2020-02-18, 19:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Uppenbart förekommande för personer som inte själv har empatisk förmåga. Madsen gjorde samma misstag, han fattade aldrig att pojkvännen saknade Kim och var så orolig att han ringde både polis och sjöräddning! Den tanken hade aldrig ens föresvävat Madsen.

SD nämnde själv i samband med att han hade psykiskt och fysiskt övertag över Lena kände stark sexuell attraktion.

Ja, det är så konstigt att han säger det på den psykiatriska utredningen.
Är det en försägning, eller är det något som han känner att han måste förklara av någon anledning? Finns det något i förundersökningen där det framkommer något? L*ena har skrivit något till någon?

Eller är det så att han menar att visst, han var skitförbannad på L*ena, men varför ha sex med henne då? Jo, han var så attraherad av henne att han inte kunde låta bli?

Jag vet inte om jag tror som du, men jag säger inte att det inte kan finnas något stört där. Det blir ganska mycket att ta in. Hur överdjävlig kan man vara?

Planera, locka, lura sedan kommer besten fram som dessutom njuter av det?

Man skulle bra gärna vilja läsa FUP själv.
Citera
2020-02-18, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Märkena i trädet skulle kunna vara från "bakåtsvingen", tänker jag. Alltså när man tar sats med tillhygget uppåt/bakåt för att slå, och något är i vägen. (Om hon tex låg på marken vid trädet och han stod över henne.) Kan isf tyda på att slagen skett med stor kraft.

Håller helt med ModestyBlaiser!

För övrigt sällar även jag mig till skaran som är beredd att chippa in en slant om någon annan har råd/tid/energi att begära ut FUP i pappersform och fixa den digitalt. Hen skulle bli trådens hjälte.
Senast redigerad av KalaSthlm 2020-02-18 kl. 19:58. Anledning: Syftningsfel (trädens/trådens)
Citera
2020-02-18, 20:03
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
UV-bilden med fläcken var nog kopplat till tankar om att han visste att utredarna skulle finna spår efter honom.

Efter mordet har det sannolikt svävat oändligt med tankar om vilka bevis utredarna kan tänkas finna mot honom. Medvetet eller omedvetet speglar han detta i många av sina GC-loggningar med bild och i text.

Några axplock av exempel vi sett nämnas i tråden:

Bilder på blodiga rivsår.
En broms utplånas i en skön blodig hämnd.
Riggar ett djurkranie och hoppas det var en "mugglare".
Visar upp ena dottern på bild vid ett stup och skriver att hon sagt "man måste chansa för att leva".
Osynliga fläckar blir synliga på en madrass med hjälp av hans UV-lampa.
Lägger ut bild på entrén till ett polishus i S-holm dagen efter LW:s begravning.
Bildtexter som Strandfynd 1, 2 och 3.
Bildtext till en träbit (?) Bevismaterial 1.
Riggar en bild med en stor kniv i en krämkaka.
Lägger ut länk till en filmsekvens där budskapet är "I see you".
Granar som attackerar med effekter som kliar och känns flera dagar efter de uppkom.
Har förtjänat och skaffat sig ovanligt lång semester.
Visar upp ett par nya cykelbyglar i en påse med ett speciellt ansiktsuttryck.
Riggar bild med sin vänstra hand synlig på ett cykelstyre "Leder cykeln (och ja, det är dotterns hoj)".
Ser till att hans ansikte syns bakom bokstäverna L och S på en virtuell cache.

I P7:an beskrivs att ur SD:s ilska föddes även en sexuell attraktion till LW. Den uppgiften tillsammans med informationen om att det finns inspelningsmaterial med samtal mellan SD och LW där han framställer hot som han avser att verkställa, får mig att fundera på vilka fantasier som egentligen figurerat i hans hjärna.
Hans utåt sett obekymrade beteende efter mordet får mig att fundera på om han upplevde sig befriad efter hennes död.

--------------

Stämningsansökan
https://docdro.id/cBKn025

-------

Sammanfattning (raderas per automatik efter 60 dagar)
https://docdro.id/kE07lpg

Sammanfattning på issuu (uppdateras "löpande" till samma länkadress om/när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

Samtidigt finns ett vittne som berättar om att LW ska ha sagt att SD och hon hade sex utomhus när barnen var hemma. Måste finnas en anledning att det vittnet är med?

Kan åklagaren ha det som en teori ändå?
Citera
2020-02-18, 20:05
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan bara se konversationen på höger sida tydligt.

På den vänstra sidan av konversationerna kan jag bara läsa bara lösrykta ord.

Vänster sida konversation messenger från NA:
(obs gissar mkt!, Fyll gärna i, eller rätta mig)

HD:"Kolla (??? )om du får återvända.
SD: "Han vet jag ska bort"

Från en man som ser ut att ha ett längre namn, efternamnet slutar på berg:

Man: "Har du hört något mer?"
SD: "Nej"
Man: "Vet du om Ulf behöver hjälp med något?" Ja vet inte om han behövde(borde?)gått till arbetet el(oläsligt) började sent och kanske gick och (cachade???) eller något."
Man :"Jag tänkte om det (oläsligt) jag borde (oläsligt) för att (oläsligt) kolla några cacher eller så.
SD: "Polisen är inkopplad sedan i (oläsligt)"
SD"Så det är inte(?) Ulf som (oläsligt) så att säga"

Ny person:"Ja iaf för mig (oläsligt) är ju ändå min ("bästis"?) eller det?( för?) närmaste (närvarande) jag (oläsligt) på (x?) antal år.

Höger sida:

HD: "messa när du är klar"
HD: "När pratade du med henne sist?"
SD: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vis Ftf."

Man: "Jo det såklart. Tänkte mest att jag kunde avlasta honom de "dummaste" frågorna utifall du redan ställt dem och hade koll på läget"
Man: "Är det inte ovanligt att hon inte varit på facebook på morgonen

I appen NA så syns det lite tydligare:

HD: Kolla om du får åka utomlands.
SD: Hon vet jag ska bort

Sannolikt Fredrik Hendeberg (som även ska vittna):
Har du hört något mer?
SD: Nej
FH: Vet du om Ulf behöver hjälp med något?
Jag vet inte om han borde gått till jobbet eller börjar sent (och kanske gick och cachade eller något
Jag tänkte om det behövdes folk för att kolla några cacher eller så

SD: Polisen inkopplade sedan i fms
SD: Så det är inte Ulf som söker så att säga

SD till ny person: Ja, jo för mig. Hon är ju ändå min bästis eller det närmaste jag kommit på x antal år
Citera
2020-02-18, 20:06
Medlem
Citat:
Samtidigt finns ett vittne som berättar om att LW ska ha sagt att SD och hon hade sex utomhus när barnen var hemma. Måste finnas en anledning att det vittnet är med?

Kan åklagaren ha det som en teori ändå?
Sa de verkligen att de hade SEX utomhus? Inte bara att de TRÄFFADES utomhus?
Citera
2020-02-18, 20:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag petade in en "edit" i tidigare inlägg, hela sammanhanget där citat hämtas ifrån är förstås alltid intressant och att det är korrekt citerat.

Ja, rätt ska vara rätt. Som sagt var:

Citat:
“Kort i går eller i förrgår. [b],Raderar löpande”, ]/b] och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd.”

Men NÅGOT visste/fattade hon garanterat...

Jag tror inte det är detta sista vi hör om HD.
Citera
2020-02-18, 20:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
I appen NA så syns det lite tydligare:

HD: Kolla om du får åka utomlands.
SD: Hon vet jag ska bort

Sannolikt Fredrik Hendeberg (som även ska vittna):
Har du hört något mer?
SD: Nej
FH: Vet du om Ulf behöver hjälp med något?
Jag vet inte om han borde gått till jobbet eller börjar sent (och kanske gick och cachade eller något
Jag tänkte om det behövdes folk för att kolla några cacher eller så

SD: Polisen inkopplade sedan i fms
SD: Så det är inte Ulf som söker så att säga

SD till ny person: Ja, jo för mig. Hon är ju ändå min bästis eller det närmaste jag kommit på x antal år

Jamen, tack!
Det blir mer begripligt.

Här blir man lite konfunderad över SDs reaktion när FS dela funderar över UW och vad han gör och också undrar/föreslår/tänker på att det kan ha hänt något vid någon cache.

SD har ju fullt upp med att fota och filma mellan alla konversationer.

Men hans reaktion är Polisen är inkopplad. Typ, behöver inte leta. "Så det är inte Ulf som söker så att säga

SD verkar inte så intresserad av att varken tänka på UW eller något annat som att leta, kan man väl konstatera.

Nu funderar jag på den post om "massutskick", vad SD företar sig när han får veta att LW är borta (sid 20 i stämningsansökan.

Han försöker helt klart förhindra att hon ska hittas.
Citera
2020-02-18, 20:25
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

"Löpande" eller "för fullt" går kanske på ett ut här, lite märkligt är det. Åtminstone så länge vi inte har hela bilden.
Citera
2020-02-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

I tingsrättens beslut ang HD skriver man följande:

Tingsrätten meddelar följande

SLUTLIGA BESLUT

1. Tingsrätten avskriver målet i den del som avser Hanna Davidsson.

Hon är avskriven i målet. Så länge det inte tillkommer något i efterhand. Exempelvis om SD skulle erkänna något. Då kan man ta upp detta igen. Troligen blir det en tilläggsundersökning som då blir ett delärende och en ny förhandling med enbart HD som tilltalad.
Citera
2020-02-18, 20:35
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Jamen, tack!
Det blir mer begripligt.

Här blir man lite konfunderad över SDs reaktion när FS dela funderar över UW och vad han gör och också undrar/föreslår/tänker på att det kan ha hänt något vid någon cache.

SD har ju fullt upp med att fota och filma mellan alla konversationer.

Men hans reaktion är Polisen är inkopplad. Typ, behöver inte leta. "Så det är inte Ulf som söker så att säga

SD verkar inte så intresserad av att varken tänka på UW eller något annat som att leta, kan man väl konstatera.

Nu funderar jag på den post om "massutskick", vad SD företar sig när han får veta att LW är borta (sid 20 i stämningsansökan.

Han försöker helt klart förhindra att hon ska hittas.

Ja, han är minst sagt obehaglig. Om SD går hel ur det här och kommer ut som en fri man på andra sidan rättegången (gud förbjude) så vet jag både en och två som för allt i världen inte vill möta honom i en mörk skog här i Örebro.. 😬
Citera
2020-02-18, 20:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
I tingsrättens beslut ang HD skriver man följande:

Tingsrätten meddelar följande

SLUTLIGA BESLUT

1. Tingsrätten avskriver målet i den del som avser Hanna Davidsson.

Hon är avskriven i målet. Så länge det inte tillkommer något i efterhand. Exempelvis om SD skulle erkänna något. Då kan man ta upp detta igen. Troligen blir det en tilläggsundersökning som då blir ett delärende och en ny förhandling med enbart HD som tilltalad.

Det är där det skaver ordentligt för mig, MGK,s avskrivning är så definitiv att man nästan baxnar, hur vet de att hon inte är anstiftare t.ex, hon om någon hade väl alla skäl i världen att önska livet ur BO.

Jag tror tyvärr att avskrivningen beror på att Hiding och hennes medhjälpare insett att de absolut inte kan vinna målet med MGK skvalpande fritt i ärendet, hon måste ur ekvationen helt och då valde de det här sättet som jag tycker inte är logiskt med tanke på det buller som var när de hämtade in henne.
Citera
2020-02-18, 20:42
Medlem
Motivbild och tillvägagångssätt stämmer inte överhuvudtaget på mgm. Känns som någon annan varit på plats först och mgm fått ta reda på efterspelet.

Skulle förklara en del av det som framkommit hittills.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in