Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-19, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Varför skulle jag göra det. Har de sökt igenom tunneln har de hittat det.

Jag tolkar det hela som att du hela tiden visste att vapnet fanns i tunneln?
Citera
2020-02-19, 18:27
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Bästa stället att gömma vapnet på om man har tillgång till den.
Citera
2020-02-19, 18:27
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Mer att Sverige vid den här tiden var mer militariserat än Nordkorea. Att Palme framstod som det är ingen nyhet. Han var ju även det. La grunden till det elände vi ser idag med massinvandringen.

Men om vi ser till att det var en komplott från egna. Minst 10 måste varit med om det. Utöver de 10, hundratals måste fått nys om det. Ingen har kommit fram och berättat. Det ter sig osannolikt. Mer troligt är väl det här med främmande makt. Sedan har samma makt haft ihjäl de som visste om det. Så det finns till slut bara en som vet sanningen. Han/hon kanske redan är död.

Sverige har väl alltid tagit emot invandrare så jag förstår inte vad du menar med att Olof Palme ska ha viljat ta emot mer än något annat land under den perioden?

Vi hade mycket arbetskraftsinvandrare fram till 1975 pga att det behövdes för att byggas bostäder till folk!
Citera
2020-02-19, 18:28
Medlem
Slutar aldrig att förundras över hur många av dem som ogillade Palme och till och med idag torgför att OP var en landsförrädare med sådan kraft engagerat sig i snart sett varenda tokigt villospår som förekommit under 34 år och aktivt drivit vissa. Sorry det höll inte in i kaklet.

Det är ungefär som när en rysk dissident förgiftas och Putin hävdar att det är påhitt och blackop från väst.
Citera
2020-02-19, 18:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Min tolkning är att han är en stolle som trollar.
Citera
2020-02-19, 18:30
Avstängd
Ksenia74s avatar
Det är klarlagt att Skandiamannen lämnade sitt kontor på Sveavägen på mordkvällen för att äta middag ungefär samtidigt som makarna Palme anlände till biografen Grand tvärs över gatan.

Men vad gjorde Skandiamannen mellan strax efter 21.00 och strax efter 23.00 medan paret Palme var på bion? Och hur fick han fram ett eventuellt vapen?

– Det är svårt att ha en bestämd uppfattning exakt vad han gjorde de här två timmarna, säger Thomas Pettersson.

– Han hade tid på sig att ordna fram ett vapen. Och han kan ha haft det i en låda på kontoret.

Skandiamannen kanske var på Bion ?
Citera
2020-02-19, 18:30
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Ni tycker det inte är underligt att gärningsmannen visste var paret Palme befann sig? Luktar antingen slumpmässigt eller insideinformation
Det är inte alls säkert att GM visste var Palme befann sig. Han kanske vara såg Palme och tog chansen.
Senast redigerad av pbo 2020-02-19 kl. 18:31. Anledning: Meningsbyggnad
Citera
2020-02-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Bästa stället att gömma vapnet på om man har tillgång till den.
Du är medveten att allt det grävdes bort när Skandia byggdes om och det drogs kylschakt från Bergrummet med servrarna till Skandia?
Citera
2020-02-19, 18:31
Medlem
En tanke... Tänk om KP har hittat en trovärdig person som är villig att erkänna någon sorts delaktighet i mordet? Denna tid som ska fram till besked om åtal eller nedläggning kanske handlar om att bestyrka hans berättelser?
Citera
2020-02-19, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det stämmer bra. Men Anna-Greta Leijon var underställd Ingvar Carlsson. Statsministern drev AGL framför sig för att stötta Ebbe Carlsson i hans strävan att driva en egen PU. Detta gjorde IC genom sin specielle emissarie , Carl Lidbom.

Skulle inte förvåna mig om polisutredningen får vissa spår till Sveavägen 68

Har denna lokal någongång varit utsatt för husransakan i detta ärende?
Citera
2020-02-19, 18:32
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Min tolkning är att han är en stolle som trollar.

Det var min utredning som ledde till att boken om SE skrevs och att polisen nu börjar närma sig en lösning. Du kan fråga författaren till boken var han fick idéen från.
Citera
2020-02-19, 18:34
Efter ha läst denna artikel så har jag en känsla av att Skandiamannen inte var den som sköt Palme utan han berättade för någon annan Palmehatare om att statsministern fanns på biografen Grand utan några livvakter med sig. Det eller han råkade stöta på missbrukaren Christer Pettersson på gatan och frågade om han kunde utföra mordet för en summa pengar.
Senast redigerad av Guy86 2020-02-19 kl. 18:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in