2020-02-17, 18:12
Medlem
Den tredje tjejen som omkom är troligen J*mil* Moh*med *=a 19år från Uddevalla
Citera
2020-02-17, 18:16
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wow72
Den tredje tjejen som omkom är troligen J*mil* Moh*med *=a 19år från Uddevalla
Ja, det konstaterades för läääänge sedan. Blir bättre flöde om folk bara kunde läsa lite innan postning 👍
Citera
2020-02-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Exakt

Lider med tanke på systrarnas mor . Finns en del bilder henne med döttrar på FB.
Fruktansvärt tragedi
😥😥😥
Hade de flera barn eller bara dessa systrar/döttrar?
Senast redigerad av Martlet 2020-02-17 kl. 18:21.
Citera
2020-02-17, 18:33
Medlem
Nestor Xs avatar
Beklagligt när en sådan här olycka händer alldeles oavsett vem eller vilka som har drabbats. Tror inte att det är fråga om någon grov vansinneskörning eller dylikt. Helt fel typ av bil för den som vill vrålköra. Min teori är att om den somaliske killen körde blev han så distraherad av sina attraktiva passagerare att han inte hade ordentlig koll på vägbanan framför sig. Kollade in Google maps och där detta hände finns flera bropelare med avbärarräcken framför. Lätt att missa i mörker och dåligt väder för den som är ouppmärksam. Finns det vittnen till olyckan som kunnat berätta vad de sett?
Citera
2020-02-17, 18:50
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
En yngre son
Citera
2020-02-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtsforsBois
Synd att dessa fina välmående systrar skall falla offer för en sandneger med iq badboll och ett digert straffregister!

Om det räden familj jag tror det är, har de två yngre barn!
Citera
2020-02-17, 18:58
Avstängd
Ksenia74s avatar
Så går det när man kör för fort eller har koncentrationen på andra saker än bilkörningen det är ganska vanligt hos unga och naiva förare .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
"Street racing kallas olagliga biltävlingar som körs i trafiken."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Street_racing

Det var det jag menade. Artikeln på wikipedia illustreras även med vraket efter en dödsolycka efter ett street race.
De som först filmade olyckan kan ha varit med i racet i en annan bil... Men det är bara spekulationer.

Garanterat inget Street-race som är orsaken till olyckan, nån flöjt som inte kan köra bil och skall spela Allan-ballan.

Street-race finns det gott om i Göteborg, välorganiserade och med väldigt få olyckor.
Citera
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet

Bara dom 2 döttrarna hade hon
Föräldrarna är unga med 45 och 41 år :-(
Citera
2020-02-17, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Beklagligt när en sådan här olycka händer alldeles oavsett vem eller vilka som har drabbats. Tror inte att det är fråga om någon grov vansinneskörning eller dylikt. Helt fel typ av bil för den som vill vrålköra. Min teori är att om den somaliske killen körde blev han så distraherad av sina attraktiva passagerare att han inte hade ordentlig koll på vägbanan framför sig. Kollade in Google maps och där detta hände finns flera bropelare med avbärarräcken framför. Lätt att missa i mörker och dåligt väder för den som är ouppmärksam. Finns det vittnen till olyckan som kunnat berätta vad de sett?

Lägg ner nu va? Jag kör motorstark premiumbil och djävlar vad alla unga män från ”utsatta områden” skall rejsa och hetsa, oavsett vad dom sitter...
Citera
2020-02-17, 19:07
Medlem
[quote=stone_sleeper|70311949]"Street racing kallas olagliga biltävlingar som körs i trafiken."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Street_racing

Det var det jag menade. Artikeln på wikipedia illustreras även med vraket efter en dödsolycka efter ett street race.
De som först filmade olyckan kan ha varit med i racet i en annan bil... Men det är bara spekulationer.[/QUOTE

Riktig street race körs med bilar byggda för dragracing. Kolla på YT, Stockholm Open. Det du menar, som jag uppfattat, är buskörning.
Som ung lotsades jag in på legala biltävlingar, avstängd väg, då försvann mitt busåka.
Citera
2020-02-17, 19:19
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Tråkigt i vilket fall varför skall dessa offer betala detta priset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in