2020-02-18, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Det har delats ut 65 av totalt 4750 delegatröster än så länge, ynka 1.37%. Inåt landet och i de största delstaterna ligger Buttigieg långt från toppen när det gäller opinionusundersökningsresultat.
Men om han mot förmodan gör en bra Super Tuesday har han en chans, men han har verkligen oddsen emot sig.
Visst är det så, men Buttigieg har legat före Klobuchar i alla polls, så den inbördes tävlingen känns avgjord.

I delstater där det inte dragit ihop sig för val ännu är det namnkunniga kandidater som Biden som leder.
Citera
2020-02-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Visst är det så, men Buttigieg har legat före Klobuchar i alla polls, så den inbördes tävlingen känns avgjord.

I delstater där det inte dragit ihop sig för val ännu är det namnkunniga kandidater som Biden som leder.
Kollade lite på Super Tuesday. I Kalifornien ligger Pete 4a, långt efter topptrion Bernie, Warren, Biden.
I Texas ligger han 5a på ynka 5.7%.
Kollar man nationellt ligger han på plats 5. Klobuchar slår han nog totalt, absolut, men det gäller ju att slå de starkare kandidaterna också.
Han har presterat starkt i de två inledande delstaterna, men blir nog sjukt tungt att konkurrera om slutsegern.
Du verkar ju tro på honom oerhört starkt och kom ihåg att oddset är högt och det finns stora pengar att hämta vid vinst
Citera
2020-02-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Kollade lite på Super Tuesday. I Kalifornien ligger Pete 4a, långt efter topptrion Bernie, Warren, Biden.
I Texas ligger han 5a på ynka 5.7%.
Kollar man nationellt ligger han på plats 5. Klobuchar slår han nog totalt, absolut, men det gäller ju att slå de starkare kandidaterna också.
Han har presterat starkt i de två inledande delstaterna, men blir nog sjukt tungt att konkurrera om slutsegern.
Du verkar ju tro på honom oerhört starkt och kom ihåg att oddset är högt och det finns stora pengar att hämta vid vinst
När jag gick ut med honom som given vinnare i inlägg #145, innan Iowa, så fick man typ 240 gånger pengarna för honom.

Jag utgår ifrån att man inte kan lita på national polls, eftersom folk ute i landet inte satt sig in i kandidaterna ännu. När Biden floppade i Iowa så sjönk han i NH polls som en sten, men det märktes knappt nationellt. Folk blir uppringda och tvingas fatta beslut om något de inte tänkt på. Då väljer de en person som de känner till väl och känner sig trygga med.
Citera
2020-02-18, 13:22
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Jag ser det här som att det står mellan Sanders och Buttigieg i slutändan.

Jag tycker Klobuchar har pratats upp orimligt mycket för sin tredjeplats, när man ställer det mot Buttigiegs resultat.
Buttigieg kommer varken att vinna NV eller SC, så jag tror han får väldigt svårt att tröska vidare till super tuesday. Han har inte resurser att sätta upp staber i alla de staterna, och finansiärer kommer att sina i takt med utebliven framgång. Det krävs en ordentlig upset i NV eller SC för att det ska gå. Latinos eller svarta väljare behövs alltså. Känns inte direkt som att det passar Buttigieg.
Citera
2020-02-18, 13:24
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
När jag gick ut med honom som given vinnare i inlägg #145, innan Iowa, så fick man typ 240 gånger pengarna för honom.

Jag utgår ifrån att man inte kan lita på national polls, eftersom folk ute i landet inte satt sig in i kandidaterna ännu. När Biden floppade i Iowa så sjönk han i NH polls som en sten, men det märktes knappt nationellt. Folk blir uppringda och tvingas fatta beslut om något de inte tänkt på. Då väljer de en person som de känner till väl och känner sig trygga med.
I så fall borde state polls vara det du tittar på. Buttigieg ligger bara fyra i NV och femma i SC.
Citera
2020-02-18, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Buttigieg kommer varken att vinna NV eller SC, så jag tror han får väldigt svårt att tröska vidare till super tuesday. Han har inte resurser att sätta upp staber i alla de staterna, och finansiärer kommer att sina i takt med utebliven framgång. Det krävs en ordentlig upset i NV eller SC för att det ska gå. Latinos eller svarta väljare behövs alltså. Känns inte direkt som att det passar Buttigieg.
Buttigieg har ju en kassa nästan lika stor som Sanders. Han har större kassa än Biden.

De enda icke-progressiva med större kassa är Steyer och Bloomberg, men jag tror inte de har personlighet nog att vinna det här.
Citera
2020-02-18, 13:30
Medlem
arbetets avatar
Ännu mer anmärkningsvärda siffror i Nevada:

Political Polls
@PpollingNumbers
Among Hispanics:
Sanders 64%
Steyer 8%
Biden/Klobuchar 7%
Warren 5%
Buttigieg 4%
Gabbard 2%

Among Whites:
Sanders 28%
Warren/Buttigieg 18%
Biden 12%
Steyer/Klobuchar 11%
Gabbard 2%
https://twitter.com/PpollingNumbers/status/1229547081875980289?s=20
Citera
2020-02-18, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
I så fall borde state polls vara det du tittar på. Buttigieg ligger bara fyra i NV och femma i SC.
Absolut, det gör jag. Men jag tror inte på Steyer och Biden på sikt, som är kandidaterna före honom.

Jag räknar inte Warren och Sanders, eftersom jag ser det som en sidouppgörelse där Sanders kommer vara med till slutet.
Citera
2020-02-18, 13:55
Medlem
Madagascars avatar
Bloomberg är kvalificerad och kommer att delta i Fox News' debatt imorgon i Las Vegas:

https://edition.cnn.com/2020/02/18/politics/bloomberg-qualifies-democratic-debate-nevada/index.html, nyss

Det är ju lite besynnerligt att Bloomberg kommer vara med i debatten. Debatten arrangeras ju inför primärvalet (caucus) i Nevada på lördag. Men Bloomberg ställer inte upp i Nevadas primärval.
Senast redigerad av Madagascar 2020-02-18 kl. 14:07.
Citera
2020-02-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ännu mer anmärkningsvärda siffror i Nevada:

Political Polls
@PpollingNumbers
Among Hispanics:
Sanders 64%
Steyer 8%
Biden/Klobuchar 7%
Warren 5%
Buttigieg 4%
Gabbard 2%

Among Whites:
Sanders 28%
Warren/Buttigieg 18%
Biden 12%
Steyer/Klobuchar 11%
Gabbard 2%
https://twitter.com/PpollingNumbers/status/1229547081875980289?s=20
Man vill ju inte vara den som är den, men här kommer en undersökning där progressiva leder oväntat stort. Då känns det lite unket att undersökningen råkar vara gjord av en progressiv tankesmedja, som ägnar det mesta av sitt serverutrymme åt att promota Sanders och Warren:

https://www.dataforprogress.org/

Det går ju inte att utesluta att de valt att ringa upp personer med en postkod som de vet gynnar Sanders och Warren. Ett helt riskfritt och gratis sätt att ge dem momentum genom att fuska med statistiken. Men det får väl valet utvisa.
Citera
2020-02-18, 14:04
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Buttigieg har ju en kassa nästan lika stor som Sanders. Han har större kassa än Biden.

De enda icke-progressiva med större kassa är Steyer och Bloomberg, men jag tror inte de har personlighet nog att vinna det här.
Sanders klarar sig då han har en gräsrotskampanj som är landsomfattande.
Citera
2020-02-18, 14:06
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Absolut, det gör jag. Men jag tror inte på Steyer och Biden på sikt, som är kandidaterna före honom.

Jag räknar inte Warren och Sanders, eftersom jag ser det som en sidouppgörelse där Sanders kommer vara med till slutet.
Men tror du att ett resultat i linje med dessa undersökningar skulle göra att Buttigiegs kampanj får fart? Jag kan nämligen verkligen inte se ett scenario där det ska ske. Det skulle då som sagt kräva en ordentlig positiv överraskning i något av valen, annars pekar allt mot pyspunka och sedan avhopp.
Senast redigerad av Hogdal 2020-02-18 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in