Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Har jag påstått det? Vad jag säger är att man ska vara extra försiktig med youtube-videor med döda människor, brutala metoder och "sanningssägare" som läget är.
Att mångdubbelt fler kommer att bli sjuka och dö av den pågående säsonginfluensan. Antalet som blir friska med. Har du skyddat dig mot den? Där finns det vaccin. Och jag skulle tro att vi har ett mot COVID-19 om och när det får någon spridning i våra trakter att tala om.

Det finns ett gäng "vetenskapsmän" i den här tråden som dels sitter på den korrekta informationen, dels gör de korrekta analyserna med sin högskolematte och dessutom blir väldigt putt över information som motsäger deras tes. Det märkliga är att den tesen är ganska samstämmig; mängder med människor kommer att dö, sjukvården och samhället kommer att kollapsa, Kina ljuger, våra myndigheter är värdelösa och blåögda.
Det sista kan jag kanske instämma i rätt ofta men har förhoppningen att man åtminstone läser nyheter och inser att det vore bra att förbereda sig.
Det blir i vilket fall snabbt rätt jobbigt att både läsa och besvara inläggen från hjärntrusten. Bara tips...