2020-02-18, 10:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Så någon på AB har skaffat FUP ändå?

Kanske är någon läcka?
Inte mycket att komma med om man har hela FUP?

Polisärendet hade ju med något annat ärende att göra.
Citera
2020-02-18, 10:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det bör ha varit något av en välgärning; närmast en plikt, att avslöja MGM:s bedräglighet. - HD ska höras under rättegången, och även någon vittne om hur SD kontrollerat HD.

Ja, så kan man verkligen se det.
För L*ena kan det ha handlat om flera olika skäl till att prata med HD.
Citera
2020-02-18, 10:27
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Konstigt att radera dagen efter mordet och inte direkt när han började planera att döda henne.
Det kommer Yoda också att säga + att han inte ville att det skulle komma ut att han fortfarande upprätthöll ett förhållande med LW. Han "panikraderade" eftersom han plötsligt kom att tänka på de hotfulla män han sett och befarade att dessa gjort något mot LW: Han ville absolut inte få några misstankar riktade mot sin egen ädelmodiga person. - Nu efteråt förstår han hur fel detta var, men gjort är gjort och kanske kommer han att begära tillstånd att få placera en mysteriecache utanför polishusets vackra entré.
Citera
2020-02-18, 10:29
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Detta är vad jag kommer ihåg från NA, hoppas det stämmer. De som har NA får rätta om något är fel.

SD gick till polishuset dagen efter mordet (som jag uppfattat det självmant). Visat sin telefon och det hade varit div SMS under dagen... morgon och kväll det sista 23.01.

Polisen blev misstänksam mot SD och någon överordnad bad henne ringa till SD och be honom komma in samma dag igen för flera frågor. SD kom tillbaka vid 17.45.
Strax innan dess hade SD knäppt 937 bilder (bla utanför polishuset) och filmat div videosekvenser. Skickat SMS bla till Hanna när han befann sig utanför polishuset.

Hanna: hon frågar "när hade du kontakt med henne sist"

SD svarar snabbt, "kort igår eller i förrgår raderar löpande" och knäppte sedan 120 bilder i snabb följd.
Tack så mycket för att du delar med dig av uppgifter i artikeln!! Detta maniska knäppande och raderande är för att vissa bilder inte ska kunna återskapas antar jag.
Citera
2020-02-18, 10:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det ska ju bli väldigt intressant att se vilket vattentätt alibi som SD med advokater anser sig ha. Antyds ju även i dagens artikel att det skulle kunna vara försvarets starkaste kort.

https://www.aftonbladet.se/a/8mKEoA

Det är så konstigt att de inte klämt fram tidigare om han nu hade alibi?

Det ska bli spännande att se hur de ska kunna visa det.

Trodde hela tiden förut att det handlade om att det inte gick att visa NÄR L*ena avled. Men nu tror jag att med den geofilm som man har kunnat få fram, borde tiden med dalaans skrikuppfifter inga in tiden ganska exakt.

Förmodar att försvaret kanske menar att det inte går att säga på minuten när? Och då kan detta med alibit bli osäkert?
Citera
2020-02-18, 10:31
Medlem
Tänk om det är som så att HD kom på SD och LW på bar gärning när de hade sex för sista gången bakom planket? HD kanske var utrustad med ett slagträ och utdelade 17 slag mot LW i rent raseri?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tvivlar också på att det finns bindande bevis för att SD är den som har varit på brottsplatsen.

Frågan är om man kan visa att SD varit ute överhuvudtaget?

Men det kan finnas andra bevis, på det sätt att indiciekedjan visar exakt när L*ena gick ner till planket, vilket ger en tydlig bild av när döden sker, och att SD under denna tid saknar alibi.

Nu har jag slarvat och inte kollat om det finns ett vittne med som kan ha set SD ute för den aktuella tidpunkten? Han verkar ha påstått att han vattnade ute på natten den 14-15 maj.

Mycket som annars är graverande för SD är det blod som finns i hans hus och som han har grumliga förklaringar till som inte håller. Kanske t om visar att han rent av ljuger?
Och att han suddar flitigt den konversation (?) som finns mellan honom och L*ena innan hon bjuder hem honom.
Revor på benen som han påstår uppstår den 10:e, vilket dom bevisligen inte gör.
DNA (blod???) på skor som han har haft på sig två h före mordet men som hittas i svärföräldranas hus.
Alarmsamtalet till polisen två dagar innan mordet om två läskig män, samtidigt som LW verkar vara ute för att träffa SD.
Och att han har pratat med minst två personer om att döda en person.

Jag förmodar att det finns mängder av DNA från SD på brottsplatsen som inte kan förklara att det kommit dit exakt då på mordnatten, liksom den sperma som man hittat på kjolen.

Men vem går till polisstationen med en kjol som har spermafläckar på sig? Ser ut att var samma.

Såg att det fanns underkläder med i bevismaterialet med sperma på. Frågan är vems det är?

Lite orolig blir jag.

Jag tvivlar inte en sekund på att han är den skyldige, men lyckas man binda honom?
Vad var det som fick åklagaren att hämta in honom med buller och bång i augusti?
Citera
2020-02-18, 10:33
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför skulle de ha lyckta dörrar?

Vet inte. Det stod i tidningen.
Citera
2020-02-18, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Kan du vara snäll att citera och gärna lämna länk.
Citera
2020-02-18, 10:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, så kan man verkligen se det.
För L*ena kan det ha handlat om flera olika skäl till att prata med HD.
Ja, det kan det ha gjort. - HD var ju också inblandad i THOS. - Och enbart detta kan ha fått henne att snabbt vilja skilja sig och se till att bodelning kom till stånd. - Hot, ofredande och misshandel kan ha handlat om helt andra saker än vem som ville träffa vem; när, hur och varför, men detta kan LW ha tagit med sig i graven.
Citera
2020-02-18, 10:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så LW kunde fortfarande ha utgjort ett hot
för honom; att hon skulle berätta att hon
och SD fortsatt relationen även efter att
HD fått reda på den.
Och han visste att hon kunde fullfölja det
hotet eftersom hon gjort det tidigare.

Hade hon sparat bevis för deras pågående
relation? Var det det hon menade med att
hon hade övertaget över SD?

Låtsades han att han gav sig för hennes
hot? Att han insett sitt eget bästa och
skulle välja LW? Att de skulle bli ett par
officiellt? Skulle de fira det med kladdkaka
bakom bullerplanket?
Det sista stycket har även jag funderat på.
Att SD bestämt sig och spelade med till sista kladdkake-knullet men hade fått nog av hennes jävelskap.
Citera
2020-02-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
I vilken tidning då.
Inget som jag sett iallafall.
Citera
2020-02-18, 10:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det händer i mordfall att även oskyldiga vill göra sig av med icke smickrande bilder de har av sig själva med mordoffret. Vissa människor reagerar så.

Det är konstigt att han inte utför raderingen tidigare innan han får reda på att Lena försvunnit. Om SD börjar planera redan den 11 maj så hade han 3 dagar på sig att ta bilder och videoklipp. Hade dessutom sett mindre misstänkt ut att göra det på olika geo-aktiviteter än på polisstationen strax innan förhör.

Jag tror ju att han är skyldig men just panikraderadet av bilder först dagen efter när han får reda på att Lena är försvunnen pekar snarare på att han är oskyldig skulle jag vilja säga.

Och det är därför L*enas mobil också är borta?

Jag misstänker att det handlar om vad han skriver till henne före hon skickar ett meddelande att hon bjuder hem honom på kladdkaka.

Jag tror ju att den 11-12 maj var antingen en plan för att göra något redan då, eller generalrepetition.
Han har planerat mordet.

Att hon ska ha "råkat" stämma träff med honom från ingenstans just denna natt, det tror jag inte på.

Att de träffas, det är hans verk.
Det är det han har raderat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in