Citat:
Ursprungligen postat av
Grannen007
Nej du försöker skapa en bild av BO som inte stämmer och efter det dra slutsatsen att han skulle vara en trasig människa som inte tyckte livet var värt att leva. Få höra din teori som sammantaget lutar åt en olycka/självmord.
Nej, det är absolut inte min mening att göra det! Jag skriver bara utifrån vad vi kunnat ta del av här. Givetvis skall man inte ens tro på hälften av vad som står här. Men skall man titta efter vad som kommit fram här om väder och övriga omständigheter, så tycker jag det talar mer åt olycka, sjukdom eller självmord.
Hade det stått andra grejer, som att det var en varm junikväll där 100 personer med alkohol i kroppen befann sig kring Torpaskolan (alltså inte "februari-natt mitt i stormen Dennis" som i detta fall) där personen ifråga lämnade bostaden (alltså inte "hockey-lokalen" som i detta fall) för att ta en hundpromenad (alltså inte "lämnade av oklar anledning" som i detta fallet) och pussade sin fru hejdå (alltså inte "fru som han tragiskt nog ligger i skilsmässa med" som i detta fallet) och därefter hittades död. Så hade jag nog trott någonting annat. Men utifrån det jag läst nu tycker jag att det talar för annat än Mord/Dråp.