2020-02-18, 13:21
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Lägg av. Något sådant har jag inte alls sagt. Vad är det med folk?

Självdistans är att t ex kunna driva med sig själv, och t ex kunna dra en historia om när man gjorde bort sig. Människor som har det är ofta lätta att tycka om, tycker jag iaf. Men vem gillar folk som skryter?

Tycker man att självdistans är samma som självförakt, är man en mycket osäker människa.

Varför ber inte SAS om ursäkt egentligen? Protesterna är ju enorma.
Vi är inte ett dugg osäkra, vi är arga!
Citera
2020-02-18, 13:25
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det har jag gjort i tråden, åtskilliga gånger. Att förneka att filmen fått omfattande kritik är bara tramsigt & jag har mycket svårt att förstå vad din agenda är när du förnekar detta.

Bara för att du hittar 20 AR-svenskar med podcasts i utlandet som tar upp reklamfilmen , och en och annan blaska som uppmärksammat några trollfabrikers lättkränkthet, betyder inte att den fått omfattande kritik. På tal om trams.
Citera
2020-02-18, 13:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Varför ber inte SAS om ursäkt egentligen? Protesterna är ju enorma.
Vi är inte ett dugg osäkra, vi är arga!
Be om ursäkt lär inte hjälpa. Däremot kan jag se att en humoristisk film som driver med skäggprydda reklamare hade kunnat dämpa kritiken en del.
Citera
2020-02-18, 13:26
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Bara för att du hittar 20 AR-svenskar med podcasts i utlandet som tar upp reklamfilmen , och en och annan blaska som uppmärksammat några trollfabrikers lättkränkthet, betyder inte att den fått omfattande kritik. På tal om trams.

Kritiken på youtube är även den enorm, reklamen är hatad.
Citera
2020-02-18, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ingen av de jag länkat till (förutom Henrik Jönsson) är svenskar.
Citera
2020-02-18, 13:28
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Be om ursäkt lär inte hjälpa. Däremot kan jag se att en humoristisk film som driver med skäggprydda reklamare hade kunnat dämpa kritiken en del.

Ja, kanske det vilka pajaser
Citera
2020-02-18, 13:30
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Så tycker jag med! Den ger bilden av ett intelligent och avslappnat folk. Kritikerna ger dock motsatt intryck.
Tack! Skönt att se att det iaf finns någon sansad person här.

Men nu räcker det för iaf ett tag för min del här. Har nog fått fram vad jag tycker och varför. Vill någon här ha fler svar av just mig kan denne kanske kolla lite i mina andra inlägg här och ev upptäcka där det denne undrar om.
Citera
2020-02-18, 13:54
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckies-Soldater
Vänsterextrema aktivisterna har blivit avstängda och ägda!

(FB) Nibiru2011 avstängd för Ohörsamhet
(FB) InteSDbliven avstängd för Ohörsamhet

Vänsterextrema socialbidraget "Nerdnerd" och "Skilly" nästa snöflingor att åka till Gulag och galgen?

nerdnerd har lämnat frivilligt. Bara Skilly kvar. (Tio små negerpojkar … )

OT: det finns ingen självdistans i filmen, vilket "någon" här, nämner inga namn eftersom han lämnat tråden, påstod.
Den som påstår det projicerar sin egen narcissistiska självpåtagna självdistanskopia som är ämnad att ge sken av naturlig självdistans. Detta för att dygdsignalera och höja sig över den "korkade pöbeln".

Det är så lätt att genomskåda föraktet.
Citera
2020-02-18, 14:04
Medlem
Den version jag sett har de tagit bort "absolutely nothing" och negern som pratar om vikingar (kanske ngt mer) så folket i tvsofforna sätter nog inte kaffet i vrångstrupen med denna versionen, känns lite avhuggen. Usel damage control men de har ju vänstermedia att förhålla sig till också, Guardian och Reuters skrev ju vanliga kommunistnarrativet (all kritik vi inte gillar är fascism).
Citera
2020-02-18, 14:05
Medlem
Skillys avatar
Är det inte smått fantastiskt att vi som får skit i tråden, för att vi tycker att SAS-reklamen porträtterar skandinaver som jävligt bra, kritiseras av folk som påstår sig vara sverigevänner?

Det är nästan så att man viker sig av garv.
Citera
2020-02-18, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Kritiker samlar styrkorna t ex här. De som gillar den kanske samlar styrkorna på Expo. Same, same, but different.

Tycker nog faktiskt mest att det här internetkrigandet är patetiskt och roande på samma gång. Varför blir folk så upprörda över vad andra gillar och ogillar? Får man gilla kebab då? Får man ogilla bondbönor? Chilla lite va?

Det handlar i grunden om hur ett Svenskt traditionellt världsomfattande bolag marknadsför sina tjänster. Dessutom ägt av etniska Svenskar som har pumpat in stora pengar så att bolaget kan överleva. De valde helt själva att göra politik av sin företagsreklam. Hur djv dum kan man vara. DE som inte uppfattar reklamen som sådan ligger definitivt inte i lag med tidsandan. Sicka dårar. De har skitit i det blå skåpet och på sitt eget blåa varumärke. För all framtid.

Och den idiot som blir sugen på att resa med SAS efter pisstrålen till reklam är fan inte klok,
Senast redigerad av Johnth 2020-02-18 kl. 14:30.
Citera
2020-02-18, 14:10
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Är det inte smått fantastiskt att vi som får skit i tråden, för att vi tycker att SAS-reklamen porträtterar skandinaver som jävligt bra, kritiseras av folk som påstår sig vara sverigevänner?

Det är nästan så att man viker sig av garv.
Du har nog missförstått det hela. Ingen bryr sig om ifall du personligen gillar filmen, all förväntar sig snarare att någon som du skall säga att "hen" gillar filmen. Det ingår i åsiktspaketet.

Det motstånd du möter är baserat på dina fantasier om att kritiken mot filmen inte existerar utan bara är ett påhitt från enstaka "nazister".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in