Citat:
Ursprungligen postat av
Hibiscrub
1. Nej det är ingen halmgubbe, retoriken har varit att skylla på en rysk trollarme samt en liten klick högerextremister. Allt detta visade sig ju vara en lögn. Man ville inte från SAS håll inse hur oerhört misslyckad denna reklamfilm är. Man vill inte erkänna att ett stort antal vanliga medborgare blev dels förbannade på filmen eller ogillade den starkt.
Något sådant har inte
JAG påstått här i tråden. Alltså är det en halmgubbe att argumentera mot
mig som om jag har sagt det. Förstår du?
Citat:
2. Nej det är inte en storm i ett vattenglas. Budskapet är att nedvärdera Skandinavien, våran historia, kultur, traditioner och språk. Vet man inte vem man är samt känner inget värde i sin historia så är man lättare att byta ut och det blir lättare att normalisera den sjuka massinvandringen som bryter ner samhället. Kulturmarxism helt enkelt, rent ondskefullt. Nu är den ju kopplad till globalismen också vi ska alla vara rotlösa konsumenter.
Filmrecensioner är aldrig en exakt vetenskap. Jag tolkar inte filmen på samma sätt som du. Och jag är inte vänster på något sätt öht, så den halmgubben kan du också sluta med. Topic här är inte heller om någon "massinvandring" och filmen handlar inte om det. Filmen handlar om hur svenskar alltid har rest och tagit intryck från omvärlden och att det är bra att fortsätta med det. Och då flyga med SAS förstås, för det är ju deras reklam.
Citat:
Alla ni som försvarar filmen och gillar den är nyttiga idioter till globalisterna som blåser oss alla.
Tråkig retorik. Man kan alltså inte ha en annan uppfattning än du utan att vara nyttig idiot? Och det säger du i samma inlägg som du själv gnäller om att din sida ses som Rysslands nyttiga idioter??
Städa framför egen dörr innan du klagar om ordningen framför andras.