Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-02-18, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsaklart
Träffade nyss en polare som jobbar på SVT. Det som surras där är tydligen att utredarna hittat/fått in ett sannolikt mordvapen knutet till SE i samband med förhör med hans krets. Men som sagt bara ett rykte. Men låter ju inte helt otroligt

Låter ju helt otroligt.
Även om han visste att Palme var på biografen så hade han ingen aning om att paret Palme skulle komma gåendes där. Han stämplar ut 23:19 och går ner till receptionen där han blir pratandes med Henry Olofsson från Securitas ett par minuter. Han hamnar bakom Palme av en slump. Samtidigt samboparet Palme dividera om vilken väg dem ska ta hem så står Stig och pratar med Henry.
Om Stig sköt Palme innebär detta att han har en revolver på sig och hamnar bakom Palme av en slump, han uppmärksammar att Palme är framför honom och skjuter honom på impuls.
Känns inte så trovärdigt !!! Eller hur ??
Senast redigerad av Legooo 2020-02-18 kl. 20:26.
Citera
2020-02-18, 20:09
Bannlyst
Sanningen är att Palme dog i AIDS. "Mordet" är en charad och ett skådespel för att rädda Palmes rykte och Sossarnas rykte helt enkelt. På den tiden var AIDS fortfarande starkt kopplat med omoraliskt leverne.

Den här tråden förklarar det mycket väl: (FB) Höll Olof Palme på att utveckla AIDS?

Jag kan summera bakgrunden till mitt påstående genom att kommentera detta citat ifrån Wikipedia, om Ebbe Carlsson:

"...trots avsaknad av officiell ställning fick han efter Palmemordet i uppdrag att hjälpa polisen att utreda om Iran och PKK låg bakom mordet. Carlsson dog i aids 1992, som en av de första kända svenskar som drabbats av sjukdomen. "

Carlsson kände alltså personligen Palme och blev direkt inkopplad i utredningen om mordet trots att han inte var officiellt kvalificerad. Självklart p.g.a att han var med i mörkläggningen.
Senast redigerad av Alubag 2020-02-18 kl. 20:13.
Citera
2020-02-18, 20:09
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det framgår ganska klart av länken att skandiamannen inte kan vara GM, förvisso skrivet av en person som tycker att han är "intressant".
Nej, så korkad tror jag inte att KP eller utredarna är. Skandiamannen är på goda grunder avförd redan från början, filters tramsreportage håller samma klass som anklagelserna mot Sigge Cedergren.

Hur vet du att det som står i länken är sant? Bilden vid polisbussen är ju inte SE, tex
Citera
2020-02-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larsan99
Lösningen - Del 1

to be continued.... (om jag orkar)

Animerat, måste jag säga.

SE är ju också en av få (alla?) misstänkta GM som säkert kan knytas till mordplatsen.
Citera
2020-02-18, 20:13
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alubag
Sanningen är att Palme dog i AIDS. "Mordet" är en charad och ett skådespel för att rädda Palmes rykte och Sossarnas rykte helt enkelt. På den tiden var AIDS fortfarande starkt kopplat med omoraliskt leverne.

Den här tråden förklarar det mycket väl: (FB) Höll Olof Palme på att utveckla AIDS?

Det där finns det inga belägg för!
Den enda som pratat om det är en snubbe som jag tycker är lite för mycket konspirations teoretiker på Youtube som menar att hela Palme mordet var ett teater mord.
Citera
2020-02-18, 20:15
Medlem
TheRotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsan99
Lösningen - Del 1

Den dörren stängs 23.22! Vem stänger annars dörren. Väktaren som rondar i Skandiahuset har inget minne av att stänga dörren och hon är förmodligen inte där förrän vid 23.28-23.30 oavsett.

to be continued.... (om jag orkar)

Var någonstans kan man läsa att dörren stängs 23.22?
Citera
2020-02-18, 20:15
Medlem
Jag kan ju vara ute och cykla, men jag tolkade det som om de visste vem som skjutit och varför men att den personen är avliden. Men även att de måhända Kan finnas något som tyder på att någon anstiftat eller gjort sig skyldig till medhjälp..

OM SE gjort det, vilket är ett troligt scenario ändå så bör han ju haft hjälp då det väl är föga troligt att han bar runt på ett vapen och bara råkade se paret Palme. Men att bevisa en anstiftan eller medhjälp efter alla dessa år är nog svårt.

Men det återstår att se.
Citera
2020-02-18, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Det där finns det inga belägg för!
Den enda som pratat om det är en snubbe som jag tycker är lite för mycket konspirations teoretiker på Youtube som menar att hela Palme mordet var ett teater mord.

Ja det kan man ju lugnt säga, att det var ett "teater mord". Eftersom att det aldrig skedde något mord. Om man nu inte vill klassa homo-sex som "mord". Palme var öppen med sin bi-sexualitet vilket betyder att han låg med både kvinnor och män. Han umgicks regelbundet med AIDS-drabbade män. Så det är bara att sätta ihop pusselbitarna, det krävs ingen galaxhjärna precis.
Citera
2020-02-18, 20:21
Medlem
LeifMohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alubag

Jag kan summera bakgrunden till mitt påstående genom att kommentera detta citat ifrån Wikipedia, om Ebbe Carlsson:

"...trots avsaknad av officiell ställning fick han efter Palmemordet i uppdrag att hjälpa polisen att utreda om Iran och PKK låg bakom mordet. Carlsson dog i aids 1992, som en av de första kända svenskar som drabbats av sjukdomen. "

Carlsson kände alltså personligen Palme och blev direkt inkopplad i utredningen om mordet trots att han inte var officiellt kvalificerad. Självklart p.g.a att han var med i mörkläggningen.
Misstänker detsamma. På den tiden fanns inga bromsmediciner och löpsedlarna skrek ut ”Den nya pesten”, ”tatuera alla aidssjuka” osv. Idag hade det varit en smärre bagatell, men då.. det var ingen lek för dom som var smittade på den tiden. Palme flögs väl ur landet anonymt för vård - i - livets - slutskede.
Senast redigerad av LeifMohammed 2020-02-18 kl. 20:22. Anledning: .
Citera
2020-02-18, 20:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Döda män som förekommit i utredningen:
Sigge C
SE
CA
CP
LIS
Bombmannen
HH
AE
Ö
Fan
Hans moster

Jag tror KP:s lösning innefattar nån av dessa
SE 60% risk
CA 30% chans.
Annan 10% mardröm
Senast redigerad av enough-is-enough 2020-02-18 kl. 20:27.
Citera
2020-02-18, 20:22
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Jag tror Palmes kropp evakuerades till Norrlands inland strax efter händelserna i Stockholm. Det förvånar mig inte om det är någonting sådant som presenteras senare av åklagaren. Kanske levde Olof Palme under transporten till Norrland och eventuellt dödades vid ett senare tillfälle. Om han flyttades till Norrland bör han ha ätit någonting där. Kanske en ost eller skinkmacka som beskrivits av personer. Han bör ha befunnit sig levande eller död i bårhuset i staden dit han evakuerats. Om han dödats kan det ha skett i flygplanet som transporterade honom tillbaka till Stockholm eller av personer som träffade honom på sjukhuset. Det bör finnas vittnen eller har dessa vittnen på olika sätt tystats eller förekommer bundna av sekretess. Om han redan var död bör läkare finnas som kan återkalla minnen av händelsen. Då är förmodligen millitären inblandad eftersom lite eller ingen information om detta nått allmänheten. Palme kan ha fått information om ytterligare evakuering utomlands. Då är det en konspiration. Det kan finnas fler offer i det läget. Till exempel personal på sjukhuset som tystats. Det kan även finnas barnvittnen, dessa bör svårligen minnas händelserna med synnerligen lågt bevisvärde. Lycksele har en plygplats nära sjukhuset och även millitära anläggningar. Det är några som har den här teorin.

Alternativt har någon erkänt någonting och en enklare förklaring kan presenteras av åklagaren eller att nya bevis framkommit som ett mordvapen.

Det är bra om det framkommer information om vad som inträffade. Jag tycker att om information finns ska den informationen offentliggöras.

Lyckseles har ingenting med Palme mordet att göra!
Den enda grejen som jag kommer ihog var att Sten Andersson som var riksdagspolitiker bodde strax utanför Lycksele som behövde beskydd precis som alla andra riksdagspolitiker på den tiden efter mordet.
Citera
2020-02-18, 20:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Hm, undrar om det verkligen finna nåt nytt saftigt bevis. Aftonbladet och Expressen verkar ganska tagna på sängen. De hade haft koll på en vapenträff om det fanns nån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in