Citat:
Ursprungligen postat av
LeeVan
Jaa, i praktiken väljer WHO att mäta tillgången på testkit, i ett katastrofområde. Men efter att ha tagit del av WHO:s första presskonferens så är jag inte särskilt förvånad. Agendan var övertydlig. Fifa 2.0.
Nu har jag inte kollat det här med diskrepansen men WHO lägger i det här skedet vikt vid resurser i världen. Dvs se var de ska lägga energin någonstans.
WHO ändrade rekommendationerna och Kina valde att definiera alla med snuva som corona fall. Dels så måste Kina motivera de extrema åtgärderna med karantän som de vidtagit, dels så vill de ge möjlighet för sin sjukvård som bara gråter att börja medicinera utan riktig diagnos.
Då kommer en del vanliga influensafall att bli behandlade med HIV-medel. Vad jag hört så är dessa virusmedel inte så bra för njurar, och det har också dykt upp rapporter om att de är skadliga för hjärtat. När dammet lagt sig så kan vi se från statistiken att Kina fått sitt narkolepsiskandal i form av att en massa folk fått njur- och hjärtproblem av medicinerna. Det kommer nog att sopas under mattan tror jag. Lättare än med narkolepsi då ungarna somnar i lunchtallriken. Men som det är nu så är det svårt för Kina att hålla på strikta kriterier då de inte har resurser att göra det samtidigt som både corona och vanlig influensa härjar.