Lite mer från NA.
Om tidpunkter:
(mina fetningar)
"
Dagen efter mordet på Lena Wesström, 15 maj 2018, kom 45-åringen in på polisstationen för att lämna uppgifter. Polisen utredde vid den tidpunkten fortfarande mordet som ett försvinnande."
[...]
"
“NN visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft med Lena den 14 maj. De hade mycket sms-kontakt på morgonen men inte så mycket under dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan dem var klockan 23.01 ”, skriver polisen i ett PM."
[...]
"
Under förhöret hade polisen blivit misstänkt mot SD och spaningsledningen beslutade om att rubricera det hela som människorov och SD som misstänkt. Beslut togs om tvångsmedel av åklagare (dator och mobil ).
Beslut togs om att SD skulle tillbaka till polishuset."
[...]
"
Någon gång strax efter 17.45 kom 45-åringen tillbaks till polishuset. Polisen beslagtog hans telefon och han anhölls en stund senare misstänkt för människorov."
Det var då nästan tusen bilder och filmer togs."
https://www.na.se/artikel/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor
@Medinsyn hade rätt såtillvida att SD gick frivilligt till polisuset och visdae frivilligt sin mobil.
Men han berättade inte att SD fotade 1000 bilder på polishusets entré. Detta för att radera känsliga skaker.
Vad raderade han?
Bara foton?????
23.01 sista kontakten enligt det första SD visade.
Finns det något som han skrivit efter detta som han hade raderat? Troligen.
Och han ljuger direkt till HD.
Han vet ju att han hade kontakt med L*ena 23.01 på kvällen. Det har han ju just visat polisen. Varför ljuga och säga, kanske igår.