2020-02-18, 20:43
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
"Löpande" eller "för fullt" går kanske på ett ut här, lite märkligt är det. Åtminstone så länge vi inte har hela bilden.

Exakt! Men håller med om att det ska vara rätt ord i de fortfarande FÅ fall där vi har någon typ av källa ännu. Men de flesta här (de flesta...) här i tråden har ju huvudet på skaft och förstår andemeningen.

Här är hela stycket för den som inte hann läsa det:

Citat:

Samtidigt som 45-åringen tog nya bilder på sin telefon utanför polishuset messade han bland annat med sin före detta fru.

“När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.

Mannen svarade snabbt;

“Kort i går eller i förrgår. Raderar löpande”, och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.

Bilderna och filmerna upptog 1,47 GB av telefonens utrymme. Det fanns fortfarande 7,9 GB ledigt lagringsutrymme kvar.

Fotograferingen av de 937 bilderna har skrivit över ungefär 16 procent av det lediga utrymme som fanns innan bilderna togs och har gjort att den information som kan ha funnits där inte längre går att återskapa”, skriver IT-forensikern.

Åklagaren misstänker nu att 45-åringen medvetet ska ha raderat sin mobiltelefonen för att sopa igen spåren efter mordet.

Citera
2020-02-18, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är där det skaver ordentligt för mig, MGK,s avskrivning är så definitiv att man nästan baxnar, hur vet de att hon inte är anstiftare t.ex, hon om någon hade väl alla skäl i världen att önska livet ur BO.

Jag tror tyvärr att avskrivningen beror på att Hiding och hennes medhjälpare insett att de absolut inte kan vinna målet med MGK skvalpande fritt i ärendet, hon måste ur ekvationen helt och då valde de det här sättet som jag tycker inte är logiskt med tanke på det buller som var när de hämtade in henne.
Som jag skrev också, om man skulle hitta något på HD så finns inget som hindrar att man tar upp ärendet igen.
Citera
2020-02-18, 20:52
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är där det skaver ordentligt för mig, MGK,s avskrivning är så definitiv att man nästan baxnar, hur vet de att hon inte är anstiftare t.ex, hon om någon hade väl alla skäl i världen att önska livet ur BO.

Jag tror tyvärr att avskrivningen beror på att Hiding och hennes medhjälpare insett att de absolut inte kan vinna målet med MGK skvalpande fritt i ärendet, hon måste ur ekvationen helt och då valde de det här sättet som jag tycker inte är logiskt med tanke på det buller som var när de hämtade in henne.

Instämmer fullständigt! De hade inget på MGK och var tvungna att få detta med SD avklarat. Klokt beslut, tycker jag.

Men väntar på fortsättningen, för samtidigt finns detta centralt med i den pinfärska stämningen:

Citat:
Gärning Stefan Davidsson har ensam eller tillsammans och i samförstånd med annan person på natten mellan den 14-15 maj 2018 i Örebro berövat Lena Wesström livet genom att tilldela henne minst 17 slag i huvudet och ansiktet.
Citera
2020-02-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Imorgon kanske vi får veta vilket alibi IB plockar fram? Det skulle ju vara något skriftligt och muntligt?
Några vittnespersoner som de haft i bakfickan som ska bevisa att SD brukar skoja med hot, men aldrig skulle kunna mosa en broms ens i verkligheten?
(Det sista blev fel, eftersom han så gärna och visar upp blodiga resultat)
Jag gissar att det hänger ihop med det snäva tidsfönstret EGT hänvisade till. De verkade känna till ngt om när SD var tillbaka i sitt hus.
Citera
2020-02-18, 21:01
Medlem
Kan det vara så illa att åkl hellre åtalar en "städare" för mordet snarare än att få fast den rättmätiga mördaren? Känns lite så faktiskt.
Citera
2020-02-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Kan det vara så illa att åkl hellre åtalar en "städare" för mordet snarare än att få fast den rättmätiga mördaren? Känns lite så faktiskt.
Kanske dags att sluta gå på din känsla, och försöka acceptera och läsa in dig på lite fakta?
Citera
2020-02-18, 21:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90

Och vem skulle städaren städat år när städaren sitter och raderar SINA bilder genom att fota närapå 1000 bilder på entrén i polishuset?
Citera
2020-02-18, 21:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I tingsrättens beslut ang HD skriver man följande:

Tingsrätten meddelar följande

SLUTLIGA BESLUT

1. Tingsrätten avskriver målet i den del som avser Hanna Davidsson.

Hon är avskriven i målet. Så länge det inte tillkommer något i efterhand. Exempelvis om SD skulle erkänna något. Då kan man ta upp detta igen. Troligen blir det en tilläggsundersökning som då blir ett delärende och en ny förhandling med enbart HD som tilltalad.

Tack, snyggt jobbat!
Citera
2020-02-18, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack, snyggt jobbat!
Tacka Krmkr… :-)
Citera
2020-02-18, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Tacka Krmkr… :-)

Tack båda två!
🙏
Citera
2020-02-18, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack båda två!
🙏
Fick precis ett mail från Krmkr, som har kontakt med viss media:

21:04 (för 23 minuter sedan)

till mig

Tingsrätten har tydligen gått med på att kopiera vissa delar... åtminstone till media.
Men, om dom ger det till media så kan dom fan ge det till oss också.
Det var därför Aftonbladet kunde gå ut med lite bilder mm mm.
Dom har säkert fler dokument till lite nya löpande artiklar.

Sprid gärna ut detta i tråden, för om vi alla samtidigt mailar tingsrätten (typ kl 09) och kräver att dom skall lämna samma handlingar till oss som media har fått, så kanske tingsrätten ger med sig. Det handlar om att sätta press.

Som han skriver - om media kan få visst material borde allmänheten få det också. Så om vi alla mailar till orebro.tingsratt@dom.se (skriv målnr i ärenderutan) och kräver att få detta material kanske tingsrätten ger upp?
Citera
2020-02-18, 21:35
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Fick precis ett mail från Krmkr, som har kontakt med viss media:

21:04 (för 23 minuter sedan)

till mig

Tingsrätten har tydligen gått med på att kopiera vissa delar... åtminstone till media.
Men, om dom ger det till media så kan dom fan ge det till oss också.
Det var därför Aftonbladet kunde gå ut med lite bilder mm mm.
Dom har säkert fler dokument till lite nya löpande artiklar.

Sprid gärna ut detta i tråden, för om vi alla samtidigt mailar tingsrätten (typ kl 09) och kräver att dom skall lämna samma handlingar till oss som media har fått, så kanske tingsrätten ger med sig. Det handlar om att sätta press.

Som han skriver - om media kan få visst material borde allmänheten få det också. Så om vi alla mailar till orebro.tingsratt@dom.se (skriv målnr i ärenderutan) och kräver att få detta material kanske tingsrätten ger upp?

Media kanske köpt delar av FUP i pappersform?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in