2020-02-19, 15:56
Medlem
– Jag tror hela landet och naturligtvis familjen vill att det här får sin lösning. Vi har sökt efter det länge, och jag hoppas att det verkligen är så.

– Vi behöver inga fler teorier eller gissningar. Alla vill ha ett svar på vad som hände

Sosseesteffe har för första gången i sitt liv sagt något klokt. Synd då för honom att det inte kommer bli så bra. Den här utredaren borde man sätta i fångläger, ja om han inte kan lägga en puffra på bordet och rita ett kors i pannan på någon.

PAJAS!
Citera
2020-02-19, 15:57
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
AA var en fix idé från en viss privatspanare, som tyvärr tog snurr och blev ett omotiverat "spår". jag själv får erkänna att jag nog bidragit till det i den här tråden, för många år sedan, innan jag insåg hur lösa grunder det finns för att ens misstänka AA.

rausing-tipset var intressant men efter att ha läst walls bok så fanns det en hel del droger och psykiska problem hos det vittnet. även en hel del "paranormala upplevelser", något som åtminstone för mig drar ner trovärdigheten. det är däremot troligt att det i dessa kretsar talades om att plocka palme.

Jag skrev inte att jag misstänkte Anti Avsan som mördare bara att han kan ha varit inblandad då han jobbade som polis inom bland annat basebolligan han snackade även Finska vilket stämmer in på olika vittnens berättelser.

Min åsikt är att det ägnats för lite tid åt att utreda Stay Behind och eventuellt Säpo spåret vilket kan bero på att Hans Holmer höll i utredningen då.

Även idag så avfärdas tips väldigt snabbt precis som du själv skriver så blir det mindre trovärdigt bara för att en person sägs ha drog och psykiska problem.

Att många tips eller spår avfärdas för snabbt innebär också att det inte finns något intresse av att lösa Palme Mordet och det läggs för mycket fokus på att det skulle vara en ensam galning.
Senast redigerad av Musik.mannen 2020-02-19 kl. 15:59.
Citera
2020-02-19, 15:58
Medlem
Det är som KP tidigare har sagt alltså ett återvändande till brottsplatsen det handlar om.

"Men man måste kunna föra en gärningsman till brottsplatsen. Det har varit vår primära uppgift och det har vi jobbat efter."

"Dels har vi gått igenom det som finns i materialet noga igen, dels har vi hållit förhör med nya personer, tekniska undersökningar. Det är en blandning av olika saker som leder fram till det här."

https://www.expressen.se/nyheter/nya-uppgifter-om-palmes-mordplats-kan-losa-gatan/
Citera
2020-02-19, 16:01
Medlem
kato85s avatar
FRÅGA: Om man finner vapnet, det provskjuts och det visar sig vara rätt vapen, får man då behålla vapnet efteråt, eller beslagtar staten vapnet?

Nu menar jag efter att undersökningen är avslutad och allt är lagt till boken.
Citera
2020-02-19, 16:03
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Han måste sitta på något stort. Eller så kommer han att pudla. Vem tror ärligt att de ska kunna lösa detta efter dryga 30 år?

Jag tror att han fått tillgång till breven möjligen även vapnet också av skandiamannens ex.
Citera
2020-02-19, 16:07
Medlem
Det verkar som att polis & åklagare har bilden klar för sig. Återstår förhandlingar med de som anser sig äga bestämmanderätt över vad som måste hemligstämplas med hänvisning till ”Rikets säkerhet”.
”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.
Citera
2020-02-19, 16:11
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Det verkar som att polis & åklagare har bilden klar för sig. Återstår förhandlingar med de som anser sig äga bestämmanderätt över vad som måste hemligstämplas med hänvisning till ”Rikets säkerhet”.
”När sanningen om det här kommer fram så kommer det svenska samhället förändras i grunden”.

Du menar högerextremister och moderater som hatar sossar?
Citera
2020-02-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Vaddå gått tillbaks till platsen?! Har de hittat Palmepenetrerande kulor i stuprännorna eller har de stått som en bunte clowner och smuttat latte på cafet över gatan? Förmodligen det sistnämnda. Idioter!
Det är ingen hemlighet vad det betyder. De har som jag efterlyst i många år gjort en ny analys av vittnesmål från platsen i kombination med en ny teknisk analys och därmed sett händelseförloppet i ett nytt ljus istället för att stirra sig blinda på osäkra detaljer och mytbildningar.
Citera
2020-02-19, 16:17
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Jag tror att han fått tillgång till breven möjligen även vapnet också av skandiamannens ex.

Så du tror att det är Skandiamannen alltså. Personligen tror jag inte det var en pundare som CP eller en ensamvarg som Engström. Det var en antingen en konspiration från vår egna militär/polis eller från främmande makt. Men det har gått så lång tid så vad än de kommer fram till är det väl bara att ställa sig bakom. För att få ett slut på det. De skyldiga är ändå om inte redan döda snart det.

Om han sitter på bevis måste det ju vara extremt övertygande sådana.
Senast redigerad av Zaedrews 2020-02-19 kl. 16:19.
Citera
2020-02-19, 16:17
Medlem
Leif GW säger till Aftonbladet att Skandiamannens DNA på Palmes rock inte räcker i hans fall.

Till TV4 säger han att man kanske har identifierat gärningsmannens DNA på Palmes rock...

Mig veterligt så gav dna-testerna av rocken ingenting för några år sedan, men tekniken kanske har gått framåt så att det har gått att identifera dna sekvenser nu?
Citera
2020-02-19, 16:19
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så du tror att det är Skandiamannen alltså. Personligen tror jag inte det var en pundare som CP eller en ensamvarg som Engström. Det var en antingen en konspiration från vår egna militär/polis eller från främmande makt. Men det har gått så lång tid så vad än de kommer fram till är det väl bara att ställa sig bakom. För att få ett slut på det. De skyldiga är ändå om inte redan döda snart det.

Jag tror kanske inte att det var skandiamannen som höll i vapnet när skotten föll men jag tror han är inblandad på något vis vi får väl se vad som presenteras så småningom .
Citera
2020-02-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Vaddå gått tillbaks till platsen?! Har de hittat Palmepenetrerande kulor i stuprännorna eller har de stått som en bunte clowner och smuttat latte på cafet över gatan? Förmodligen det sistnämnda. Idioter!

Det uttalandet handlar nog inte om att fysiskt gå tillbaks till platsen. Snarare menar Peterson att han gått tillbaks till själva brottsplatsen i teoretisk betydelse och studerat tidiga vittnesförhör och kontrollgranskat samt genomfört nya förhör med vittnen som var på plats på brottsplatsen.

Detta i kontrast mot hur Holmér skötte utredningen. Han tänkte lite mer storskaligt och lämnade tidigt brottsplatsen och riktade blicken mot internationella organisationer och andra nationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in