2020-02-16, 16:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
För att se det positiva i Slavia Prag matchen så är det att vi lyckades göra 2 mål på ett lag som släppt in 4 mål på 20 matcher.

För att se det negativa i det här så är det nog så att du borde kolla upp vad din besatthet av Bajen beror på.

Besatthet? En del av er har blivit styva i korken sen Egoisten blev klar för er styrelsen. Då måste man svara, tyvärr så kollar jag på EL och skrev danskt lag. Sorry.
Citera
2020-02-16, 17:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Besatthet? En del av er har blivit styva i korken sen Egoisten blev klar för er styrelsen. Då måste man svara, tyvärr så kollar jag på EL och skrev danskt lag. Sorry.
Nja. Vilka är styva i korken sedan zlatan anlände? Vilket användarnamn och hur har det tagit sig uttryck?
Citera
2020-02-17, 10:11
Medlem
kostymnisses avatar
Visst att MFF ska köra över Syrianska alla dagar i veckan, men herregud vilket genomrötet försvarsspel av gästerna vid flera av målen.

Skoj oavsett att tävlingssäsongen är igång i riket, och till helgen börjar det rejält.

Vi har alltså VSK på Valhalla, många tycker att vi har en grupp vi bara ska spatsera hem men med tanke på hur det brukar gå mot Sirius i cupen på senare år är jag långt ifrån säker på att vi tar gruppen. VSK är alltför lätt men givetvis ska vi vinna den, sedan ska vi givetvis slå Sollentuna på Grimsta innan det vankas trolig gruppfinal mot Sirius.
Citera
2020-02-17, 10:25
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Visst att MFF ska köra över Syrianska alla dagar i veckan, men herregud vilket genomrötet försvarsspel av gästerna vid flera av målen.

Skoj oavsett att tävlingssäsongen är igång i riket, och till helgen börjar det rejält.

Vi har alltså VSK på Valhalla, många tycker att vi har en grupp vi bara ska spatsera hem men med tanke på hur det brukar gå mot Sirius i cupen på senare år är jag långt ifrån säker på att vi tar gruppen. VSK är alltför lätt men givetvis ska vi vinna den, sedan ska vi givetvis slå Sollentuna på Grimsta innan det vankas trolig gruppfinal mot Sirius.

Jag trodde matchen var en träningsmatch fram till jag läste på sv fans efter matchen att det var av cupen. 😬
Citera
2020-02-17, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Sirius har det bästa läget på en försäsong på flera år så jag räknar med att man städar av Sollentuna och VSK, men förra året fick man slita hund mot Karlstad borta och torskade mot HBK hemma. Det är lite mer uttalat att göra det bra i cupen i år. Men chansen ligger nog i att ha råd att kryssa sista matchen, annars tar ni det.

Blir dock ingen hemmamatch, neutral plan mot både Sollentuna(Grimsta) och VSK(Täby).
Citera
2020-02-17, 19:21
Medlem
Limhamn har dragit sig ur damernas cupspel och svff fick NEJ av NIO lag innan Västerås BK 30 i division 1 tackade ja. Undrar hur det står till med ekonomin i övriga damföreningar. Det är alltså nio lag som inte kände för att få stryk med tvåsiffrigt av Rosengård. BK har redan den erfarenheten när de fick Tyresö det Caroline Seger i cupen och fick däng med 22-0

Intressant på lördag. Änglarna-VSK. VSK lär få stryk
Citera
2020-02-17, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Sirius har det bästa läget på en försäsong på flera år så jag räknar med att man städar av Sollentuna och VSK, men förra året fick man slita hund mot Karlstad borta och torskade mot HBK hemma. Det är lite mer uttalat att göra det bra i cupen i år. Men chansen ligger nog i att ha råd att kryssa sista matchen, annars tar ni det.

Blir dock ingen hemmamatch, neutral plan mot både Sollentuna(Grimsta) och VSK(Täby).

Varför kunde ni inte skänkt bortamatcherna till motståndarna? Ok, Sollentuna gör varken till eller från då de nästan är från Grimsta, men Västerås hade tackat och lockat några tusen
Citera
2020-02-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Varför kunde ni inte skänkt bortamatcherna till motståndarna? Ok, Sollentuna gör varken till eller från då de nästan är från Grimsta, men Västerås hade tackat och lockat några tusen

Sollentuna på Grimsta är deras match, den egna vet jag inte men det är väl antagligen på geografi - även fast Västerås förstås också är nära. Man bestämmer reservarena och sen när det blev klart att Studenternas inte öppnar före seriestart så blev det Täby, kan inte processen dock.
Citera
2020-02-18, 01:07
Medlem
Fotbollskanalen tippar cupen, och flaggar (i rubriken) att Kalmar kan ta gruppen för Gnaget. Kanske ingen superskräll - men är det säkert att Änglarna tar Sirius?

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/skrallage-i-aiks-grupp---har-ar-fotbollskanalens-cuptips/
Citera
2020-02-18, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Fotbollskanalen tippar cupen, och flaggar (i rubriken) att Kalmar kan ta gruppen för Gnaget. Kanske ingen superskräll - men är det säkert att Änglarna tar Sirius?

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/skrallage-i-aiks-grupp---har-ar-fotbollskanalens-cuptips/

Det finns ju alltid några skrällar men jag tror nog vi tar Sirius. Västerås skall väl inte heller underskattas, har värvat bra tycker jag och kan nog bli bra om dom får ihop det till en fungerande helhet.

Mitt tydligaste minne från Sirius förra året var incidenten med Hosam när dom drog tröjan över huvudet på honom och han replikerar snabbt som fan med att dra ner den igen och sedan ändå komma runt på kanten. Såg riktigt kul ut. Han är bäst i serien på 1vs1... eller ja även typ 1vs2...

I bortamötet på våren var det väl det yngsta laget vi ställt upp med, vi låg under i paus efter 2 mål bakåt på typ 1 minut och då trodde man att det skulle bli ännu en siriustorsk(likt 2018), men sedan vändes det till 4-2 och vinst.

Edit:

Bänken i den siriusmatchen var ...

Adil Titi 19 år
Koffe Da Graca (inbytt) 21 år
Rasmus Wikström 18 år
Emil Holm 19 år
Tom Amos 21 år
Samuel Ohlsson (inbytt) 18 år
Måns Saebbö (inbytt) 18 år
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-02-18 kl. 02:31.
Citera
2020-02-19, 15:38
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Udda att lägga en hemmamatch på neutral plan. Varför är studenternas inte tillgänglig? Den är väl redan förstörd med plastaskiten så det är ju knappast därför.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Vi har ofta haft svårt mot Sirius i cupen:
2018: 2-2 (Gruppspel borta)
2017: 2-2 (Gruppspel hemma)
2014: 0-1 (Kvartsfinal hemma)

Det gäller givetvis att plocka hem varenda match i gruppen, förhoppningsvis kan det räcka med oavgjort i sista med för att avancera vidare på målskillnad.
Citera
2020-02-19, 18:40
Medlem
Kommunen har stängt Studenternas till premiären för att bygga så störningsfritt som möjligt. Och Sirius har ingen gräddfil jämfört med andra lag som ska spela där heller.

Sirius gamla träningsplan Löten är det som fanns tillgängligt i stan som håller cup-mått, men där har man dragit så många korsband genom åren att man vägrar spela på den planen så länge det inte läggs ny matta. Nuvarande träningsplan är bara en inhägnad plan vid en skola, man spelar övriga träningsmatcher på försäsongen hemma där men den är inte godkänd för cupspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in