2020-02-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Undrar om inte det är en missuppfattning att den skulle "slagits på" , har inte hittat något sådant via googlande men jag kan ha fel, internet är stort.

Vilket är precis min poäng. Jag tror inte heller att den har slagits på. Jag tror att pingningen gällde 01:41 den 15e (visst var det 01:41? Tog direkt från minnet nu) men att det tog lååååång tid för polisen att få fram den datan.

Och antingen så slogs telefonen av vid annan plats än MP, eller så hann man inte få fram exakt position innan dess att privatpersonerna fann LW.
Citera
2020-02-16, 22:45
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för välkomnande!
Ja visst är det ett ödets nyck att jag blev "frigiven" just till åtalet?! Har iofs intermittent följt tråden hela tiden, men trevligare att kunna deltaga.

OnT (det fetade): Förstår vad du menar. Tror att du och jag sedan lång tid är helt överens om att Lena W betett sig minst sagt vårdslöst.
Det är väldigt beklagligt att hennes "jakt" på SD medförde att hennes barn tycks ha hamnat lite i skymundan. Vill i nuläget inte kasta fler stenar, men tror att min generella ståndpunkt är väl känd i tråden.

Nej, vi behöver inte kasta några mer
stenar.
När vi får läsa FUP så kan vi alla bilda
oss en egen uppfattning.
Citera
2020-02-16, 22:46
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Vilket är precis min poäng. Jag tror inte heller att den har slagits på. Jag tror att pingningen gällde 01:41 den 15e (visst var det 01:41? Tog direkt från minnet nu) men att det tog lååååång tid för polisen att få fram den datan.

Och antingen så slogs telefonen av vid annan plats än MP, eller så hann man inte få fram exakt position innan dess att privatpersonerna fann LW.
Det är så jag också uppfattat det, det vill säga att pingningen gällde den 15:e. Skriverierna om den kom dock den 18:e, typ.
Citera
2020-02-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
En gammal vän jobbar nämligen i Örebro
Aha. Intressant. Fråga din vän
Citera
2020-02-16, 22:51
Medlem
Citat:

Om det är på det viset så har dom slagit nya rekord i seghet, suck.
Svaret finns antagligen i FUP:et
Citera
2020-02-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det jag fetat)
Det kan du väl ändå inte veta?

Om du trots allt vet att det är på det vis du hävdar, vore angivandet av en källa på sin plats.
Tycker jag.

Men hen har väl rätt att tycka och tro det? Jag delar den uppfattningen. Samt att hon hade sparat hans dödshot m.m

Varför tror du inte det stämmer? Är enligt mig den klart mest logiska slutsatsen.
Citera
2020-02-16, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Hennes mobil är ju enligt stämningsansökan försvunnen.

Svårt att få ihop det som Pingade, låter som om det vore en mobil ? Men kan varit en random sådan, förstås.
Citera
2020-02-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
En gammal vän jobbar nämligen i Örebro

Det vore väll helt suveränt om han kunde smussla över en digital kopia till
dig, vara sig dom får eller inte

Undrar vad försvarets inställning är, beror förmodligen på
hur stark eller svag deras ställning är.
Citera
2020-02-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om det är på det viset så har dom slagit nya rekord i seghet, suck.
Svaret finns antagligen i FUP:et

Det KAN ju iof vara så att man hade datan tidigt, men att man då var inne på att LW var bortrövad och gissade att telefonen slagits av när hon försvann och därför inte skulle kunna leda till henne. Sen när man började komma på andra tankar (att hon faktiskt skulle kunna vara mördad) så blev informationen om position för telefonen mer intressant.

Ja vem vet. Inga förklaringar jag kan komma på blir till polisens fördel vad gäller inledningsskedet iaf.
Citera
2020-02-16, 23:07
Medlem
Citat:
Det KAN ju iof vara så att man hade datan tidigt, men att man då var inne på att LW var bortrövad och gissade att telefonen slagits av när hon försvann och därför inte skulle kunna leda till henne. Sen när man började komma på andra tankar (att hon faktiskt skulle kunna vara mördad) så blev informationen om position för telefonen mer intressant.

Ja vem vet. Inga förklaringar jag kan komma på blir till polisens fördel vad gäller inledningsskedet iaf.

Om det skulle vara på det viset att den sattes på igen när SD å HD är i USA eller
10000meter över Atlanten, då har ÅK stora problem tror jag.

Det är ju som själva fan att vi inte har FUP.

Polisen sumpade det mesta inledningsvis, hade dom varit lite mer på så hade
nog det här varit klart vid det här laget.
Citera
2020-02-16, 23:11
Medlem
nonadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det vore väll helt suveränt om han kunde smussla över en digital kopia till
dig, vara sig dom får eller inte

Undrar vad försvarets inställning är, beror förmodligen på
hur stark eller svag deras ställning är.

Jag har också möjlighet att befinna mig i Örebro, dock är jag inte jättesugen på att slänga ut 7000:-

Jag har även möjlighet att på ett relativt enkelt sätt skanna in dom härliga 14 000 sidorna. Men 7000:- känns inte aktuellt att lägga tyvärr.
Citera
2020-02-16, 23:24
Medlem
Kallixs avatar
Jag har skummat bakåt i tråden och stötte på följande inlägg. Det skrev Sh.Holmes den 11/6 2018. Jag tycker det låter som ett troligt scenario: (delar av inlägget)

"Jag har funderat på följande, GM knackar på fönstret till köket, LW ser att det är någon hon känner, släpper paketinslagningen och öppnar. GM pratar med LW, vill att hon tar bort det som finns på mobilen, eller vill läsa hennes meddelanden, svartsjuk.
LW vägrar, GM sliter åt sig telefonen, tar armen runt hennes hals(som SD gjorde i bilen) och drar ut henne genom dörren för att inte väcka barnet som han vet sover där, dörren lämnas då på glänt.
Drar ner henne längs gatan, stryper henne nästan.
Vid planket som han väl känner till vet han att de kan vara ostörda.
Väl där släpper han taget varpå LW börjar skrika, GM börjar slå, har helt tappat det och fortsätter slå, LW ramlar omkull och då tar han upp en sten och fortsätter tills hon är tyst."

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Samma skribent skriver också att man ska inte glömma att SD kan geocaching, han kan ha släppt ner LWs telefon i en brunn ? (fritt ur mitt minne, så jag är inte 100 på hur Sh.Holmes uttryckte det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in