Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 23:18
Medlem
Vad kan KP sitta på för bevis då han kan lägga ner fallet? Mordvapnet, dna, erkännande?
Citera
2020-02-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Stig E skall varit det tredje vittnet som var på plats efter Olof Palme var skjuten.
Han ska varit med och lagt Palme i framstupa sidoläge. Skall ha skjutit Palme först och sedan sprungit iväg (Lisbeth Palme såg GM springa iväg) några sekunder för att sedan kommit tillbaka??

Han påstod (till media) att han var ett av de första vittnena på plats, att han hjälpte till att lägga Palme i framstupa sidoläge osv -vad jag förstår är detta inte uppgifter som poliserna på plats gick i god för.

Men jag tycker också att det verkar som ett rätt underligt spår. och minns att jag tyckte att Filter vid sina tidigare "scoop" om denne man för ett par år sedan drog alltför stora växlar på honom.
Citera
2020-02-18, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Paul Smith som skrivit boken om GH/CA/Dubbelgångaren kommenterar aktivt nu på Facebook om att Palmegruppen fått nya uppgifter om honom nu i Januari.

Tror man kommer gå på detta spår är känslan.
länka
Citera
2020-02-18, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Finns ju vittne som bekräftar Skandiamannen vid mordplatsen direkt efter mordet (Jan)
Finns även bild på Stig efter mordet som bekräftar detta, så förstår inte varför det skulle vara honom, det vore mycket märkligt och extremt riskfyllt.

Lutar mer åt CH Christer A.

Håller med om att CA verkar vara en mer trolig kandidat än SE. Kan ju vara så att man hittat hans Smith & Wesson .357 Magnum revolver. Christer Andersson hade avlossat ett vårdaskott i sin lägenhet dock inte med samma
bly- isotopsammansättning som de kulor som upphittats på mordplatsen. Hade tydligen förföljelsemanier och ekonomiska problem. Ska ha ett rörelsemönster som tydligen ska vara förbluffande överensstämmande med gärningsmannen.
Citera
2020-02-18, 23:23
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Vad kan KP sitta på för bevis då han kan lägga ner fallet? Mordvapnet, dna, erkännande?
Jag tycker att mordvapnet känns mest sannolikt. DNA tycker jag känns långsökt med tanke på att rocken har varit föremål för undersökningar tidigre, vilket borde minska sannolikheten för att man skall kunna säkra den typen av spår. Erkännande känns helt uteslutet utan någon form av stödbevisning.
Citera
2020-02-18, 23:24
Medlem
kan det vara någon inblandad eller anhörig till gm som nyss har dött och lämnat efter sig något typ ett testamente eller liknande där det står hur det har gått till och kanske var mordvapnet finns?
Citera
2020-02-18, 23:25
Medlem
Det finns ju en belöning på 50 miljoner om mordet klaras upp. Det skulle väl få de flesta att läcka om de sitter inne på något viktigt och avgörande bevis eller att de kan peka ut någon.
Konstigt att veckans brott inte ställde någon fråga om belöningen eller att media tagit upp det under dagen.
Citera
2020-02-18, 23:29
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kan man konstatera att den misstänkte är död, så kan man få ett slut på detta och lägga ned utredningen. Och gå hem. Man är nog innerligt trött på hela historien.

VG och SE och CP har alla varit misstänkta och är nu döda. Det är inte CP som är i åtanke denna gång.

Frågan blir då. Varför blev egentligen VG ointressant i utredningen? SE tolkades ju som ett vittne som ville synas och bli viktig.

Finns fler tydligt misstänkta som är borta idag?
Citera
2020-02-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tycker att mordvapnet känns mest sannolikt. DNA tycker jag känns långsökt med tanke på att rocken har varit föremål för undersökningar tidigre, vilket borde minska sannolikheten för att man skall kunna säkra den typen av spår. Erkännande känns helt uteslutet utan någon form av stödbevisning.

Då kulorna på brottsplatsen var i så dåligt skick så har det väl sagts att även om man skulle hitta/hittat mordvapnet så skulle man inte kunna säkerhetsställa att det är det vapnet till 100% för att kvalitén på kulorna är så dåliga.
Eller?
Citera
2020-02-18, 23:31
Avslutad
Citat:
Det finns ju en belöning på 50 miljoner om mordet klaras upp. Det skulle väl få de flesta att läcka om de sitter inne på något viktigt och avgörande bevis eller att de kan peka ut någon.
Konstigt att veckans brott inte ställde någon fråga om belöningen eller att media tagit upp det under dagen.

Det finns viss risk för att belöningen blir en tvistefråga. Folk som varit inblandade i ett statsministermord litar nog inte helt på storebror staten.

För övrigt så tror jag att Palmegruppen bara rör om i grytan med det här uttalandet som man brukar göra med jämna mellanrum. Om man verkligen hade något konkret så skulle man inte basunera ut det offentligt innan.
Citera
2020-02-18, 23:33
Medlem
Kan Det Vara En Eventuell Chaufför Till Flyktbilen Som Lämnat Avgörande Information Om En Avliden Gärningsman?
Citera
2020-02-18, 23:34
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Då kulorna på brottsplatsen var i så dåligt skick så har det väl sagts att även om man skulle hitta/hittat mordvapnet så skulle man inte kunna säkerhetsställa att det är det vapnet till 100% för att kvalitén på kulorna är så dåliga.
Eller?
Dna från gärningsman och offer på vapnet då? Osannolikt men inte omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in