2020-02-18, 15:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Den hjälpsamma samariten som under helgen gjorde en polisanmälan om att det fanns hotfulla män i området kunde enkelt locka ut LW genom att han utlovat hjälpa henne med montering av en födelsedagscache till yngsta sonen?

Hon lämnar dörren på glänt för att hon inte tänkte vara ute många minuter eller för att hon ville ha sin mobil som togs av GM vid dörren?

-------

Sammanfattning (raderas per automatik efter 60 dagar)
https://docdro.id/kE07lpg

Sammanfattning på issuu (uppdateras "löpande" till samma länkadress om/när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

-------

Det känns som de mest logiska förklaringarna.
Sperman kan kommit för att han ville ha en snabbis innan resan?

Det känns värre av att allt är förmodligen är planerat och inlindat i mjuka lena ord, med en fruktansvärd avsikt.

Det myckna våldet i kontrast.

Det är precis som mgm själv.
I ett nötskal.
Citera
2020-02-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kollade upp? Hur då? Han är ren som snö i belastningsregistret och han var ju inne på förhör i ett mordärende på sin älskarinna. Eller missförstår jag dig?
Tänkte lite för fort (och fel)... tänkte på LW:s tidigare anmälningar men det kanske inte står något på honom om det.
Citera
2020-02-18, 16:09
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Kollade upp? Hur då? Han är ren som snö i belastningsregistret och han var ju inne på förhör i ett mordärende på sin älskarinna. Eller missförstår jag dig?

Han hade ju de gamla anmälningarna på sig, dels den som lades ner av åklagare och den som LW drog tillbaka (tror det var så med den ena anmälningen).

Hon slog upp honom i sina register helt enkelt och då blev han av naturliga skäl misstänkt.
Citera
2020-02-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Han hade ju de gamla anmälningarna på sig, dels den som lades ner av åklagare och den som LW drog tillbaka (tror det var så med den ena anmälningen).

Hon slog upp honom i sina register helt enkelt och då blev han av naturliga skäl misstänkt.
Ok. Då förstår jag. Misstankeregistret. Men gjorde hon det? En slagning alltså. Jag uppfattar det inte så.
Citera
2020-02-18, 16:17
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det känns som de mest logiska förklaringarna.
Sperman kan kommit för att han ville ha en snabbis innan resan?

Det känns värre av att allt är förmodligen är planerat och inlindat i mjuka lena ord, med en fruktansvärd avsikt.

Det myckna våldet i kontrast.

Det är precis som mgm själv.
I ett nötskal.

Jag tror inte LW hade tänkt sig en snabbis med dörren på glänt hemma.
Tyvärr tror jag att sperman kommer av att han fick utlösning under tiden han utför mordet eller efteråt.
Citera
2020-02-18, 16:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om yngste sonen kan intyga att hon lämnade hemmet frivilligt, så borde hon också ha sagt några ord till honom innan hon gick ut.
Därför tror jag att hon hade för avsikt att möta upp SD för att fixa en födelsedagscache.

Den lömske MGM glömde säkert heller inte att nämna "de obehagliga männen" i området; han ville ju inte att hon skulle råka illa ut...

Kanske träffades de när LW var ute och joggade och hon pratade om A*ons födelsedag?

Eller så berättade hon under deras konversationer under dagen att AW fyllde år.
Det har ju enligt ett vittne funnits planer på att återupprätta denna cache. Så kanske detta kom på tapeten.

Inget av detta kan dock stå i texter som finns kan jag tänka, för då skulle nog SD blivit häktad tidigare och detta skulle också kanske synas i SDs mobil.

Han har kanske alltså erbjudit sig att hjälpa LW att fixa detta och det med tanke på de läskiga männen.

Kom åter att tänka på den där bilden när SD o LW var ute och cachade i mörkret med pannlampor och LW skrev ungefär "Bara en snäll gubbe i skogen".

Det var den fula gubben hon mötte.
Citera
2020-02-18, 16:22
Medlem
Citat:
Tyvärr tror jag att sperman kommer av att han fick utlösning under tiden han utför mordet eller efteråt.
Jag tror inte heller att avsikten var en snabbis.

Stackars barn om han var vaken och väntade på att mamma skulle komma hem... han hade tom kunnat höra skriket om han stod i dörren och väntade. Hemska tanke!
Citera
2020-02-18, 16:25
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ok. Då förstår jag. Misstankeregistret. Men gjorde hon det? En slagning alltså. Jag uppfattar det inte så.

Klart hon gjorde, vore ju nästan tjänstefel om hon inte kollade upp sin "gök" närmare.

Samma skulle ha gällt för dig om du hade lämnat uppgifter i målet, en bakgrundskoll på vad du är för filur helt enkelt.

Du har väl läst LGWP,s senaste deckare där "Ankan Olsson" kollar upp sin blivande dejt i samband med ett förhör som skulle hållas
Senast redigerad av Reimer 2020-02-18 kl. 16:34.
Citera
2020-02-18, 16:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Nä, jag tänker mest på SD.

Jag har svårt att tro att gm återvände till hemmet, och blev skrämd, men vet.
Isf borde det varit när han tvättat sig och var ren.

Men mest logiskt är det ju att den blev kvar öppen för att hon bara skulle vara ute en pyttestund.
SD skulle visa henne hur fin den nya cache blivit som han fixat? Och så säger han till henne, luring. Ville bara...

Hemskt om han får utlösning av mordet.
Jag får inte vibbar av att han är typ en sådan sadist sexualdåre.
Borde det inte framkommit tidigare, t ex att HD eller LW berättat om något sådant?
Porrsurfning på liknande siter?

Kanhända att det inte är en riktigt stor fläck, utan bara som ett avstryk sedan tidigare. Att L*ena inte sett det och satt på dig den ändå.

Men egentligen undrar jag om hon velat ha sex med honom på slutet?
Jag får en känsla av att hon försöker få till ett avlut och att hon velat vara med Beholder.

Kanske har SD tvingat till sig sex.

Ja, man får väl inga svar utan FUP.
Citera
2020-02-18, 16:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Sammanfattningsvis så är det mycket som är till styrkande att MGM är den han är (ilsken och tekniskt intresserad) men hittills inget som styrker han befunnit sig på mordplatsen.

Tvekar om att DNA proverna kjol/ring/skor visar sig göra det ty då hade inte så mycket perifiärt behövt styrkas.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-18 kl. 16:41.
Citera
2020-02-18, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Han varnade kanske henne genom att säga: "Ta med dig basebollträt med tanke på de där typerna jag såg häromdagen."

Ja, men det finns ju hörvittne som hört två personer samtala så det kan vara SD som mötte upp henne hos LW och tog basebollträet med sig.
Citera
2020-02-18, 16:39
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, jag tänker mest på SD.

Jag har svårt att tro att gm återvände till hemmet, och blev skrämd, men vet.
Isf borde det varit när han tvättat sig och var ren.

Men mest logiskt är det ju att den blev kvar öppen för att hon bara skulle vara ute en pyttestund.
SD skulle visa henne hur fin den nya cache blivit som han fixat? Och så säger han till henne, luring. Ville bara...

Hemskt om han får utlösning av mordet.
Jag får inte vibbar av att han är typ en sådan sadist sexualdåre.
Borde det inte framkommit tidigare, t ex att HD eller LW berättat om något sådant?
Porrsurfning på liknande siter?

Kanhända att det inte är en riktigt stor fläck, utan bara som ett avstryk sedan tidigare. Att L*ena inte sett det och satt på dig den ändå.

Men egentligen undrar jag om hon velat ha sex med honom på slutet?
Jag får en känsla av att hon försöker få till ett avlut och att hon velat vara med Beholder.

Kanske har SD tvingat till sig sex.

Ja, man får väl inga svar utan FUP.
Minns du inte "sädesfläcken" i sängen han tog kort på på något hotell om jag inte missminner mig.
Hittar inte bilden i tråden tyvärr..
Men jag tror han är intresserad men lite utöver det... vanliga..
Kanske var det där speciella HD sökte, vad vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in