2020-02-17, 17:22
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det skumma med Snoopy72s problem är ju att det funkar fram till kl 19.00 för han på Bahnhof.

Det är ofta så det blir. På kvällen när alla i området surfar mycket så minskar snoppys utrymme i nätet. Ofta stadsnät som detta drabbar... Som sagt byts detta ut nu till bättre lösningar. Men finns kvar lite här och där.

Men det verkar ju funka med en annan leverantör, så han kanske löst det på det sättet.
2020-02-17, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Det är ofta så det blir. På kvällen när alla i området surfar mycket så minskar snoppys utrymme i nätet. Ofta stadsnät som detta drabbar... Som sagt byts detta ut nu till bättre lösningar. Men finns kvar lite här och där.

Men det verkar ju funka med en annan leverantör, så han kanske löst det på det sättet.

Men han har ju bara bytt till en annan IPTV-leverantör.
Borde ju strypas då också? 🤔
2020-02-17, 17:38
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Men han har ju bara bytt till en annan IPTV-leverantör.
Borde ju strypas då också? 🤔

Inte om den leverantören använder mindre bitrate eller mer hevc kanaler. Eller så kör han HLS-m3u på nya leverantören och mpegts-m3u på den gamla leverantören, och hans lina inte orkar med mpegts.

Edit; eller *hon
Senast redigerad av Haloumi 2020-02-17 kl. 17:53.
2020-02-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Inte om den leverantören använder mindre bitrate eller mer hevc kanaler. Eller så kör han HLS-m3u på nya leverantören och mpegts-m3u på den gamla leverantören, och hans lina inte orkar med mpegts.

Edit; eller *hon

Vi får väl se vad Snoopy72 säger.
Han skulle kontakta Bahnhof.
2020-02-17, 18:21
Medlem
Pratat med Bahnhof å de säger att de inte har problem så jag sa upp abonnemanget och byter till annan bredbandsleverantör.
2020-02-17, 19:06
Medlem
Herregud prata med Bahnhof? Vad är det för tokigheter nybörjarna på iptv föreslår.

Bahnhof bryr väl sig knappast om någons pirat iptv tjänst fungerar dåligt..

Skärpning nu
2020-02-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pizzaland
Herregud prata med Bahnhof? Vad är det för tokigheter nybörjarna på iptv föreslår.

Bahnhof bryr väl sig knappast om någons pirat iptv tjänst fungerar dåligt..

Skärpning nu

Vad föreslår du då?
Du som verkar veta.
2020-02-18, 16:44
Medlem
Tråden verkar ha gått i stå.. Jag kastar in ett vedträ till Hur kommer det att jag har N1 logga på vissa kanaler på mitt abonnemang från Kina?? Främst då en del sportkanaler. Kan ha nämnt det tidigare, men tror inte jag fick något svar? Kan någon förklara detta?
2020-02-18, 17:34
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Tråden verkar ha gått i stå.. Jag kastar in ett vedträ till Hur kommer det att jag har N1 logga på vissa kanaler på mitt abonnemang från Kina?? Främst då en del sportkanaler. Kan ha nämnt det tidigare, men tror inte jag fick något svar? Kan någon förklara detta?
För att det är N1 som hostar dom, och din Kina-leverantör betalar för att få använda N1´s kanaler. Vattenmärkningen används för att förhindra att kanalerna används utan att betala för dom.
2020-02-18, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
För att det är N1 som hostar dom, och din Kina-leverantör betalar för att få använda N1´s kanaler. Vattenmärkningen används för att förhindra att kanalerna används utan att betala för dom.
Ok, fattar. En annan fråga.. Var eller i vilka länder tror man att de olika leverantörerna har sina servrar?
2020-02-18, 19:09
Medlem
R4hu7s avatar
C More Live 2/SE/HD & FHD buffrar rätt mycket för mig. De flesta C More live kanaler buffrar nu ser jag. Är det bara för mig de kanalerna krånglar? Andra kanaler fungerar bra.
Kör via smart-TV och IPTV Extreme Pro.
2020-02-18, 19:19
Medlem
Alla kanaler från N1 har ju hackat sönder senaste dagarna, någon mer som upplever samma?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in