2020-02-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Nej du försöker skapa en bild av BO som inte stämmer och efter det dra slutsatsen att han skulle vara en trasig människa som inte tyckte livet var värt att leva. Få höra din teori som sammantaget lutar åt en olycka/självmord.

Nej, det är absolut inte min mening att göra det! Jag skriver bara utifrån vad vi kunnat ta del av här. Givetvis skall man inte ens tro på hälften av vad som står här. Men skall man titta efter vad som kommit fram här om väder och övriga omständigheter, så tycker jag det talar mer åt olycka, sjukdom eller självmord.

Hade det stått andra grejer, som att det var en varm junikväll där 100 personer med alkohol i kroppen befann sig kring Torpaskolan (alltså inte "februari-natt mitt i stormen Dennis" som i detta fall) där personen ifråga lämnade bostaden (alltså inte "hockey-lokalen" som i detta fall) för att ta en hundpromenad (alltså inte "lämnade av oklar anledning" som i detta fallet) och pussade sin fru hejdå (alltså inte "fru som han tragiskt nog ligger i skilsmässa med" som i detta fallet) och därefter hittades död. Så hade jag nog trott någonting annat. Men utifrån det jag läst nu tycker jag att det talar för annat än Mord/Dråp.
Citera
2020-02-17, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Som att det vore mer respektfullt att hävda att en person som dött blivit mördad??
Jag diskuterar utifrån de tre kategorierna man utgår från när någon dött eller försvunnit. Dvs: Att någon annan person orsakat det, Att man själv orsakat det eller Att det orsakats genom olycka/sjukdom.

Vad som har hänt vet inte jag och inte du heller. Polisen utreder detta som Mord/Dråp, då det rör sig om plötsligt dödsfall med oklar dödsorsak. Det är då rutin att utreda det som Mord/Dråp. Det gjorde man nyligen på Hjortmossen i Trollhättan och i Bengtsfors där man hittade en död man på ett utedass, där det sedan visade sig att inget av dödsfallen berodde på Mord eller Dråp.

Som sagt så kan det absolut vara Mord/Dråp, det vet vi inte. Men får jag säga vad jag tror, så är detta någonting annat.

Ett fel. Detta är inte ett plötsligt dödsfall. Kraftigt yttre våld som sedan lett till att mannen avlider. Självklart får du ha din teori. Sedan är det lite skillnad på dom två dödsfallen du nämner ovan.
Citera
2020-02-17, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emos20
Polisen misstänker mord/dråp för att de inte pekar på något annat. De misstänker inte olycka eller självmord. Och nej du är inte respektfull genom att påstå massa saker om offret som vi inte vet något om.
Bengtsfors och Hjortmossen var inte blodiga offer med grovt våld som detta.

Så du menar att polis-uttalanden i ttela och P4 Väst som: "Det är någon förbipasserande som hör av sig och hittar mannen. Då är det uppgifter om att mannen är blodig, han har antingen ramlat och slagit sig eller blivit slagen", "Vilken typ av skador det rör sig om är oklart. Händelsen rubriceras som mord alternativt dråp eftersom polisen inte vet vad som har hänt" och "Brottsrubriceringen är fortfarande mord, men det kan komma att ändras" pekar entydigt mot Mord/Dråp och att det skulle röra sig om "grovt våld"?
Citera
2020-02-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Ett fel. Detta är inte ett plötsligt dödsfall. Kraftigt yttre våld som sedan lett till att mannen avlider. Självklart får du ha din teori. Sedan är det lite skillnad på dom två dödsfallen du nämner ovan.

Sorry menar alltså "oväntat dödsfall". Men vart/när har någon uttalat sig om "KRAFTIGT yttre våld"?
Citera
2020-02-17, 20:39
Medlem
Citat:
Sorry menar alltså "oväntat dödsfall". Men vart/när har någon uttalat sig om "KRAFTIGT yttre våld"?

En källa
Citera
2020-02-17, 20:49
Medlem
Polisen måste ju utreda det som mord/dråp tills dess att obduktionsrapporten visar annat, annars skulle en massa värdefull utredningstiden gå förlorad.
Citera
2020-02-17, 21:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proffs100
Nä inte vad som hänt... Bara blandade spekulationer.

Ja, hittills, ja, men om nu något nytt adekvat tillkommit, tror du inge att det skulle ha tagits upp i tråden då?
Citera
2020-02-17, 21:06
Medlem
Citat:
Så du menar att polis-uttalanden i ttela och P4 Väst som: "Det är någon förbipasserande som hör av sig och hittar mannen. Då är det uppgifter om att mannen är blodig, han har antingen ramlat och slagit sig eller blivit slagen", "Vilken typ av skador det rör sig om är oklart. Händelsen rubriceras som mord alternativt dråp eftersom polisen inte vet vad som har hänt" och "Brottsrubriceringen är fortfarande mord, men det kan komma att ändras" pekar entydigt mot Mord/Dråp och att det skulle röra sig om "grovt våld"?

Hittas han blodig med skador på kroppen och sen avlider är det sannolikt att grovt våld är inblandat speciellt när polisen har misstankar för mord/dråp.
Citera
2020-02-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Polisen måste ju utreda det som mord/dråp tills dess att obduktionsrapporten visar annat, annars skulle en massa värdefull utredningstiden gå förlorad.
Det är helt rätt, och de är dom nästan mer eller mindre skyldiga till, men det är en liten sanning med modifikation. Hur dom sedan utreder och använder sina resurser är någonting helt annat.
Citera
2020-02-17, 21:19
Medlem
Har hört att han haft självskadebeteende tidigare. Även medicinerat sig, mot vad vet jag inte.
Men att som 57-åring genomgå en skilsmässa, samtidigt bli bostadslös, kanske även missbruka alkohol/läkemedel till följd av detta.
Kort sagt, han mår nog väldigt väldigt dåligt. Därav vill jag inte utesluta att det kan va självförvållat.

Som nån sa tidigare. Polisen måste utreda detta som mord/dråp fram tills dess att motsatsen bevisat.
Säger inte att jag har rätt eller att det är så, men det är vad jag hört och det är en teori.
Citera
2020-02-17, 21:20
Medlem
Det sägs att en man sågs med bar överkropp vid kl. 2. Denna man som hittades vid 7-tiden, hade han kläder? I så fall borde det vara "lätt" att utesluta om det är samma person eller två olika.
Citera
2020-02-17, 21:26
Medlem
Läser man polisens uttalande idag så får jag vibbar om en grov misshandel som lämnats till sitt öde. Det ända som förbryllar lite är blodet i omklädningsrummet. Självklart kan det vara så att det är där misshandeln skett, och BO lämnar för att söka hjälp men faller ihop. Man vill självklart inte lämna detaljer om vad som hänt men man säger att man har ett vittne som sätt något natten till söndag..man har hittat en del fynd på platsen som skickats till NFC.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in