2020-02-19, 04:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag tycker att nya användare kan vara intressanta, som du, som uppenbart skaffat denna inlogg för just detta fall. De kan veta mycket eller de kan vara troll. Men, du säger ju inte mycket trollig, så vem vet, kanske du vet så mycket som du säger.

Hur vet du att att restaurang incidenten inte är sann? Om den är sann så lär ju inte pappan ha berättat om den för någon. Om man inte känner någon som satt på restaurangen eller jobbade där, så kan den ju vara mycket svår att få reda på.

Min gissning är att det var en anhörig som kontaktade polisen. Det har skrivets någon stans här att den anhöriga inte var i lägenheten, jag tänket att någon aB föräldrarna kan ha ringt en anhörig och brutit ihop och att denne tyckt att hörsägen bar tillräckligt för att larma.
Men du säger att den som larmade gjorde det efter att flickan hittats i lägenheten, så om det du skrivet stämmer så var alltså denna person i lägenheten när polisen kom. Var det en anhörig?

Flickans obduktion publiceras i Fub. Men jag tror inte pappans kommer att göra det. Den hör ju inte till utredningen. Däremot skulle jag kunna tänka mig att ett utlåtande om dödsorsak kommer att släppas. Om inte annat för att tysta alla spekulationer om att han fått hjälp av någon plit.

Obduktioner i sig bör ju inte vara offentlig handling. Jag vet faktiskt egentligen inte ens var de sparas, personens sjukvårdsjournal ska ju rensas ur systemet och sparas ett visst antal år.
Jag har svårt att tro att de obduktions protokoll där inget brott misstänks är offentlig handling.

Du kan helt enkelt inte pma Insatt013 ännu. Hen måste varit medlem en månad och skriver ett visst antal inlägg.

Har försökt svara via PM men går tydligen inte för jag är en ny användare. Jag kommenterar fallet här då jag känner till en del i ämnet. Jag är inget troll som förmedlar osanning. Angående restaurangbesöket så är det en bit från adressen till den restaurang det talas om.
Restaurangen har förnekat händelsen, dessutom så har jag svårt att tänka mig att arbetande restaurangpersonal och gäster inte skulle ignorera en inspringande liten flicka utan kläder och dessutom ett en liten flicka som ska då jagats ifatts av sin pappa iklädd endast kalsonger.
Polisen skulle aldrig släppt en sådan händelse som någon påstått i denna tråd.
Denna händelse är inte heller känd hos socialtjänsten (de vet inte allt eller vetat allt uppenbart, vilket jag förstår)
Det finns inget som styrker att detta ska ha hänt på något sätt.
Visst är säkert allt i världen möjligt men den här diskuterande restauranghändelsen stämmer inte.
Citera
2020-02-19, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Känner tyvärr inte till att några av P eller R's anhöriga tagit något utanför porten.
Finns ingen anledning till att flytta dessa, lägenheten är fortfarande avspärrad och ingen har just nu tillgång till lägenheten.
Sist jag passerade porten så stod ljus och en del kramdjur till höger när man går ut från porten på marken.
Står fortfarande kvar!

Då är det mest troligt någon som stulit en del gosedjur för när jag var där i fredags stod många stora gosedjur där och i söndags var alla dessa borta.. bara små gosedjur och ett litet antal ljus stod där trots att det var mängder mer i fredags. Hur kan man visa bilder för folk här ?
Citera
2020-02-19, 08:14
Medlem
Hörde precis på radion att det kanske läggs ner då huvudmisstänkt avlidit? Säg inte att det stämmer!
Citera
2020-02-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deka.dence
Hörde precis på radion att det kanske läggs ner då huvudmisstänkt avlidit? Säg inte att det stämmer!

Om det är sant så är det ju inte klokt!
Citera
2020-02-19, 08:31
Medlem
Citat:
Är det så att det kommit fram att mamman inte är inblandad borde hon ju släppts redan nu, ch åtalet riktats mot enbart PL. Känns inte som om din uppgift stämmer.

Edit: Enl aklagare.se fortsätter förundersökningen mot kvinnan.
Citera
2020-02-19, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det så att det kommit fram att mamman inte är inblandad borde hon ju släppts redan nu, ch åtalet riktats mot enbart PL. Känns inte som om din uppgift stämmer.

Skönt! Hon ska då inte komma undan
Citera
2020-02-19, 10:06
Medlem
Fourhundredstrokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det går att ta livet av sig med Alvedon. Men det krävs enorma mängder som en häktad person aldrig skulle ha tillgång till. Gissar på att 20g skulle få levern att slockna.

Då kan vi sluta diskutera Alvedon nu då eftersom det är uteslutet för fallet. Han låg inte och kved till döds i en långsam utdragen död. Han dog under en natt. Alltså hastigt. Så nu lägger vi ner.
Citera
2020-02-19, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insatt013
Det stämmer P's bror J larmade.

Okej då är ni fler som nämnt det nu. Kontaktade P och R honom?
Citera
2020-02-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Min uppgift?
Snarare radiopratarna, men bra att det inte läggs ner.
Citera
2020-02-19, 13:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Min uppgift?
Mamman har ju fortfarande garant ansvaret, så hur skulle det kunna läggas ner?
Citera
2020-02-19, 14:36
Medlem
Danskskalle900s avatar
Citat:
Min uppgift?

Vilken radiokanal hörde du detta från?
Citera
2020-02-19, 15:13
Medlem
Citat:

Var det en nyhetssändning eller var det rmbara radiopratare som bubblade och diskuterade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in