2020-02-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Helt klart mycket vi aldrig kommer att få svar på.

Verkar iaf som att minstingen varit den som sett L*ena sist och att han sett henne både under kvällen och på natten mellan 14-15 maj om vad hon gjorde (hennes förehavanden), hur hon var klädd och att hon lämnade frivilligt.

Men han kan knappast ha sett L*ena lämna med SD, då hade det blivit sannolika. Kanske var SD där tidigare och snackade med henne (irl) för att få till en träff senare på kvällen?
Det är märkligt om LW gått ut och lämnat dörren på glänt och tänkt sig till planket... inte långt men där hade hon inte koll på dörren.

Underligt hur sonen kan veta att hon lämnade frivilligt.. om han såg att hon gick ut, dörren öppen tveksamt om han lyckades somna innan mamma kom hem igen.

Ursäkta rörigt skrivet... spännande skidskytte
Citera
2020-02-18, 15:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det vet jag inte. Jag tillade bara att man kan ta skärmdumpar på text också. Kan ju tex ha varit ett tjafs mellan LW och SD och i den diskussionen skickar LW över en skärmdump på något SD har skrivit. Men det är förstås bara ren spekulation.

Ok, då förstår jag.

Det är hemskt att tänka att L*ena verkat ha gått ut redan på en liknande vända, utan att det hände något. Har SD ens varnat henne för de farliga männen?

Hon är s.a.s avväpnad. Jag är övertygad att han har sagt något till henne (som nu inte går att spåra) som har gjort att hon inte bara öppnade, utan bjöd hem honom och följer med honom ut.

Därför varken tar hon skärmdumpar eller varnar andra att hon är ute med honom.

Sa hon något till barnen när hon gick?
Nä, dörren på glänt...

Så fruktansvärt...
Måste ha varit något riktigt hårt det där som är tillhygget.

Tror inte på hammare. Det skulle lämna mycket tydliga spår i en skalle. Men metall tänker jag på. Hårt nog att ge så distinkta spår i en trädstam. Inte vasst som en yxa, som skulle ge skarpa skador (inga flisor).

Jag tänker igen på något redskap för geocaching. Med metalldel. Som man kan svinga eller slå med.
Kanske går den att rengöra så bra att inga spår finns? Kedja? 3-4 cm bredd på den hårda biten.

Är den gömd med mobilen?
Något som en upphittare (städning ute) aldrig skulle kunna koppla ihop med ett mord?
Citera
2020-02-18, 15:19
Medlem
Honan6s avatar
Några sidor har tillkommit i Sammanfattningen

Nu uppladdad på docdro där filer raderas per automatik efter 60 dagar
https://docdro.id/kE07lpg

Har uppdaterat versionen på issuu som kan uppdateras "löpande" till samma länkadress (när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena
Citera
2020-02-18, 15:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alla aktörer har fått yttra sig i detta, och det är nu avgjort att jäv inte finns.

Tack!
Bra att detta är klart innan rättegång.
Citera
2020-02-18, 15:22
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför står det HÖK på målsägande (datum okt 18)?

Kom på att polisen vill se om det händer något med LW:s telefon.
HÖK =
http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/hemliga-tvangsmedel-i-vara-domstolar/
Citera
2020-02-18, 15:23
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det vet jag inte. Jag tillade bara att man kan ta skärmdumpar på text också. Kan ju tex ha varit ett tjafs mellan LW och SD och i den diskussionen skickar LW över en skärmdump på något SD har skrivit. Men det är förstås bara ren spekulation.
Tja, i så fall skulle ju en raderad skärmdump ha kunnat vara just någonting som SD gärna ville radera spåren efter när han ställde frågor till kriminalteknikern angående återskapande av raderade bilder 2017. Någon här som har koll på kronologin kanske kan säga om SD möjligen skickade hotet till LW innan (och kanske ganska nära i tid innan) han pratade med kriminalteknikern?
Citera
2020-02-18, 15:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är märkligt om LW gått ut och lämnat dörren på glänt och tänkt sig till planket... inte långt men där hade hon inte koll på dörren.

Underligt hur sonen kan veta att hon lämnade frivilligt.. om han såg att hon gick ut, dörren öppen tveksamt om han lyckades somna innan mamma kom hem igen.

Ursäkta rörigt skrivet... spännande skidskytte

Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Var finns uppgift om att yngste sonen vet att Lena lämnade frivilligt?
Intressant om det stämmer...

"Målsägandeförhör med Axxx Wxxxxxxx (förhörsbilaga 1) angående hans iakttagelser av Lena Wesström på kvällen den 14 maj 2018 och på natten mellan den 14-15 maj 2018 bl a till styrkande av Lena Wesströms förehavanden innan försvinnandet och hur hon var klädd den 14 maj 2018 samt att hon lämnade hemmet frivilligt. Förhöret sker genom uppspelning av förhör inspelade under förundersökningen (1 tim och 2 min samt 1 tim och 20 min)."

https://issuu.com/honan6/docs/dokument

Dörren ja.
Den blir man aldrig klok på.
Senast redigerad av notknapparen 2020-02-18 kl. 15:29.
Citera
2020-02-18, 15:29
Medlem
Citat:
Ok, tack!
Missat detta.
Inte så lätt. Har inte stått i media överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ok, då förstår jag.

Det är hemskt att tänka att L*ena verkat ha gått ut redan på en liknande vända, utan att det hände något. Har SD ens varnat henne för de farliga männen?

Hon är s.a.s avväpnad. Jag är övertygad att han har sagt något till henne (som nu inte går att spåra) som har gjort att hon inte bara öppnade, utan bjöd hem honom och följer med honom ut.

Därför varken tar hon skärmdumpar eller varnar andra att hon är ute med honom.

Sa hon något till barnen när hon gick?
Nä, dörren på glänt...

Så fruktansvärt...
Måste ha varit något riktigt hårt det där som är tillhygget.

Tror inte på hammare. Det skulle lämna mycket tydliga spår i en skalle. Men metall tänker jag på. Hårt nog att ge så distinkta spår i en trädstam. Inte vasst som en yxa, som skulle ge skarpa skador (inga flisor).

Jag tänker igen på något redskap för geocaching. Med metalldel. Som man kan svinga eller slå med.
Kanske går den att rengöra så bra att inga spår finns? Kedja? 3-4 cm bredd på den hårda biten.

Är den gömd med mobilen?
Något som en upphittare (städning ute) aldrig skulle kunna koppla ihop med ett mord?

Den hjälpsamma samariten som under helgen gjorde en polisanmälan om att det fanns hotfulla män i området kunde enkelt locka ut LW genom att han utlovat hjälpa henne med montering av en födelsedagscache till yngsta sonen?

Hon lämnar dörren på glänt för att hon inte tänkte vara ute många minuter eller för att hon ville ha sin mobil som togs av GM vid dörren?

-------

Sammanfattning (raderas per automatik efter 60 dagar)
https://docdro.id/kE07lpg

Sammanfattning på issuu (uppdateras "löpande" till samma länkadress om/när tid finnes)
https://issuu.com/honan6/docs/mordet_p__lena

-------
Citera
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Tja, i så fall skulle ju en raderad skärmdump ha kunnat vara just någonting som SD gärna ville radera spåren efter när han ställde frågor till kriminalteknikern angående återskapande av raderade bilder 2017. Någon här som har koll på kronologin kanske kan säga om SD möjligen skickade hotet till LW innan (och kanske ganska nära i tid innan) han pratade med kriminalteknikern?

Det var någon som skrev ett par sidor bakåt om att hoten började redan 2017
Citera
2020-02-18, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
HÖK =
http://www.domarbloggen.se/sodertorns-tingsratt/hemliga-tvangsmedel-i-vara-domstolar/
Förstår iaf inte varför de i okt 18 skulle sätta in det på målsägande.

Någon som har en tanke/förklaring?
Senast redigerad av Tufsankatt 2020-02-18 kl. 15:34.
Citera
2020-02-18, 15:33
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
HÖK =

Du kunde väl ändå kostat på dig att citera lite...(som moderator brukar skriva: undvik oneliners)

”HÖK används om polis och åklagare t.ex. vill ta reda på i vilket område en mobiltelefon har befunnit sig under en viss tid eller med vilka andra telefoner en viss telefon har haft kontakt och när kontakten skedde.

Om man vill ta reda på vad som sägs under ett telefonsamtal måste man i stället använda sig av HAK. Här ställs som huvudregel krav på att det misstänkta brottet ska ge minst två års fängelse.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in