Citat:
SAS fortsätter att gräva sin egen grav. Från och med idag tillåter de att personalen har tatueringar och . sina egna! - gympaskor! OK jag kan förstå att man vill ha bekvämare skor när man står och går så mycket på jobbet, men det finns ju jättefina arbetssandaler i så fall, som ser nätta ut och har lite klack trots att de är fotriktiga och har en tjock fjädrande sula. Det skulle gå att köpa in enhetliga sådana i SAS-blått. Det ena (elegans) behöver inte utesluta det andra (bekvämlighet).
MEN - tatueringarna!
SAS la' ut ett inlägg om det med bilder på personal med osmakliga tatueringar för drygt en timme sedan. De fick massor av kritik i kommentarerna, och folk postade bilder på fräscha flygvärdinnor och stewards hos andra flygbolag - och nu har de redan tagit bort inlägget! Så här stod det i alla fall:
SAS - Scandinavian Airlines
1h ·
Starting today, our team members can proudly display their tattoos and wear sneakers while in uniform. 🧑✈️
This update to our uniform guidelines is part of our ongoing commitment to creating a modern, inclusive and welcoming environment for all. By further embracing individuality and comfort among our staff, we aim to enhance the overall experience and ensure everyone feels valued and welcome.
Detta är otroligt! Jag gick in med mitt trollkonto nu. Tråden är kvar. De bevakar tråden, raderar alla negativa synpunkter och blockar personerna bakom! På så sätt försöker de styra opinionen, så att alla som går in och tittar i kommentarerna och bara hittar positiva kommentarer, ska tänka "OK andra människor verkar vara OK med det här - det är nog bara jag som är gammeldags!"
MEN - tatueringarna!
SAS la' ut ett inlägg om det med bilder på personal med osmakliga tatueringar för drygt en timme sedan. De fick massor av kritik i kommentarerna, och folk postade bilder på fräscha flygvärdinnor och stewards hos andra flygbolag - och nu har de redan tagit bort inlägget! Så här stod det i alla fall:SAS - Scandinavian Airlines
1h ·
Starting today, our team members can proudly display their tattoos and wear sneakers while in uniform. 🧑✈️
This update to our uniform guidelines is part of our ongoing commitment to creating a modern, inclusive and welcoming environment for all. By further embracing individuality and comfort among our staff, we aim to enhance the overall experience and ensure everyone feels valued and welcome.
Detta är otroligt! Jag gick in med mitt trollkonto nu. Tråden är kvar. De bevakar tråden, raderar alla negativa synpunkter och blockar personerna bakom! På så sätt försöker de styra opinionen, så att alla som går in och tittar i kommentarerna och bara hittar positiva kommentarer, ska tänka "OK andra människor verkar vara OK med det här - det är nog bara jag som är gammeldags!"
Verkligen hårt modererad tråd. Jag kan läsa 118 av 696 kommentarer, i stort sett alla positiva, så det är uppenbart att de flesta var kritiska eftersom de försvunnit.