2020-02-17, 19:24
Medlem
Grollarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
De flesta på youtube befinner sig inte i Kina. Jag skulle inte lita på en youtubekanal.
'
Hej på dej! Roligt att höra att det är bra med dig

Nej du har säkert rätt i att de flesta kineser inte är på youtube. Klippen läggs i de flesta fall upp av någon som har hämtat det någon annanstans. Det är en typ uppsamlingskanal.
Citera
2020-02-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bartram
Har du nån information om de städer som totalt stängts ner exempelvis Shiyan ? Har sett uppgifter om
att nu totalt ca 60 miljoner personer är berörda.

Det är många städer som är totalt stängda. Det är inget speciellt förutom att alla stannar inne. Importerad mat tar slut extremt snabbt, likaså mjöl.
Citera
2020-02-17, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, i praktiken väljer WHO att mäta tillgången på testkit, i ett katastrofområde. Men efter att ha tagit del av WHO:s första presskonferens så är jag inte särskilt förvånad. Agendan var övertydlig. Fifa 2.0.

Nu har jag inte kollat det här med diskrepansen men WHO lägger i det här skedet vikt vid resurser i världen. Dvs se var de ska lägga energin någonstans.

WHO ändrade rekommendationerna och Kina valde att definiera alla med snuva som corona fall. Dels så måste Kina motivera de extrema åtgärderna med karantän som de vidtagit, dels så vill de ge möjlighet för sin sjukvård som bara gråter att börja medicinera utan riktig diagnos.

Då kommer en del vanliga influensafall att bli behandlade med HIV-medel. Vad jag hört så är dessa virusmedel inte så bra för njurar, och det har också dykt upp rapporter om att de är skadliga för hjärtat. När dammet lagt sig så kan vi se från statistiken att Kina fått sitt narkolepsiskandal i form av att en massa folk fått njur- och hjärtproblem av medicinerna. Det kommer nog att sopas under mattan tror jag. Lättare än med narkolepsi då ungarna somnar i lunchtallriken. Men som det är nu så är det svårt för Kina att hålla på strikta kriterier då de inte har resurser att göra det samtidigt som både corona och vanlig influensa härjar.
Citera
2020-02-17, 19:28
Medlem
Roskorss avatar
Neil Ferguson (han ger ett mycket professionellt intryck) säger att hela 18% av alla smittade kan dö i epicentre i Kina, alltså Wuhan menar jag.
Citera
2020-02-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
'
Hej på dej! Roligt att höra att det är bra med dig

Nej du har säkert rätt i att de flesta kineser inte är på youtube. Klippen läggs i de flesta fall upp av någon som har hämtat det någon annanstans. Det är en typ uppsamlingskanal.

Tack

Det gäller inte enbart kineser. Polisen kollar all typ av media stenhårt och tvekar inte med att slå till. Serpenza t.ex. är i USA, och det märks på hans videos. Det gör att jag håller mig till detta forum och inte delar med mig av klipp eller liknande.
Citera
2020-02-17, 19:29
Medlem
Är Diamond Princess representativt för hur lättsmittat viruset är eller är det på grund av de trånga utrymmena ett fartyg utgör extra lättsmittat? Med tanke på att ”alla” kan få tillgång till diagnostisering om de börjar bli sjuka.
Är det liksom lika stor andel i wuhan som har fått detta men inte blivit testade? Kan man dra några slutsatser från smittograden på båten för hur det smittar i ”verkligheten” ?
Citera
2020-02-17, 19:30
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Tack

Det gäller inte enbart kineser. Polisen kollar all typ av media stenhårt och tvekar inte med att slå till. Serpenza t.ex. är i USA, och det märks på hans videos. Det gör att jag håller mig till detta forum och inte delar med mig av klipp eller liknande.
Hej var försiktig!

Vet du något om hur det gick för kinesen som blev arresterad som hade lagt upp klipp på youtube? Vad gör polisen med alla dem arresterar?
Citera
2020-02-17, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Neil Ferguson (han ger ett mycket professionellt intryck) säger att hela 18% av alla smittade kan dö i epicentre i Kina, alltså Wuhan menar jag.

Vem är Neil Ferguson?
Citera
2020-02-17, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Hej var försiktig!

Vet du något om hur det gick för kinesen som blev arresterad som hade lagt upp klipp på youtube? Vad gör polisen med alla dem arresterar?

Vet inte vad som hänt han, men arbetsläger på ett x antal år brukar vara standard plus att man beslagtar personens ägodelar.
Citera
2020-02-17, 19:34
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Vem är Neil Ferguson?
En professor i England tror jag som bl.a. intervjuats av aftonbladet och engelsk media i samband med viruset.
Citera
2020-02-17, 19:35
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Har du någon lista, land för land, vad som avråds från och när?

EU tycker att risken är låg, jag personligen håller givetvis inte med.

https://www.ecdc.europa.eu/en/current-risk-assessment-novel-coronavirus-situation
Citera
2020-02-17, 19:35
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Vet inte vad som hänt han, men arbetsläger på ett x antal år brukar vara standard plus att man beslagtar personens ägodelar.
Oj hårda bullar :/ antar att man inte är lika försiktig med att skydda såna mot smittan heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in