Citat:
Ursprungligen postat av
Fjunefjun
Jag blir inte riktigt klok på det hela.
Läser man stämningsansökan får jag fram att händelseförloppet är följande:
L*ena bjuder över sd på kladdkaka. De äter den som picnic på filten vid fyndplatsen. Därefter har de sex på filten och sd kommer på l*na. Därefter slår han ihjäl henne med 17 slag.
Någon mer som har tolkat fram detta scenario som jag tycker har ett väldigt udda beteende?
Haha, lätt bissart mord.
Kanske man kan tänka sig ett mer realistiskt scenario från ÅK sida.
- LW och SD har kontakt och LW bjuder över på en kladdkaka. Nu är ju detta mord förmodligen mer eller mindre planerat så SD har nog på ett eller annat sätt ett finger med i denna inbjudan.
Nu påstår sig SD ha sex med LW ute bakom planket på filten (I så fall tidigare, te x söndagen) eller möjligen i hennes säng (då kanske samma kväll, men troligen tidigare enligt honom.) Detta för att han måste förklara spermaförekomsten. Därav beslagtagna sängkläder från LWs säng och beslag av filten.
Filten har nog SD menat att de brukade ha sex på när de var ute och kanske har han sagt nu att de hade sex där ute på söndagen. Min tro är att SD menat att blodet i hans hus kommer från mens ( på filten har det inte hittats blod, inte heller på trosor). Därav ÅK anledning att ta upp filten i bevismaterialet. Inte för att åk tror på picnic i det gröna.
Av någon anledning beger de sig i samförstånd ner till planket.
Om det ska ha varit en träffpunkt för sex (vilket låter lite osannolikt med tanke på dörren som står på glänt) eller om det handlar om att det kan ha något med en fixad cache eller liknade att göra vet jag inte, men platsen är inte okänd för dom.
Eftersom mordet är planlagt har han med sig eller lagt ett tillhygge på platsen i förväg och slår ihjäl henne.
Det är vad jag tror åklagaren har för teori.
----------------------------------------------------------
Frågan är hur och när sperman kom på hennes kjol? Om åklagaren menar att det kom i samband med att de hade sex (frivilligt?) bakom planket?
Filten var ju i L*enas lägenhet när den beslagtogs, så om det var en sexträff kanske SD lämnade tillbaka den? Glömde då stänga dörren? Låter lite osannolikt med tanke på risken för att bli sedd oh att lämna blodig spår på golven. Tror inte på sexteorin.
Kvar blir då en obehaglig tanke på när sperman hamnade på LW.
Har utredningen kunnat få klarhet i vad han har lockat ut henne med?