2020-02-19, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Vad är det här för någonting? Tvenne gossar från Bushwick, Bumblefuck? Som pratar om tiotusentals smittade utan att ha någon minsta källa.

Mycket trovärdigt, eller inte.
Dr Paul Cottrell verkar legit.
Citera
2020-02-19, 12:51
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läs mitt inlägg igen och återkom
300.000 dör av säsongsinfluensa varje år.
Citera
2020-02-19, 12:53
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Dr Paul Cottrell verkar legit.

I vilket universum då? Hans kanal är fylld med bullshit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Läkemedel kommer att bli ett stort problem och det har varit problem med vissa livsviktiga läkemedel under snart 2 år redan.
Precis. Det är en av alla saker som gör oss extremt sårbara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har nu googlat men inte hittat någon ny information om kvinnan i Jönköping.

Du menar Amanda Vall..
Hon är ju ute i det fria nu pga att hon är frisk.
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/amanda-vall-ute-i-friska-luften-efter-karantanen
Citera
2020-02-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Telesto
Någon som vet något om den smittade kvinnan i Jönköping?
Fortfarande på infektionen? Avlidit? Friskförklarad?

Det är snart 3 veckor sedan (insjuknade 28/1, vårdkontakt 30/1 och antagligen diagnostiserad då eller dagen efter)

Hur länge är man sjuk? (Kanske finns i tråden, men rätt lång tråd)
Tiden till dödsfall tycks enligt kinesiska källor vara 10 dagar ( typtid, varierar mellan 2 och 40)

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/amanda-vall-ute-i-friska-luften-efter-karantanen
Citera
2020-02-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Kambodja verkade inte hålla med om detta. Klart värt att släppa ut digerdöden för lite tillfällig goodwill från amerikanerna. En bekräftad som lämnat skeppet, och det lär komma fler.

Som värst finns det i storleksordningen två tusen personer som tar sig hem med flyg till väst från Kambodja som kan bära på smittan.

Sök på Westerdam och Cambodia på din favorit sökmotor.
När jag söker på Kambodja får jag upp en diktator vid namn Hun Sen, fd medlem av röda khemerna, numera kommunistpartiet och bästis med den kinesiska diktatorn Xi Jinping. Fin förebild.
Citera
2020-02-19, 12:58
Medlem
"CFR kan landa på mellan 0,25 och 4%"
"40% kan smittas första året"

https://www.youtube.com/watch?v=ZKMdX1SPiFk

Bra genomgång, har kanske postats tidigare, men skadar nog inte en gång till.

Forskarna uppskattar alltså CFR (dödligheten) till 1% med felmarginal på faktor 4 både nedåt och uppåt. Väldigt stor osäkerhet med andra ord. Att det kommer att skilja en hel del mellan olika länder är nog att förvänta sig. Så var fallet för SARS.

Det motsvarar potentiellt 10 000 - 160 000 dödsfall i Sverige.

Jämförelsevis så dör det normalt sett ca 90 000 personer per år i Sverige.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-02-19 kl. 13:10.
Citera
2020-02-19, 12:59
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Du menar Amanda Vall..
Hon är ju ute i det fria nu pga att hon är frisk.

Hon har väl aldrig varit sjuk?
Citera
2020-02-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Enligt denna är hon fortfarande sjuk.

Eftersom friskföklaring inte ingår i nån officiell rapportering så kan du inte lita på den länken. Hon med all sannolikhet frisk nu.
Citera
2020-02-19, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Ja, nu har det gått typ en månad sen jag postade sist, då var frågan om ni trodde på hypen? Med facit i hand inget har hänt och inget kommer att hända, lås denna skittråd nu..

"Med facit i hand" efter en månad? Vad lever du i för verklighet?

Och vad exakt menar du med "inget har hänt"? Smittspridningen ökar för varje dag och inget tyder på att man lyckats stoppa spridningen. Det har knappt börjat än tyvärr.

Kom tillbaka om 1-2 år, då kan man möjligtvis säga att man har facit hand.
Citera
2020-02-19, 13:02
Medlem
Roskorss avatar
Covid-19 har verkligen visat hur sårbart samhällen är för falsk ryktesspridning och hur lätt det är att påverkas av folk med en uppenbar agenda som uppmanar till hysteri. Flera såna har jag sett på youtube och andra ställen, s.k. "experter" som talar som om det här vore nya böldpesten, en sån vet jag finns på youtube och som definitivt har ett ekonomiskt intresse i folks panik. Svenska myndigheter har faktiskt hanterat det här galant. Man har tagit över hundra tester, isolerat folk, och samtidigt undvikit att sprida panik genom hysterisk propaganda.

Det här är ett växande samhällsproblem. Vi ska ha alternativa medier och det är positivt, men den här omfattande smörjan som spridits överallt på internet är verkligen tröttsam. Allt från att viruset är ett genmodifierat biologiskt vapen med HIV-massa som gör det kroniskt, till att vara CIA:s ansträngningar att försvaga Kina.

Hädanefter kommer jag att låta experter göra sitt jobb, och till dem kommer jag att lyssna. När det gäller virus, i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in