2020-02-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Vägbanan har tillräcklig lutning på platsen så vattnet rinner undan.
E6 lutar nedåt, E20 lutar uppåt. Den enda plats där det skulle kunna samlas vatten är precis i triangelns bas där vägbanorna skiljer sig år

Tack för upplysningen, Satilamannen.
Citera
2020-02-17, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustangbase
Det är väldigt äckligt att se hur ni alla tror ni känner någon, vet allt om familjen, hur tjejerna har uppfostrats, baserat på rasistiska fördomar, ratsitsökning och en nyhetsartikel på en halv sida.
Ni diskuterar alltså efter snart 24 timmar fortfarande vare sig tjejerna är bosniaker eller inte, men enligt er själva vet ni bäst och era teorier är ”bullet proof”.

Sen när invandrare är ute klockan 04 då ”smyger dom”, men när invandrare sitter hemma och har slöja, är det också fel, då är dom inte fria. Dom smög inte. Vad dom gjorde ute klockan 04 avgör inte hur dom är som personer eller vad för uppfostran dom har, tvärtom allt ni säger hade dom en fantastisk relation till föräldrarna och sin familj. Kul hur ni pekar finger åt ”blattarna som är ute” medans ni står i krogen till 06 på morgonen eller ligger fulla i en buske sedan 13 årsåldern.

Vart kom ens alkohol och droger in i detta? Varken alkohol eller droger var inblandade hos tjejerna i denna händelse, säger jag med säkerhet. Ni vet inte ens vart dom var natten till söndag, men det är ju blattar så det måste vara droger och alkohol. Bra resonemang. 👍

Angående bilen, så vet jag heller inte vart ni fått för er att dom är bästa vänner med killen, att killen körde svarttaxi, ELLER att killen körde bilen ÖVERHUVUDTAGET? Båda tjejerna hade körkort och egen bil. Det är inte sällan man får sms av en vän som är med någon annan och ber en om skjuts då. Förövrigt så innebär det ej att ”en leasad bil var present av föräldrarna” som någon påstår. Ni vet väl att man kan leasa en bil själv efter en viss ålder? Varför i helvete drar ni in oskyldiga föräldrar i precis ALLT?

Återigen bara teorier, och ganska tröttsamt att läsa då ni alla skriver REN skit och 90% hittills har varit felaktigt. Ni överskattade er själva, men kul att ni tangentbordskigare fick känna er som FBI i 2 minuter. Men ge fan i att kommentera tjejernas uppfostran, uppväxt, familj m.m baserat på det lilla OCH ENDA som ni FAKTISKT vet är fakta - att 4 unga människor dog i en bilolycka. Ni kan inte med 110% säkerhet säga något annat om tjejerna, men här sitter ni och tror er veta allt om deras familj och uppväxt för att ni med IQ 40 ändå vet hur man söker på ratsit. Usch.
"Varken alkohol eller droger var inblandade hos tjejerna .. o s v" Hur i hela friden säger du detta "med säkerhet"? Var du med och bevakade dem hela kvällen? Försök att vara lite seriös samt slappna av!
Citera
2020-02-17, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SagtVar
Jo, det är viktigt att veta vem av dessa fyra körde bilen.
Hade föraren körkort?
Höll föraren rätt hastighet innan olyckan?
Alkohol?
Droger?

...och sist, men inte minst, Trafikverket kan hamna i fokus då det, enligt polisen, var vatten på vägen, vilket kan vara riktigt förrädiskt om bilen börjar plana. Är man då ung och inte så erfaren förare, så kan olyckan vara framme.

Trafikverket kan faktiskt bli medskyldigt till olyckan om inga varningsskyltar fanns uppsatta där risk för vattenplaning angetts, eller att Trafikverket varit sena med att se till att vatten på vägbanan åtgärdats.
Är du snut eller brottsutredare? Om inte - varför ska du då lägga dig i det här? Möjligen ren nyfikenhet! Lägg ner!
Citera
2020-02-17, 15:03
Medlem
Vidhåller svart-taxi-spåret!

De två bosniska tjejerna skulle hem och hade tagit med sig sin kamrat från Uddevalla för att hon skulle kunna få sova hemma hos dem på Hisingen. Sista bussen till Uddevalla har gått för länge sedan ..
De tar en svarttaxi vars förare tjejen från Uddevalla känner ytligt. Trion har inte nog med pengar till en riktig taxi

Föraren kör för fort, är påverkad av droger och får sladd på den tunga bilen i det svåra väglaget när denne för sent upptäcker att filen för E6 mot Hisingen är till höger..

Men, som skrivit Spekulationer
Senast redigerad av Satilamannen 2020-02-17 kl. 15:05.
Citera
2020-02-17, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Är du snut eller brottsutredare? Om inte - varför ska du då lägga dig i det här? Möjligen ren nyfikenhet! Lägg ner!

Kanske det...
Citera
2020-02-17, 15:08
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apartheid
Taskigt att lägga ut 3000 (kanske x2) i månaden på att ens döttrar ska kunna köra i bilar de slipper skämmas i? "Pengar som är borta", det är så leasing fungerar din jävla pappskalle. Hade det varit mindre taskigt att ge dem varsin 740 så dom "har nånting kvar efter leasingperioden" menar du? Att ens diskutera ägandeformen på bilen...

Nu pratar du/ni om ett helt annat vägräcke va?

Just det. Men jag pekar på faran som finns på våra vägar.
Alla vägräcken har inte deformations zoner.
Det gäller ju att vara försiktigt när man kör!

Mina bilder som snart har 400 tittare visar ju på vikten av information.
De stackare som dog nu träffade ju en deformations zon i hög hastighet.
Mina bilder visar vad som händer när man kör under 50 km och trampar på gasen.

Brukar kallas för sensmoral.

En sensmoral är en moralisk slutpoäng
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sensmoral
Citera
2020-02-17, 15:09
Medlem
3 tjejer och 1 kille omkom
Citera
2020-02-17, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Satilamannen
Vidhåller svart-taxi-spåret!

De två bosniska tjejerna skulle hem och hade tagit med sig sin kamrat från Uddevalla för att hon skulle kunna få sova hemma hos dem på Hisingen. Sista bussen till Uddevalla har gått för länge sedan ..
De tar en svarttaxi vars förare tjejen från Uddevalla känner ytligt. Trion har inte nog med pengar till en riktig taxi

Föraren kör för fort, är påverkad av droger och får sladd på den tunga bilen i det svåra väglaget när denne för sent upptäcker att filen för E6 mot Hisingen är till höger..

Men, som skrivit Spekulationer

Kanske det ja. Men det finns en stilla undran hos mig. Om två utav dom omkomna var somalier och filmen som var tagen direkt efter olyckan visades på tv365 (som tydligen ska varaen somalisk kanal.) Så blir ju frågan om det inte hetsades till vårdslös körning ?
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-02-17 kl. 15:28.
Citera
2020-02-17, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Eh, va? Smäller du in i en betongpelare i +120 km/h så är det nog adjö i de flesta fallen.

Obs, jag vet inget om hastigheten o det aktuella fallet. Exemplet ovan var bara för att påpeka att ma kan dö även om man är fastspänd i en modern bil

Edit, höjde hastigheten lite för att vara på säkra sidan

Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Just det. Men jag pekar på faran som finns på våra vägar.
Alla vägräcken har inte deformations zoner.
Det gäller ju att vara försiktigt när man kör!

Mina bilder som snart har 400 tittare visar ju på vikten av information.
De stackare som dog nu träffade ju en deformations zon i hög hastighet.
Mina bilder visar vad som händer när man kör under 50 km och trampar på gasen.

Brukar kallas för sensmoral.

En sensmoral är en moralisk slutpoäng
https://sv.wikipedia.org/wiki/Sensmoral
Jag förstod det. Ville bara förtydliga att ni spinner vidare om en annan olycka på en annan plats. Folk är inte så duktiga på att läsa här inne, och ännu mindre förstå vad dom läst.
Citera
2020-02-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Kanske det ja. Men det finns en stilla undran hos mig. Om två utav dom omkomna var somalier och filmen som var tagen direkt efter olyckan visades på tv365 (som tydligen ska varaen somalisk kanal.) Så blir ju frågan om det inte hetsades till vårdslös körning ?
Det är vad jag tror också, det är ingen slump att två somalier omkom och sen läckte en film ut på somalisk lokal-tv.

Min teori: Det fanns en till bil involverad med en annan somalisk förare som försvann innan blåljuspersonal var på plats.

Kanske var det Mustaf Abdulqadir själv som driver TV365? Polisen borde förhöra honom och kolla var han var den natten? Är han bekant med de omkomna?
Senast redigerad av kontraktsbrottt 2020-02-17 kl. 15:55.
Citera
2020-02-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Dom hade med droger i bilen väl?
Bosnierpappor brukar inte gilla när (framförallt somalier) drogar ner deras döttrar

ojojoj säger jag bara
Den som sålde sitter nog i skiten nu

Droger i bilen är ju bara en tråd sanning än så länge. Sluta jiddra.
Citera
2020-02-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kontraktsbrottt
Det är vad jag tror också, det är ingen slump att två somalier omkom och sen läckte en film ut på somalisk lokal-tv.

Det fanns en till bil involverad med en annan somalisk förare som försvann innan blåljuspersonal var på plats.

Kanske var det Musta• Abdulq•dir själv som driver TV365? Polisen borde förhöra honom och kolla var han var den natten? Är han bekant med de omkomna?

Så kan det naturligtvis vara.
Ursäkta om jag skenar iväg lite. Men det kan ju också vara så att dom av olika anledningar försökte att skaka av sig en förföljare och snabbt bytte fil i regnet och blåsten. Men tyvärr försent, varpå olyckan var ett faktum.

Sambandet mellan filmaren och dom omkomna borde rimligen kontrolleras ordentligt
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-02-17 kl. 15:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in