Citat:
Ursprungligen postat av
jugbandblues
AA var en fix idé från en viss privatspanare, som tyvärr tog snurr och blev ett omotiverat "spår". jag själv får erkänna att jag nog bidragit till det i den här tråden, för många år sedan, innan jag insåg hur lösa grunder det finns för att ens misstänka AA.
rausing-tipset var intressant men efter att ha läst walls bok så fanns det en hel del droger och psykiska problem hos det vittnet. även en hel del "paranormala upplevelser", något som åtminstone för mig drar ner trovärdigheten. det är däremot troligt att det i dessa kretsar talades om att plocka palme.
Jag skrev inte att jag misstänkte Anti Avsan som mördare bara att han kan ha varit inblandad då han jobbade som polis inom bland annat basebolligan han snackade även Finska vilket stämmer in på olika vittnens berättelser.
Min åsikt är att det ägnats för lite tid åt att utreda Stay Behind och eventuellt Säpo spåret vilket kan bero på att Hans Holmer höll i utredningen då.
Även idag så avfärdas tips väldigt snabbt precis som du själv skriver så blir det mindre trovärdigt bara för att en person sägs ha drog och psykiska problem.
Att många tips eller spår avfärdas för snabbt innebär också att det inte finns något intresse av att lösa Palme Mordet och det läggs för mycket fokus på att det skulle vara en ensam galning.