2020-02-20, 00:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kommunen har stängt Studenternas till premiären för att bygga så störningsfritt som möjligt. Och Sirius har ingen gräddfil jämfört med andra lag som ska spela där heller.

Sirius gamla träningsplan Löten är det som fanns tillgängligt i stan som håller cup-mått, men där har man dragit så många korsband genom åren att man vägrar spela på den planen så länge det inte läggs ny matta. Nuvarande träningsplan är bara en inhägnad plan vid en skola, man spelar övriga träningsmatcher på försäsongen hemma där men den är inte godkänd för cupspel.

Kommer studenternas vara en byggarbetsplats även i år eller blir klar?
Citera
2020-02-20, 13:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Kommunen har stängt Studenternas till premiären för att bygga så störningsfritt som möjligt. Och Sirius har ingen gräddfil jämfört med andra lag som ska spela där heller.

Sirius gamla träningsplan Löten är det som fanns tillgängligt i stan som håller cup-mått, men där har man dragit så många korsband genom åren att man vägrar spela på den planen så länge det inte läggs ny matta. Nuvarande träningsplan är bara en inhägnad plan vid en skola, man spelar övriga träningsmatcher på försäsongen hemma där men den är inte godkänd för cupspel.

Okej, tack för infon.
Löten var där vi möttes för nåt år sedan ja, det var inte direkt en bra matta ens för att vara plastaskit. Ett köldhål med.

Jag hade ju inte gråtit om ni tappar poäng genom att spela på neutral plan dock då det gynnar oss.
Citera
2020-02-20, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kommer studenternas vara en byggarbetsplats även i år eller blir klar?

Mitten av 2020 enligt information på hemsidan.

Citat:
Tidsplan för den nya arenan

I juni 2017 antog kommunen en detaljplan för områdets utformning. Kommunstyrelsen behandlade ärendet på sitt möte 20 september och 9 oktober fattade kommunfullmäktige beslut om investeringsramen.

Bygget satte igång hösten 2017. Arenan byggs i etapper och under 2019 beräknas ny spelplan, huvudläktare och kortsidoläktare vara klara. Hela arenaparken beräknas stå färdig 2020.

Under byggarbetet kommer seriespelet i fotboll och bandy att spelas som vanligt på Studenternas IP.

Studenternas fotbollsarena 3D
Citat:
Studenternas fotbollsarena så som den planeras se ut när den är färdig. Fokus är på byggnaden och inte omgivningen runtom som inte helt stämmer med verkligheten. Vi reserverar oss för att förändringar kan ske under projektets gång. Läs mer om projektet på sportfastigheter.se/studenternas
Citera
2020-02-20, 18:36
Medlem
Webbkamera, bedöm själva: http://www.webbkameror.se/byggkameror/in3prenor/historik/webcam_history_16_1280.php

Kommer se klart ut på TV. I realiteten kommer det fattas en och annan stenplatta utanför arenan och torget bakom hemmastå mot stadsparken är inte ens påbörjat för där står byggbarackerna. Från sommaren och framåt skulle jag tro att det mestadels är det torget kvar.
Citera
2020-02-21, 18:52
Medlem
Truppen mot Västerås. Jag vill se Hosam från start så får han köra tills han sloknar, det skulle innebära ett tidigt byte men kan man få 45 bra minuter från honom så kan han ställa till med mycket elände för VSK, sedan in med en pigg och sugen Noah. I övrigt är det väl inte så mycket frågetecken, kanske då på högerbacken, men lika bra att matcha in Jallow, Tokos kontrakt går ut i sommar, då kommer även Holm vara tillbaka.

Giannis
Jallow - Koffe - Calle - Werner
Hasse - Agge
Hosam - Sana - Giorgi
Söder

Citat:
Målvakter
1. Giannis Anestis
31. Tom Amos

Försvarare
4. Kristopher Da Graca
5. Alexander Jallow
20. Victor Wernersson
26. André Calisir
27. Nzuzi Toko
34. Jesper Tolinsson

Mittfältare
3. Adil Titi
8. Hosam Aiesh
11. Amin Affane
19. August Erlingmark
21. Noah Alexandersson
28. Alhassan Yusuf
89. Tobias Sana

Anfallare
9. Robin Söder
16. Sargon Abraham
22. Giorgi Kharaishvili
Citera
2020-02-22, 09:56
Medlem
Keldons avatar
Är det idag det börjar på riktigt? Alla lag får gärna skrälla utom Örgryte.
Citera
2020-02-22, 10:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Truppen mot Västerås. Jag vill se Hosam från start så får han köra tills han sloknar, det skulle innebära ett tidigt byte men kan man få 45 bra minuter från honom så kan han ställa till med mycket elände för VSK, sedan in med en pigg och sugen Noah. I övrigt är det väl inte så mycket frågetecken, kanske då på högerbacken, men lika bra att matcha in Jallow, Tokos kontrakt går ut i sommar, då kommer även Holm vara tillbaka.

Giannis
Jallow - Koffe - Calle - Werner
Hasse - Agge
Hosam - Sana - Giorgi
Söder

Enig i det. Frågetecken för Calisir dock och jag ser inte gärna att vi chansar med honom om det finns minsta tveksamhet, låt istället Tolinsson spela där idag ty en sådan här match kan han säkerligen greja, låt isf Erling falla lite mer för att stötta om det behövs.

Annars håller jag med om att jag föredrar att Aiesh får starta och sedan blir utbytt tidigt än att vi har honom på bänken och kastar in honom. Å andra sidan är jag sällan för att ha förverkat ett byte redan från start som det blir när man vet att man måste byta ut en spelare, då har man ju bara två taktiska byten kvar.

Vågar man hoppas på att Sollentuna kan skrälla och ta en pinne mot Sirius med...

Gött med ösregn, 24sekundmeter och klass 1-2 varning... Våren är här enligt SMHI så det är bara att njuta!

Otroligt roligt att cupen är igång iaf, alla (nåja) elitlagens tävlingssäsonger är igång från och med denna helg till nov!
Citera
2020-02-22, 11:51
Medlem
bagarn29s avatar
Tror ni att något/några av de "stora" lagen står på öronen i omgång 1?

I så fall vilket/vilka?

Jag tror att Brage mot Elfsborg och Tvååker mot FFF kan ställa till det.
Citera
2020-02-22, 12:40
Bannlyst
Tror Edward Chilufia kommer blomstra den här säsongen. Har alla förutsättningar
Citera
2020-02-22, 12:40
Bannlyst
Aik får väl kvala till europa league om Djurgården, Malmö eller Hammarby vinner cupen va? Eller dom själv förståss
Citera
2020-02-22, 12:41
Medlem
Fred Friendlys avatar
Varberg kan säkert ställa till det för oss.

Fan vad härligt att säsongen är igång.
Citera
2020-02-22, 12:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Tror Edward Chilufia kommer blomstra den här säsongen. Har alla förutsättningar
Trodde på honom redan förra året. Men tyckte mig se ganska ordinära defensiva egenskaper i cupen mot oss. Minns att vi i derbyt i ligan ganska lätt pressade högt på honom och raderade honom innan han gick sönder. Kim och Tolles spel fordrar väl att yttrarna är bra defensivt? Nåväl, någon gårdare som inte är rassetrollet har bättre koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in