2020-02-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aussihiker
Ingenting jag kan VETA utan det är bara min teori. Men eftersom att CÖ har kopplingar till BO genom adressen och CÖ's "pappa" kanske de visste att hon skulle ha match den lördagen? Jag har spånat på teorier om att CÖ's "pappa" är inblandad mer än man tror. Kanske till och med hans mamma som enligt tidigare inlägg varit duktig på att skvallra i kommunen?

Jo precis, det kan du mycket väl ha rätt i, både vad det gäller
CÖ:s mamma och styvpappa.

Har hela tiden känts som om det är fler inblandade, förutom
MGM, CÖ och VK.

Självklart menade jag inte att du ska veta, ursäkta att jag
uttryckte mig så att det uppfattades på det viset!
Citera
2020-02-18, 15:19
Medlem
Citat:
För att slänga ut min teori - motivet är nog solklart ekonomiskt men inte att GM ville åt några intjänade pengar från BO. Däremot var jag på arbetsintervju för ett par år sedan och träffade CÖ, minst sagt obehaglig person. Det har varit en del inbrott och stulna bilar runtom i Vallentuna det än senaste tiden och CÖ har egen bilfirma?

Jag skulle inte bli förvånad (om jag enbart utgår från vårt korta möte och små pusselbitar) att L kanske fick beta att CÖ sålde stulna bilar? Huset som hans "pappa" är kopplad till bredvid, stod det inte ett gäng "dyra" fordon där som fick många att undra varför rånet inte skedde där? Det sades tidigare att L "såg något han inte borde sett" så jag tror det motivet är starkare än att GM tror att det finns kontanter hemma. Det ska också nämnas (som erfaren i branschen) att bilförsäljare (inte alla såklart) är inte korkade! De har talets gåva och är väldigt ofta manipulativa och allt de tänker på är att tjäna provision. Så att tjäna pengar på stulna bilar som BO blev vittne till är min teori.

Inom vilket företag var arbetsintervjun - hans eget?

En annan fråga: De flesta bilfirmor har väl bilar reggade som är till försäljning? Hittar inget fordon på hans företag. Är det konstigt eller normalt?
Citera
2020-02-18, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jo precis, det kan du mycket väl ha rätt i, både vad det gäller
CÖ:s mamma och styvpappa.

Har hela tiden känts som om det är fler inblandade, förutom
MGM, CÖ och VK.

Självklart menade jag inte att du ska veta, ursäkta att jag
uttryckte mig så att det uppfattades på det viset!

Nejdå, jag var rädd för att jag uttryckte mig som OM jag VET och det gör jag inte 😊 ja jag tycker att lite för mycket kan kopplas till hans föräldrar faktiskt..
Citera
2020-02-18, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

En annan fråga: De flesta bilfirmor har väl bilar reggade som är till försäljning? Hittar inget fordon på hans företag. Är det konstigt eller normalt?

Vet inte om det är smart att hänga ut företaget, men det var inte hans egna utan han var anställd som säljare där jag var.
Nybilar har aldrig regnr förrän de är i trafik, begbilar har ju däremot regnr registrerade hos bilformorna. Detta kanske stärker min teori att han handlade med stulna bilar och därför inte finns reggade? Jag har så svårt att tro att han med hans personlighet och karaktär skulle dels ha råd att starta en firma och sälja nybilar och dels göra det legit, alltså lagligt..
Citera
2020-02-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Du skriver att: "De trodde att S skulle spela match, men så blev hon hastigt
magsjuk /.../ och så överraskades gärningsmännen av hennes närvaro."

Hur skulle gärningsmännen veta att S*zanne skulle spela en tennismatch
just den lördagsförmiddagen? Om än de planerat, spejat, kartlagt vilka
vanor paret hade, så hur i hela friden skulle de kunna veta att hon skulle
spela tennis och att det då var meningen att L*rs skulle dö?

Eller var det så att S*zanne alltid spelade tennis lördag förmiddag,
för i så fall är jag med på hur du tänker dig scenariot.
Det kanske fanns ett schema i anslutning till tennisbanan där man kunde se vilka som skulle spela.
Det finns ju scheman för tex. simhallar som man kan läsa på webben. Tex. Motionssim. Tävlingssim.vattengympa mm.
Jag vet inte hur det är med den saken när det gäller tennis. Men det kanske finns redovisning för vilka som har abonnerat tennisbanan?
Citera
2020-02-18, 15:44
Medlem
Citat:
Vet inte om det är smart att hänga ut företaget, men det var inte hans egna utan han var anställd som säljare där jag var.
Nybilar har aldrig regnr förrän de är i trafik, begbilar har ju däremot regnr registrerade hos bilformorna. Detta kanske stärker min teori att han handlade med stulna bilar och därför inte finns reggade? Jag har så svårt att tro att han med hans personlighet och karaktär skulle dels ha råd att starta en firma och sälja nybilar och dels göra det legit, alltså lagligt..

Bilförsäljning, inköp av begagnade bilar som sedan säljes till privatkunder och viss del företag.

Beskrivningen av hans firma.

Du gör väl som du vill. Själv tycker jag det är av stort intresse att veta ev kopplingar i branschen om det nu rör sig om stulna bilar hit och dit.
Vilket år var du på intervju?
Citera
2020-02-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det kanske fanns ett schema i anslutning till tennisbanan där man kunde se vilka som skulle spela.
Det finns ju scheman för tex. simhallar som man kan läsa på webben. Tex. Motionssim. Tävlingssim.vattengympa mm.
Jag vet inte hur det är med den saken när det gäller tennis. Men det kanske finns redovisning för vilka som har abonnerat tennisbanan?

Klubben brukar lägga ut spelschema (facebook bland annat)
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-18 kl. 15:48.
Citera
2020-02-18, 15:50
Medlem
Citat:

Jag har för mig att åtminstone för en del år sedan seriösa bilfirmor hade så kallade "flygande skyltar" som de kunde flytta runt mellan försäljningsobjekten när en presumtiv kund ville provköra. Detta för att företaget skulle slippa försäkra och skatta bilar som kanske kunde stå rätt länge innan de blev sålda.
Man det låter ändå rätt konstigt om en bilfirma inte har en enda registrerad bil på företaget kan man tycka.
Citera
2020-02-18, 15:51
Medlem
Citat:
Bilförsäljning, inköp av begagnade bilar som sedan säljes till privatkunder och viss del företag.

Beskrivningen av hans firma.

Du gör väl som du vill. Själv tycker jag det är av stort intresse att veta ev kopplingar i branschen om det nu rör sig om stulna bilar hit och dit.
Vilket år var du på intervju?

Det finns ingen anledning att hänga ut företaget där han var anställd. Jag har extremt svårt att tro att han har fått kontanterna därifrån eller att han med hjälp av andra på det företaget börjat handla olagligt. Han ville nog som många andra, vara sin egna chef" och satsade på det men som också många andra, inte ha tålamodet att låta företaget växa utan det skulle vara stora pengar direkt, och då är väl stulna personbilar ett alternativ? Och om jag avslöjar vilket år det var så avslöjar jag även företaget på det viset.
Citera
2020-02-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ingenting jag kan VETA utan det är bara min teori. Men eftersom att CÖ har kopplingar till BO genom adressen och CÖ's "pappa" kanske de visste att hon skulle ha match den lördagen? Jag har spånat på teorier om att CÖ's "pappa" är inblandad mer än man tror. Kanske till och med hans mamma som enligt tidigare inlägg varit duktig på att skvallra i kommunen?

Om man lusläser hemsidan för Vallentuna tennisklubb så kan man få reda på att hon troligtvis kommer spela tennismatch på den lördagen. De hade klubbmästerskap då och hon var en av de bättre.
Dessa uppgifter ligger fortfarande ute på nätet.
Citera
2020-02-18, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Tillägger att jag menar redovisning på någon anslagstavla i anslutning till tennisbanan. Måste ju finnas annars skulle ju inte någon kunna se lediga tider och tinga banan. Men sen om det står vilka som har tingat banan vet man ju inte. Men det vet dom som spelar tennis.
Citera
2020-02-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvrigeIvar
Jag har för mig att åtminstone för en del år sedan seriösa bilfirmor hade så kallade "flygande skyltar" som de kunde flytta runt mellan försäljningsobjekten när en presumtiv kund ville provköra. Detta för att företaget skulle slippa försäkra och skatta bilar som kanske kunde stå rätt länge innan de blev sålda.
Man det låter ändå rätt konstigt om en bilfirma inte har en enda registrerad bil på företaget kan man tycka.

Dessutom 0 kronor i omsättning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in