bara för att SD betedde sig så, gör det honom inte till mördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in