Citat:
Ursprungligen postat av
54NDR0
Tror du har missförstått någonting nu. Kommer-vara-anon orkar uppenbarligen inte ens läsa dokumenten själv. Annars skulle hen veta att polisen behövde följa med då Jewels inte öppnar dörren annars. Det är inte pga det som hände 2013 som gjorde att polisen följde med... Förstår inte hur det kan vara så svårt att läsa igenom dokumenten innan man kommer med efterblivna teorier och slutsatser som är helt fel och redan motbevisade. Men det verkar ju som att det är det enda som kommer-vara-anon kan göra, varvat med att hata på Rask i andra trådar. En i synnerhet tragisk individ.
Detta måste vara något av det mest ironiska på flashback denna månad :-D
Jag har läst domen/domarna, och i den från kammarrätten står det att polisen gjort en orosanmälan. Jag har själv inte hört att familjen haft kontakt med polisen, vilket borde vara en grundförutsättning för att polisen ska kunna göra en orosanmälan, jag tror nämligen inte att polisen plockar ut namn slumpvis och anmäler. Därför frågade jag om det var något jag missat, och andra visste när/var/hur den kontakten funnits. 9to5 presenterade då två troliga teorier, att det antingen skett 2013, eller att grannar nu i Norrköping ringt till polisen.
Vad vi däremot med nästan all säkerhet vet, är att orosanmälan INTE kommer från tillfället när LVU-beslutet skulle verkställas, oavsett om polisen var med då eller inte. Orsaken är ganska enkel, det finns antagligen ingen polis som är så dum i huvudet så den gör en orosanmälan på saker som framkommer när ett LVU-beslut verkställs. Det skulle ju som vara höjden utav onödigt arbete att uppmärksamma socialtjänsten på att barnet man omhändertar far illa i den familjen man omhändertar barnet från.
Så kanske lyda ditt egna råd hädanefter, läs igenom inläggen och dokumenten, innan du kommer med slutsatser som är helt fel. Jag och 9to5 pratade överhuvudtaget inte om ifall polisen var med eller inte när LVU-beslutet verkställdes. För min del av den enkla orsaken att jag inte har en aning om polisen ens var med då eller inte.