2020-02-19, 07:57
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Om man åker ut ca 04:00 på morgonen endast iklädd i pyjamas, för att "rädda" någon. Då låter det som en riktig allvarlig och akut situation, som förmodligen kräver ett samtal till 112. Det finns inget dessa två tjejer hade kunnat göra lika bra, som räddningstjänsten eller polisen inte hade kunnat göra bättre. Att åka ut och "hjälpa" någon är en annan sak, jämfört med att "rädda" någon. Man "räddar" någon från att drunkna, eller från att bli våldtagen. Däremot så "hjälper" man någon som har fått soppatorsk vid motorvägen, eller som inte har pengar att ta sig hem eller liknande. Ser du skillnaden här?

Så frågan är, vad var det som var så jävla akut att det kostade dessa två tjejer livet? Och varför satt det en kriminell somalier i bilen? Som antas ha kört bilen dessutom. Något är riktigt skumt här.

Så tänk efter innan du skriver något korkat igen.
men lägg av själv.
Vännen var från Uddevalla.
Rädda kan betyda att hon inte fått skjuts av nån annan, eller något annat oförutsett har hänt, så hade inte nånstans att ta vägen den natten.
Då ringer hon sina goda väner som ställer alltid upp.
De sätter sig i bilen och åker iväg direkt för att vännen ska inte vänta för länge i regn och kyla. De byter inte om för de ska bara plocka henne och åka tillbaka.
Hur svårt är att fatta detta???
Citera
2020-02-19, 08:04
Medlem
De flesta moderna bilar klarar en krockhasrighet på 70-80km/h. Audin i det här fallet är förvisso liten och har liten krockstruktur, men man ska ändå överleva kollision i 70km/h om skyddssystemen funkade som de ska. Tjejerna har garanterat kört alldeles för fort.
Citera
2020-02-19, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
I vilket fall kan vi konstatera att han som filmade är orsaken till olyckan. Den Somaliska tjejen ville hjälpa sin landsfrände som begått brott och ringde till systrarna för att fly från en annan sandneger som jagade dem vid Olskroken och det handlar alltså om knarkaffärer. När det gäller bilmärket Audi så räknas väl den som Pizzaracer idag efter att övertagit tronen från BMW. Audi är och förblir alltid en DKW vad än trollen påstår det är helt enkelt en relativt dålig bil totalt sätt. Sen är det det där med ducklips botox varför vill tjejer se ut som avdankade Hollywoodstjärnor? så fina tjejer skall inte behöva betala dyra pengar för kuksugarläppar som någon påtvingat dem!

Var finns beviset att filmaren är orsaken?
Citera
2020-02-19, 09:36
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det kan ju faktiskt vara så att systrarna tyckte det var kul och lite spännande att köra ut mitt i natten, i stormväder? Deras kompisar har varit ute på något och upptäcker att det är ett jävla busväder när de börjar gå hemåt varför man ringer bilägaren och tigger skjuts. Väl i bilen fås det feeling av att det är nära noll trafik, bred vägbana, pigg liten bil, hög musik, vind som sliter i bilen och regn som piskar mot vindrutan -> buskörning med fatal utgång...
Citera
2020-02-19, 09:38
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Exakt!

Det är bara i tok-landet Sverige som 18-åringar bara "måste" flytta hemifrån .... För det har ju "äkkspärtter" som Anna Wahlgren påstått!

Nu var ju tjejerna av bosniskt ursprung och i de flesta andra länder så bor barnen hemma så länge det är möjligt om plats och ekonomi finns. De bodde i ett utbyggt s.k egna-hem i Bräcke och dessa är inte direkt billiga

Ai:an behöver inte ha varit dyr eftersom båda töserna arbetade och säkert också hjälpte till hemma.

Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vet att det var skitväder då, bor som sagt alldeles i närheten. Audi A1 är trots allt inte en riktig skitbil i krocksäkerhet. De måste kört oerhört för fort. Typ hastighetsgränsen X2, eller X3..
Ändock en småbil och inget speciellt att sitta i. Det förstår väl de flesta att de skulle klarat sig bättre i en stor nyare Volvo, det är i såna här spektakulära olyckor Volvo brukar imponera.
Citera
2020-02-19, 09:48
Medlem
zerocolas avatar
Det är tragiskt när det blir dödsolyckor. När unga dör och rycks ifrån oss är det mycket traumatiskt för de anhöriga, beklagar sorgen.
Till min synpunkt: Eftersom jag förmodar att denna olycka föregåtts av hastighetsöverträdelse, samt att jag som trafikant observerat att hastigheten på vägarna har ökat, vill jag än en gång påpeka att detta är konsekvenserna av risktagande och hög hastighet.
För alla "racerförare" som läser detta vill jag meddela att oavsett om man anser sig stå över svensk lag, så kan man aldrig stå över fysikens lagar.
Och rörelseenergin ökar med kvadraten av hastigheten!
Citera
2020-02-19, 09:51
Medlem
LucioFontanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Om du behandlar dina avkommor som "barn" efter deras myndighetsålder som ska skjutsas fram och tillbaka från aktiviteter så gör du dem en björntjänst. Kommer med all sannolikhet behöva psykolog i framtiden.

Det handlar ju om att ha ett visst mått av känsla? Personerna ifråga bor på fel ställe, umgås med fel personer. Gör man rätt från början med sina barn och låter dem ta ansvar och använda sitt eget omdöme samt ta riktiga välgrundade beslut utifrån vad som kan antas vara riktigt redan från början. Så blir det inte så som i detta fallet. Och gör de ändå fel i något enskilt exceptionellt fall så får man nog lägga sig i det även senare för att göra en bedömning om huruvida detta är lämpligt. Jag menar att med rätt vägledning så kan man utgå från att ens barn agerar som man själv skulle gjort. Så riktigt vägledda barn behöver ingen hjälp med så enkla saker om detta redan efter 13 års ålder. Men helt utan vägledning då blir det korkade apor av individerna.

Sedan kan ju såklart olyckor hända ändå? Det finns ju aldrig någon hundra procentig garanti såklart.
Senast redigerad av LucioFontana 2020-02-19 kl. 10:09.
Citera
2020-02-19, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Om det ligger till som du säger är det hög tid för dig att flytta hemifrån. Gud bevare den stackars tjejen som får dig på halsen. Var en man!
Efterbliven? Mina föräldrars hus och då får man ge och ta på deras villkor. Svårare än så är det inte.

Nej har inga planer på att flytta hemifrån.

Fortfarande, man låter inte sina döttrar gå ut mitt i natten i pyjamas för att "hjälpa en vän". Typiskt att det är just naiva föräldrar som får sina barn försvunna.
Citera
2020-02-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
men lägg av själv.
Vännen var från Uddevalla.
Rädda kan betyda att hon inte fått skjuts av nån annan, eller något annat oförutsett har hänt, så hade inte nånstans att ta vägen den natten.
Då ringer hon sina goda väner som ställer alltid upp.
De sätter sig i bilen och åker iväg direkt för att vännen ska inte vänta för länge i regn och kyla. De byter inte om för de ska bara plocka henne och åka tillbaka.
Hur svårt är att fatta detta???

Jaha, om det hela gick till så lungt som du beskriver och de inte var några konstigheter hur hamna dem i ett betongfundament och dog? Varför kör man i den hastigheten på en 70 väg när det delvis är en väg med ganska hög polisnärvaro samt att de är storm ute.

Tror inte det du säger är hela sanningen.
Citera
2020-02-19, 10:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NinjasH
1. Skulle köpt ditt resonemang om tjejerna var 15 bast och ville iväg kl 04. Men nu är dom 20 år och föräldrarna var medvetna om att de skulle hjälpa en vän.

2. Har du på riktigt aldrig dragit iväg i pyjamas-brallor när det är sent ute och du inte har någon att visa dig för? - Att gå runt till vardags i pyjamas är en annan femma.

3. Irrelevant fråga.

4. Om en polare till dig ringer i fråga om hjälp, vad gör du i det läget? Säger du då; nä tyvärr det är storm ute..

Du har ingen poäng i det du skriver pöjk
Om det är närstående anhöriga absolut. Om inte, be sandnegrerna ringa taxi eller nåt.

Är man med i kretsar där ens vän behöver "hjälp" mitt i natten så är det föräldrars ansvar att se till vad för jävla kretsar de ingår i.

Det här var helt enkelt tjejer som triggades av action och spänning. Det blev deras död.
Citera
2020-02-19, 10:36
Medlem
Jag tror att en av tjejerna kört och därför blev det denna utgång. Dessutom är just den avfarten förrädisk eftersom det är lutning ner och man ser inte vägen och var det delar sig och skyltarna som visar körfälten ligger mycket tidigare.

Hade killen kört hade det aldrig hänt.
Citera
2020-02-19, 10:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miridatofflan
EXAKT vad var det som var så viktigt att båda systrarna lämnade hemmet iförd i bara pyjamas kl 4 på morgonen? Kan det vara så att de blev förföljda av någon, kanske av den som filmade händelsen?

Ja. Det var min första tanke också. Tycker mig ha märkt att livet är väldigt mycket drama för en viss kategori nya svenskar. Kan vara något så trivialt som en missad buss kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in