2020-02-19, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Så störst risk att smittas utanför Kina är i Thailand och minst i Sverige och Mongliet.

😊
Ja precis. Det ät baserat på hur många som flyger in från det smittade området.
Citera
2020-02-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Alltså jag satt och läste en hel artikel. Att det finns två lab. och det ena skulle ligga bara några hundra meter från marknaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Det kommer ifrån ett labb.. det ligger ett biolab precis vid den här marknaden.
Jag tror det stämmer att ett labb ligger i närheten, dock några kilometer. Det innebär dock inte att viruset kommer därifrån. Det finns massor av labb runt om i hela Kina och världen. Wuhan är en av Kinas största städer, klart de har labb där.
Citera
2020-02-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Finns det nån som vågar gissa när detta är över?
Det känns som kineserna har inget under kontroll.
Varför känns det så?
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Ursäkta vad grundar du detta påstående på och kan du utveckla vad du menar med hype?

Nyhetstorka...och man ser till att hypa upp det här för att ha något att skriva om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neurowipe
Nej, då är det en teori, tanke, påhitt, hypotes, spekulation. Men inte konspiration.

Ja det är riktigt. My bad. Det är en spekulation men fakta är det inte utan verifierbara källor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Iranierna är nu en del av den officiella statistiken

Jodå så att...
Det va alltså två människor som dog.
Hur länge sedan bekräftades det att deras två invånare varit smittade?
Senast redigerad av Soltorkadetomater 2020-02-19 kl. 20:48.
Citera
2020-02-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Ja, jag tror inte marknaden är smittkällan från början.
Vet inte vad du menar med "från början".
Ganska svårt att kommunicera om en enda liten sak..
I min tankevärld är djurmarknaden platsen där den första spridningen skedde.
Varifrån det kom innan det kom dit, - ja om det kom från ett lab. så är det ju dom som vet det. Kom
Kom det från naturen, så går det kanske även att spåra djuret (?)
Men att alla dessa nya virusar kommer från naturen, det är väl ändå ingen som tror..
Citera
2020-02-19, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Alltså jag satt och läste en hel artikel. Att det finns två lab. och det ena skulle ligga bara några hundra meter från marknaden.
Ja men det bevisar ju inte att det kommer från labbet. Dessutom ligger det inte "några hundra meter" från marknaden. Snarare några kilometer.
Citera
2020-02-19, 20:47
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretanol
Finns det nån som vågar gissa när detta är över?
Det känns som kineserna har inget under kontroll.

Ja det finns beräkningar på detta man kan kan googla fram.
Den mest kända är väl Bill Gates Foundation Event 201.

Folk gör simuleringar varje dag hur detta kommer att gå. Både forskare och amatörer.
Citera
2020-02-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Så störst risk att smittas utanför Kina är i Thailand och minst i Sverige och Mongliet.

😊
Nej.

1. Listan visar hur troligt det är att någon som är sjuk på flygplatsen i Peking hamnar i något av länderna på listan. Står det 1 % på ett land så är det 1 % troligt att en sjuk på Pekings flygplats hamnar i just det landet. Om landet sedan är stort är det mindre risk att du smittas än om landet är litet. Säg att t.ex. Sverige och USA båda hade haft samma % i listan, då är det mindre troligt att just du träffar den sjuka personen i USA än i Sverige, eftersom USA är större.

2. Listan är top 50 länder, finns fler än så många i världen.
Citera
2020-02-19, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Jag tror det stämmer att ett labb ligger i närheten, dock några kilometer. Det innebär dock inte att viruset kommer därifrån. Det finns massor av labb runt om i hela Kina och världen. Wuhan är en av Kinas största städer, klart de har labb där.
Jag får väl leta upp stället igen, om jag kan. Det uttrycktes som att det andra labbet bara låg 270 yards från marknaden. Att dom forskat på fladdermöss i militärt syfte. Att det inte kommit till marknaden via nån fladdermus. osv.
Citera
2020-02-19, 20:48
Medlem
jardins avatar
Kanske postat redan men ytterst märkligt!
https://samnytt.se/lanssjukhuset-ryhov-vagrar-uppdatera-om-svenska-coronapatientens-tillstand/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in