2020-02-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det sista stycket har även jag funderat på.
Att SD bestämt sig och spelade med till sista kladdkake-knullet men hade fått nog av hennes jävelskap.
Att en man slår en kvinna är fegt och skall aldrig någonsin hända. Att en man slår ihjäl en kvinna bara för att han känner sig förfördelad, är ännu fegare. Att någon dessutom försvarar den mannen är lika illa som om du begått dådet själv. Finns inget försvar för sånt. Det är bara kryp som mördar och kryp som försvarar mord och mördaren.

Inte heller kan SD stå för sitt dåd. Han planerar, planterar, raderar, ränner omkring som en rädd hare och försöker sopa undan spår. Ju mer han sopar desto mer misstänkt blir han. Ynkligt.
Citera
2020-02-18, 11:01
Medlem
Ang jävsituationen som åklagaren ville reda ut. Bilägger här den skrivelse som åklagaren tillskrivit tingsrätten för att få frågan om jäv prövad.
Tack till Krmkr som är på semester en stund till!

https://docdro.id/yyFIg3B
Citera
2020-02-18, 11:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja det känns som väldigt dåligt tänkande här från skribenten (gloriuslife). SD har ju enligt uppgift fantiserat om att döda någon. En person några här i tråden kallat för en ordinär familjefar. Vi behöver nog snarare analysera hur man kan komma till rätta i ett tidigare skede med personer som har den störningen som SD lider av så man kan skydda framtida offer.

Ja, jag undrar vilken annan person det är han pratat om att döda. Sjukt.
Citera
2020-02-18, 11:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang jävsituationen som åklagaren ville reda ut. Bilägger här den skrivelse som åklagaren tillskrivit tingsrätten för att få frågan om jäv prövad.

En lite märklig jävsinvändning. Skulle tro att det i själva verket kan handla om en mer personligt grundad önskan om att få byta ut Björn Lindén. Åklagaren och rådmannen Ulla Gustavsson hade ju fungerat mycket bra ihop i målet nu sedan augusti 2019, och åklagaren såg kanske helst att det goda samarbetet kunde få fortsätta hela vägen ut.
Senast redigerad av Draifos 2020-02-18 kl. 11:12.
Citera
2020-02-18, 11:11
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det är så idiotiskt att LW inte förstod att SD INTE ville ha något förhållande med henne .
Varför skulle han lämna fru och barn för att ta på sig dumstrut på huvudet och inför UW och diverse grannar spatsera omkring med LW som ny kvinna när barnen hans och x-fru skulle se på , sittandes i ett hus i samma kvarter ?

Nääää
Det var någon proppdojja tidigare som skrev det hade gått utmärkt för det hispiga paret att bo kvar på betesvägen, Elm Street " whoco5:
Citera
2020-02-18, 11:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En lite märklig jävsinvändning. Skulle tro att det i själva verket kan handla om en mer personligt grundad önskan om att få byta ut Björn Lindén. Åklagaren och rådmannen Ulla Gustavsson hade ju fungerat mycket bra ihop i målet sedan augusti 2019, och åklagaren såg kanske helst att det goda samarbetet kunde få fortsätta.

Enligt åklagaren hade det väl blivit jäv även med UG om hon anser att så är fallet med BL för att han fattat beslut om fallet tidigare?
Citera
2020-02-18, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
En lite märklig jävsinvändning. Skulle tro att det i själva verket kan handla om en mer personligt grundad önskan om att få byta ut Björn Lindén. Åklagaren och rådmannen Ulla Gustavsson hade ju fungerat mycket bra ihop i målet sedan augusti 2019, och åklagaren såg kanske helst att det goda samarbetet kunde få fortsätta.
Jag tror att hon hellre prövar det nu, än att det mitt i förhandlingen kommer något sådant här från advokaten och att man riskerar att få ta om förhandlingen från början med annan domare. Hon motar Olle i grind alltså. Personligen tycker jag det är bra att ta sånt innan allt sätter igång.
Citera
2020-02-18, 11:16
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror att hon hellre prövar det nu, än att det mitt i förhandlingen kommer något sådant här från advokaten och att man riskerar att få ta om förhandlingen från början med annan domare. Hon motar Olle i grind alltså. Personligen tycker jag det är bra att ta sånt innan allt sätter igång.

Ja jag tror också att det är en formalia hon måste göra för att förhindra ev framtida problem och invändningar från bl a försvarsadvokaten.
Citera
2020-02-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Vet inte. Det stod i tidningen.

Åtal i mål angående misstanke om mord i Hjärsta, Örebro

Mål: B 2705-18
Den 14 februari 2020 kl. 11.00 ska åtal väckas vid Örebro tingsrätt i mål B 2705-18. Huvudförhandling i målet beräknas kunna påbörjas onsdag den 26 februari 2020 kl. 9.00. Rätten kommer att bestå av lagmannen Björn Lindén och tingsfiskalen Robert Ingemarsson samt nämnd.
Utlämnande av förundersökningsprotokoll

Enligt uppgift från Åklagarkammaren i Örebro kommer förundersöknings-materialet vara mycket omfattande. Den som önskar ta del av förundersök-ningsmaterialet har rätt att mot en fastställd avgift få en fysisk kopia av hand-lingarna till den del handlingarna får lämnas ut, dvs. i de delar som inte omfat-tas av sekretess.

Tingsrätten har preliminärt gjort bedömningen att förundersökningsmaterialet inte kommer lämnas ut i elektronisk form, t.ex. via e-post. Domstolar är inte skyldiga att lämna ut allmänna handlingar i elektronisk form. I första hand är det integritetsskyddsaspekter som tingsrätten beaktat vid denna bedömning. Beslutet om att förundersökningsmaterialet inte lämnas ut i elektronisk form kan inte överklagas.

Vid huvudförhandlingen

Utrymmet för massmedia, anhöriga och övriga besökare från allmänheten kommer att vara begränsat. För massmedia finns det möjlighet att förboka plats.

Kontaktpersoner för bokning av plats är tingsrättens administrativa personal. Önskemål om bokning av plats bör meddelas rätten senast den 21 februari 2020 kl. 12.00 per e-post till baof@dom.se. Representanter för massmedia ska vara beredda att uppvisa presskort eller motsvarande ID-handling för att få tillgång till reserverad plats. Varje nyhetsmedium kommer maximalt få en förbokad plats. För övriga besökare kommer dagbiljetter finnas tillgängliga vid början av varje förhandlingsdag. Dagbiljetter kan inte förbokas. Det kommer även att finnas möjlighet att ta del av huvudförhandlingen genom s.k. medseende från annan sal i tingsrättens lokaler.

Ordningsregler

Tingsrätten genomför obligatorisk säkerhetskontroll som måste passeras för att komma in i tingshuset. Åhörare och massmedia ombeds därför att komma i god tid.

Bildupptagning (fotografering) av annan än rätten är inte tillåten. Kameror och mobiltelefoner som medförs in i salen ska vara avstängda och undanstoppade. Mat och dryck får inte medföras in i salen. Undvik in- och utpassering under den tid förhandlingen pågår.

För mer information kontakta Lagman Björn Lindén, rättens ordförande eller Tingsfiskal, ledamot av rätten Robert Ingemarsson
Citera
2020-02-18, 11:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Jävlar vad ”insyltad” lagmannen Björn Lindén är i fallet redan!
Förstår ÅK tankegångar.

Och Björn Lindéns något märkliga formuleringar avs vägran att lämna ut FUP känns (som jag skrivit i flera inlägg) som att detta osedvanliga hänsynstagande till integritet mer kan misstänkas handla om att i viss mån skydda involverade poliser, dvs kollegors (betänk hur nära de jobbar varann, dvs i samma byggnad) och detas misstag i utredningen. Det luktar visst massmissbruk.

Men detta kommer aldrig att nämnas någonstans, för Aftonblaskans ”journalister” har fullt upp med att skriva om lätta ämnen typ bantning och träning och och NA vågar nog inte störa relationen med med polishuset
Citera
2020-02-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Jävlar vad ”insyltad” lagmannen Björn Lindén är i fallet redan!
Förstår ÅK tankegångar.

Och Björn Lindéns något märkliga formuleringar avs vägran att lämna ut FUP känns (som jag skrivit i flera inlägg) som att detta osedvanliga hänsynstagande till integritet mer kan misstänkas handla om att i viss mån skydda involverade poliser, dvs kollegors (betänk hur nära de jobbar varann, dvs i samma byggnad) och detas misstag i utredningen. Det luktar visst massmissbruk.

Men detta kommer aldrig att nämnas någonstans, för Aftonblaskans ”journalister” har fullt upp med att skriva om lätta ämnen typ bantning och träning och och NA vågar nog inte störa relationen med med polishuset
Jag funderar lite här... vem har befogenhet, utöver lagmannen, att besluta om hemliga tvångsmedel?
Citera
2020-02-18, 11:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Ja du är ju såklart berättigad till en egen åsikt här i tråden. Hur det har gått historiskt vet vi också. Jag TROR detta och tycker att det pekar åt det håller. Ser heller ingen anledning till varför man skall ljuga för en terapeut. Och som sagt är det inte enbart grundat på den punkten.
Ljuga är nog fel ord. Min övertygelse är att hon höll med dom som propsade på att hon skulle lämna honom men var förhindrad att göra det givet sin diagnos.

Visst kan det vara så att hon (och SD) i slutet erfor hon hade övertaget. Kanske var det detta SD ville visa att det hade hon inte?

Inte är det en tillfällighet att älskarinnan bjuder in älskaren på kladdkaka alldeles inpå SD/HD,s försoningsresa till USA?

Det börjar bli svårt att frigöra sig från tanken att hon lockade med ett bakom-planket- knull i avsikt att återigen få övertag med hota om att skvallra för HD och förstöra USA resan.

Det skulle förklara sambandet mellan sperman på kjolen och det våldsamma mordet.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-18 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in