Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Om de inte kan åtala någon så kommer de troligtvis att avsluta förundersökningen.
De hoppas alltså att kunna få tillräckligt på fötterna för att det ska räcks till åtal.
Därför bör ju denne ”någon” existera oavsett om han är gärningsman eller starkt inblandad, eller t.o.m. ”ansvarig”.
Ansvarig tolkar jag i detta sammanhang som anstiftare.
Jag ser då det inte särskilt troligt att vi har att göra med SE eller CA, om de nu inte agerat på uppdrag av ”någon”
Självklart har de hittat en anstiftare först nu 34 år senare. Först var det en ensam galning, sen en mindre konspiration bland ett gäng random högernötter (det var väl det Filter var inne på med SE och den där vapenhandlaren), men nu och först nu har de alltså landat på att det var ett beställningsmord. Någonting förståndigt folk kunnat lista ut med röven sedan dag ett.
Min egna slutsats? Jag har två. Den ena är lite mer bekväm för PU. Det involverar Ustasja och Baresic och ett hämndmotiv för Bulltofta och benådningen Palme snuvade Baresic på. Det andra är desto obekvämare för PU men någonting slaskmedia kan göra stor propaganda på. Nämligen att det var Holmèrs tjacknassar på Norrmalmspikèn som gjorde grovgörat. Men på uppdrag av vem/vilka? Det är det som blir obekvämt.
Kort och gott. Sossarna själva gjorde martyr av Palme dels för att de var trötta på honom (det så kallade "rosornas krig" pågick inom partiet under denna tid på 80-talet) och för att de kunde se värdet i honom mer som död och martyr än vid liv och ett fortsatt irritationsmoment inom partiet. Sossarna använde alltså nazistsnutarna som proxy.
Skulle inte förvåna mig om KP kommer vara uppriktig om vilka som gjorde grovgörat vid Dekorima men ljuga om vem/vilka anstiftaren/anstiftarna var.
Känns också spontant som att allt detta händer nu för att ge sossarna en välbehövlig skjuts i opinionen. Kan de samtidigt hitta på någon SD-koppling så är det ju jackpot. Att blåsa nytt liv i martyren Palme är alltid deras plan B när inget annat funkar för dem och det går dåligt i opinionen.
Det är alltid lösningen på Palmemordet som är deras propaganda ess i rockärmen när allt annat skiter sig.