Citat:
Ursprungligen postat av
Reimer
Jag tycker att det här uttalandet från Hiding styrker min tes om att det inte finns några tekniska bevis som binder MGM till brottsplatsen.
Funnes det teknisk bevisning så skulle det ha framgått av svaret till journalisten.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mKEoA/filmas-pa-polisstationen--mordas-tio-timmar-senare
Jag tvivlar också på att det finns bindande bevis för att SD är den som har varit på brottsplatsen.
Frågan är om man kan visa att SD varit ute överhuvudtaget?
Men det kan finnas andra bevis, på det sätt att indiciekedjan visar exakt när L*ena gick ner till planket, vilket ger en tydlig bild av när döden sker, och att SD under denna tid saknar alibi.
Nu har jag slarvat och inte kollat om det finns ett vittne med som kan ha set SD ute för den aktuella tidpunkten? Han verkar ha påstått att han vattnade ute på natten den 14-15 maj.
Mycket som annars är graverande för SD är det blod som finns i hans hus och som han har grumliga förklaringar till som inte håller. Kanske t om visar att han rent av ljuger?
Och att han suddar flitigt den konversation (?) som finns mellan honom och L*ena innan hon bjuder hem honom.
Revor på benen som han påstår uppstår den 10:e, vilket dom bevisligen inte gör.
DNA (blod???) på skor som han har haft på sig två h före mordet men som hittas i svärföräldranas hus.
Alarmsamtalet till polisen två dagar innan mordet om två läskig män, samtidigt som LW verkar vara ute för att träffa SD.
Och att han har pratat med minst två personer om att döda en person.
Jag förmodar att det finns mängder av DNA från SD på brottsplatsen som inte kan förklara att det kommit dit exakt då på mordnatten, liksom den sperma som man hittat på kjolen.
Men vem går till polisstationen med en kjol som har spermafläckar på sig? Ser ut att var samma.
Såg att det fanns underkläder med i bevismaterialet med sperma på. Frågan är vems det är?
Lite orolig blir jag.
Jag tvivlar inte en sekund på att han är den skyldige, men lyckas man binda honom?
Vad var det som fick åklagaren att hämta in honom med buller och bång i augusti?