2020-02-18, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tack, så intressant att läsa din teori, samt givetvis att du träffat
CÖ och kunnat bilda dig en uppfattning om honom som person.
Inte alls förvånande att du upplevde honom som obehaglig, det
är de tankar jag också fått efter vad som tidigare kommit fram
om honom i tråden.

Varför skulle det inte vara som du skriver; vi vet att L*rs sagt att
han sett något som han inte borde ha sett.

Att CÖ befarade att L*rs skulle polisanmäla och avslöja vad han
sett och därigenom totalt rasera CÖ:s olagliga - och förmodligen
rejält inkomstbringande handel - med stulna bilar.

Jag kan inte säga att jag minns honom skarpt men han lämnade ett tillräckligt intryck iallafall! Jag känner inte igen honom på hans bilder som fanns på Facebook, utan på hans bleka ansikte som fanns på personalbild från tidigare företag där jag träffade honom. Ja det är lite min tanke. Varför rånar man inte ett hus fullt med fina bilar om det inte är personligt? Och som du säger, har L sett detta, kanske talat om att han tänker anmäla det så vill man nog tysta honom ganska snabbt. De trodde nog att S skulle spela match, men så blev hon hastigt magsjuk, meddelade sin spelpartner och så överraskades gärningsmännen av hennes närvaro. Jag gissar på att gladpacken inte tillhörde BO utan att GM hade med sig själva. Lämnar kanske mindre DNA om man har otur än med silvertejp?
Citera
2020-02-18, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aussihiker
Ja det är ju någonting jag har tänkt på också, men om det är kopplat, känns inte tiden mellan de två gärningarna lite för långt då?
Egentligen inte mer än att han kändes väldigt obehaglig. Han tittade "lite för mycket" men absolut inte karismatisk på något sätt utan mer att hans ögon talade om att "om jag inte sköter mig kommer jag att få ångra det". Manipulativ, absolut, men på ett tystlåtet sätt. Min känsla är alltid att de som hörs mest behöver man oroa sig minst för.
När och om det blir rättegång, har jag en känsla av att MGM inte kommer att säga ett ord i rätten om hur det har gått till eller förklara någonting. Bara tiga hela tiden. Så då kommer vi inte få veta någonting om händelsen då heller. Bara få höra vad dom fått för straff. Hur ska rätten kunna döma om dom inte vet vem som sköt L och vem som mördade S.
Citera
2020-02-18, 14:09
Medlem
Citat:
Liten teori - sms:et kanske VAR från S ? Blir man kraftigt magsjuk hastigt och har ett viktigt möte bokat vill man kanske bara få iväg ett meddelande för de andras skull att man inte kommer, så bryr man sig kanske mindre om antalet smileys? Men att den like på din bild två timmar senare, inte var från henne?

Så du tänker då att gärningsmännen har kommit till huset någon
gång under lördagen efter S*zannes sms och like på Facebook,
sedan det blivit mörkt och förmodligen sedan paret lagt sig för
natten på övervåningen?

Tänker du att avsikten ursprungligen var att enbart ta livet av L*rs
eller var det bestämt på förhand att bägge två skulle tystas?

Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, men om hon var magsjuk borde hon ha hört av sig tidigare än en timme före match. Eller snarare hon borde redan vara i tennishallen då. Att hon plötsligt klockan nio skulle bli magsjuk och behöva ställa in... Det känns inte sannolikt. Men OM det ändå var så, så kan det ju lika gärna vara hon som var inne på facebook och satte en like på min bild också.

Jag tycker fortfarande att det känns som att det inte är Suz*nne
som skickat sms:et. Tennispartnern som fick det upplevde det som
underligt, var det väl.

Blir jag akut sjuk inför något planerat, skriver jag ändå mer
personligt till en nära bekant, om än jag t ex fått magsjuka.
Typ; "Jag har fått världens magsjuka på morgonen, får inte
behålla något, inte ens lite vatten, kräks/ får springa på toa
hela tiden" eller liknande.
Citera
2020-02-18, 14:14
Medlem
Citat:
natten på övervåningen?

Min teori är att S har skickat sms:et och därför överraskat GM att vara hemma. Jag tror att bara L var målet. Möjligt att de gick igenom deras telefoner och tryckte på like för att undvika misstankar. Som att S "fortfarande var aktiv"

underligt, var det väl.

Alla är olika 😊 jag skulle nog inte bry mig om hur jag formulerar ett sms vid ett sådant läge, oavsett hur trevlig och social jag är annars. I det läget skulle jag bara vilja snabbt informera om min frånvaro innan nästa kräkattack kommer.
Citera
2020-02-18, 14:15
Medlem
Citat:
natten på övervåningen?

underligt, var det väl.

Min teori är att S har skickat sms:et och därför överraskat GM att vara hemma. Jag tror att bara L var målet. Möjligt att de gick igenom deras telefoner och tryckte på like för att undvika misstankar. Som att S "fortfarande var aktiv"
Citera
2020-02-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Eller ville varna för att dom skulle få tidigt besök på morgonen därpå av en spelkompis så att MGM skulle ge sig av

Fast ändå lite långsökt...i så fall kanske därför GM låste dörren efter sig.
Citera
2020-02-18, 14:24
Medlem
Citat:
Ja, det är möjligt om än inte så sannolikt i mina ögon. Jag tror inte på slumpen i det här fallet. Akut magsjuka sammanfaller med att man blir mördad.

Så du kan se klockslagen när du får lajken? Det har jag aldrig kunnat utröna.

Ja mördarna kanske ville skrämma bort besökare från huset, alla vet ju hur smittsam den sjukan är.
Citera
2020-02-18, 14:33
Medlem
Citat:
Jag kan inte säga att jag minns honom skarpt men han lämnade ett tillräckligt intryck iallafall! Jag känner inte igen honom på hans bilder som fanns på Facebook, utan på hans bleka ansikte som fanns på personalbild från tidigare företag där jag träffade honom. Ja det är lite min tanke. Varför rånar man inte ett hus fullt med fina bilar om det inte är personligt? Och som du säger, har L sett detta, kanske talat om att han tänker anmäla det så vill man nog tysta honom ganska snabbt. De trodde nog att S skulle spela match, men så blev hon hastigt magsjuk, meddelade sin spelpartner och så överraskades gärningsmännen av hennes närvaro. Jag gissar på att gladpacken inte tillhörde BO utan att GM hade med sig själva. Lämnar kanske mindre DNA om man har otur än med silvertejp?
Citat:

Du skriver att: "De trodde att S skulle spela match, men så blev hon hastigt
magsjuk /.../ och så överraskades gärningsmännen av hennes närvaro."

Hur skulle gärningsmännen veta att S*zanne skulle spela en tennismatch
just den lördagsförmiddagen? Om än de planerat, spejat, kartlagt vilka
vanor paret hade, så hur i hela friden skulle de kunna veta att hon skulle
spela tennis och att det då var meningen att L*rs skulle dö?

Eller var det så att S*zanne alltid spelade tennis lördag förmiddag,
för i så fall är jag med på hur du tänker dig scenariot.
Citera
2020-02-18, 14:40
Medlem
Citat:
För att slänga ut min teori - motivet är nog solklart ekonomiskt men inte att GM ville åt några intjänade pengar från BO. Däremot var jag på arbetsintervju för ett par år sedan och träffade CÖ, minst sagt obehaglig person. Det har varit en del inbrott och stulna bilar runtom i Vallentuna det än senaste tiden och CÖ har egen bilfirma?

Jag skulle inte bli förvånad (om jag enbart utgår från vårt korta möte och små pusselbitar) att L kanske fick beta att CÖ sålde stulna bilar? Huset som hans "pappa" är kopplad till bredvid, stod det inte ett gäng "dyra" fordon där som fick många att undra varför rånet inte skedde där? Det sades tidigare att L "såg något han inte borde sett" så jag tror det motivet är starkare än att GM tror att det finns kontanter hemma. Det ska också nämnas (som erfaren i branschen) att bilförsäljare (inte alla såklart) är inte korkade! De har talets gåva och är väldigt ofta manipulativa och allt de tänker på är att tjäna provision. Så att tjäna pengar på stulna bilar som BO blev vittne till är min teori.

Men inte kan man väl handla så öppet med stulna bilar i Sverige numera? Och låta dem stå så att alla kan se dem, inklusive polisen?

Har fått uppfattningen att de flesta stulna bilar skeppas iväg utomlands, utom i de fall man bara knycker dem för en kortare ”nöjesresa” likt den där unge dårfinken som kraschade häromsistens och dödade folk till på köpet.

Och när det gäller det som BO såg, som han inte borde se, så är det väl inget som säger att det var något brottsligt. Kan väl lika gärna varit något mindre ominöst, till exempel någon bekant som var otrogen eller så. Blir mer av ett moraliskt dilemma.
Citera
2020-02-18, 14:43
Medlem
Citat:
Du skriver att: "De trodde att S skulle spela match, men så blev hon hastigt
magsjuk /.../ och så överraskades gärningsmännen av hennes närvaro."

Hur skulle gärningsmännen veta att S*zanne skulle spela en tennismatch
just den lördagsförmiddagen? Om än de planerat, spejat, kartlagt vilka
vanor paret hade, så hur i hela friden skulle de kunna veta att hon skulle
spela tennis och att det då var meningen att L*rs skulle dö?

Eller var det så att S*zanne alltid spelade tennis lördag förmiddag,
för i så fall är jag med på hur du tänker dig scenariot.

Ingenting jag kan VETA utan det är bara min teori. Men eftersom att CÖ har kopplingar till BO genom adressen och CÖ's "pappa" kanske de visste att hon skulle ha match den lördagen? Jag har spånat på teorier om att CÖ's "pappa" är inblandad mer än man tror. Kanske till och med hans mamma som enligt tidigare inlägg varit duktig på att skvallra i kommunen?
Citera
2020-02-18, 14:44
Medlem
Citat:
Mellan sms:et och liken på Facebook gick det nästan två timmar. Det är därför det är mystiskt. Sms:et tyder ju på att gm var i huset då och hade koll på S mobil. Liken kom två timmar senare. Vem gick in och gjorde en like på facebook på hennes mobil närmare elva på lördag förmiddag? Dessutom kom den konstigt i tiden för mig eftersom det var flera dagar efter att jag hade lagt ut den där bilden. Varför hade hon inte klickat i en Smiley-like tidigare?
Kan va så att hov va magsjuk och det var hon som smsade och även tryckte en smilisar. Jag är nyfiken på vilket dags bilarna sågs lämna, det gör tidsspannet mindre.
Citera
2020-02-18, 14:56
Medlem
Citat:
Haha, ärligt talat? Låter som att du kanske är bilförsäljare 😉 jag tror absolut att det är grundligt planerat från deras sida. Jag tror tex att det är därför de använt gladpack istället för silvertejp på kvinnan, just pga DNA. Alla gör bort sig.
Och det stavas "också" ..
Oxå eller också, det finns två stavningar so juice och jos...
Jag tror inte att mordet var planerat...det gick fel helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in