2020-02-17, 13:18
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balifhani
Är du säker på att kvinnorna är bosniaker?
Ja

https://avaz.ba/vijesti/crna-hronika/549179/tragedija-u-geteborgu-poginule-sestre-usto-kcerke-pripadnika-ratne-specijalne-jedinice-mup-a-rbih

https://hayat.ba/tragedija-u-nesreci-poginule-sestre-elma-i-irma-usto-kcerke-bivseg-specijalca-mup-a-rbih/114915/
Senast redigerad av autostoperka 2020-02-17 kl. 13:20.
Citera
2020-02-17, 13:18
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balifhani
Är du säker på att kvinnorna är bosniaker?

Jag väljer att svara på denna frågan.
Bosniska vet vi att de var. Sen vill jag påstå att deras namn och övriga familjemedlemmars namn klart antyder bosniakiskt ursprung.
Citera
2020-02-17, 13:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det verkar som mitt sista inlägg försvann.
Kanske Admin tog bort det. Men jag har inte fått någon varning i alla fall.

Jag ville enbart ge ett litet Word Of Warning när man kör bil.

Jag såg en olycka för några år sedan. En Volvo som fick sladd och rakt in i ett avbärare räcke.
Farten var max 50 km.
Föraren dog på studs.

Så håll hastigheten! Kör försiktigt!

Och nej, det var inte jag som tog bilderna. Men ringde 112 och försökte hjälpa föraren.
Men hen satt fast under räcket så jag nådde inte hen.

Krock med ett räcke i en Volvo.
https://imgur.com/a/wV6erlK
Usch dessa bilder borde visas på trafikskolorna i förebyggande syfte. Fruktansvärt sorgligt. Tjejerna verkar vara skötsamma och hur fina som helst.
Citera
2020-02-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tesssss
https://faktor.ba/vijest/tragedija-u-guteborgu-u-saobracajnoj-nesreci-poginule-sestre-elma-i-irma-usto-kcerke-bivseg-specijal ca-mup-a-rbih/70592

Kvinnornas far var någon viktig under kriget i Bosnien?

Om jag förstått google translate rätt.

Är det därför denna bosniska tidningen skriver om detta.
Citera
2020-02-17, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Ööööh, nu visar det sig dock att de "skötsamma hemmatjejerna" var ute och åkte bil som dårar med en grovt kriminell neger kl. 04.00 på natten, låter inte så jävla präktigt enligt mig Så dina förhoppningar om skötsamma hemmatjejer faller lika platt till marken som audin satt mosad runt betongpelaren

Det går alldeles utmärkt att vara skötsam och vara ute klockan 04:00.
Att råka ut för trafikolycka kan man dessutom göra under dygnets alla timmar.
Citera
2020-02-17, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Deras tjejKOMPIS som var med i bilen är ju somalie, att en kriminell somalisk kille, troligtvis bekant med tjejen var med i bosniskatjejernas bil kan bara vara olycklig slump. Så sluta bygga teorier om deras liv grundad på bara en detalj. De kanske var så schyssta att de bara skulle ge honom skjuts. Det ståpr inte ristad på någons panna om man är kriminell.
Ja, de var skötsamma, snygga, bra tjejer.
Stackars familj . RIP Elma o Irma
Alla i den åldern som kommer ifrån det området på Hisingen vet mycket väl vem han är.
Citera
2020-02-17, 13:43
Medlem
Varför har den här tråden fått så mycket uppmärksamhet? Det är tragiskt men inget ovanligt?
Citera
2020-02-17, 13:45
Medlem
mustangbases avatar
Det är väldigt äckligt att se hur ni alla tror ni känner någon, vet allt om familjen, hur tjejerna har uppfostrats, baserat på rasistiska fördomar, ratsitsökning och en nyhetsartikel på en halv sida.
Ni diskuterar alltså efter snart 24 timmar fortfarande vare sig tjejerna är bosniaker eller inte, men enligt er själva vet ni bäst och era teorier är ”bullet proof”.

Sen när invandrare är ute klockan 04 då ”smyger dom”, men när invandrare sitter hemma och har slöja, är det också fel, då är dom inte fria. Dom smög inte. Vad dom gjorde ute klockan 04 avgör inte hur dom är som personer eller vad för uppfostran dom har, tvärtom allt ni säger hade dom en fantastisk relation till föräldrarna och sin familj. Kul hur ni pekar finger åt ”blattarna som är ute” medans ni står i krogen till 06 på morgonen eller ligger fulla i en buske sedan 13 årsåldern.

Vart kom ens alkohol och droger in i detta? Varken alkohol eller droger var inblandade hos tjejerna i denna händelse, säger jag med säkerhet. Ni vet inte ens vart dom var natten till söndag, men det är ju blattar så det måste vara droger och alkohol. Bra resonemang. 👍

Angående bilen, så vet jag heller inte vart ni fått för er att dom är bästa vänner med killen, att killen körde svarttaxi, ELLER att killen körde bilen ÖVERHUVUDTAGET? Båda tjejerna hade körkort och egen bil. Det är inte sällan man får sms av en vän som är med någon annan och ber en om skjuts då. Förövrigt så innebär det ej att ”en leasad bil var present av föräldrarna” som någon påstår. Ni vet väl att man kan leasa en bil själv efter en viss ålder? Varför i helvete drar ni in oskyldiga föräldrar i precis ALLT?

Återigen bara teorier, och ganska tröttsamt att läsa då ni alla skriver REN skit och 90% hittills har varit felaktigt. Ni överskattade er själva, men kul att ni tangentbordskigare fick känna er som FBI i 2 minuter. Men ge fan i att kommentera tjejernas uppfostran, uppväxt, familj m.m baserat på det lilla OCH ENDA som ni FAKTISKT vet är fakta - att 4 unga människor dog i en bilolycka. Ni kan inte med 110% säkerhet säga något annat om tjejerna, men här sitter ni och tror er veta allt om deras familj och uppväxt för att ni med IQ 40 ändå vet hur man söker på ratsit. Usch.
Citera
2020-02-17, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vi vet inte vem som körde.
Varför är det intressant att veta vem som körde? Vederbörande kan vad jag förstår ändock inte ställas till svars!
Citera
2020-02-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mustangbase
Vart kom ens alkohol och droger in i detta? Varken alkohol eller droger var inblandade hos tjejerna i denna händelse, säger jag med säkerhet. Ni vet inte ens vart dom var natten till söndag, men det är ju blattar så det måste vara droger och alkohol. Bra resonemang. 👍

Återigen bara teorier, och ganska tröttsamt att läsa då ni alla skriver REN skit och 90% hittills har varit felaktigt. Ni överskattade er själva, men kul att ni tangentbordskigare fick känna er som FBI i 2 minuter. Men ge fan i att kommentera tjejernas uppfostran, uppväxt, familj m.m baserat på det lilla OCH ENDA som ni FAKTISKT vet är fakta - att 4 unga människor dog i en bilolycka. Ni kan inte med 110% säkerhet säga något annat om tjejerna, men här sitter ni och tror er veta allt om deras familj och uppväxt för att ni med IQ 40 ändå vet hur man söker på ratsit. Usch.

För att det är oftast den mest sannolika orsaken vid en allvarlig fordonsolycka. Det är vanlig slutledningsförmåga när man vill nå en orsak till händelsen. Om föraren inte var påverkad så var farten sannolikt för hög. Man vill ju ta reda på orsaken för att se vem som bär ansvaret, huruvida det är dålig trafikplanering eller en omdömeslös förare.

Ja, "bara teorier". Det är ju precis det vi sitter och diskuterar, inse att det är intressant att diskutera orsak och konsekvens. Har man ingen direkt källa så blir det spekulationer, teorier eller allmänt skitsnack. Inse bara att dina kompisar blir flashbackmaterial när de lackerade betongen i 150 knyck. Dom är inte kvar, och vi har lyxen att diskutera det.

Har du nåt problem med det så är det du som är ute och cyklar. Eller så är det bara att tanka ur dig fakta om du tycker det är problem med felaktiga spekulationer.
Citera
2020-02-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Varför är det intressant att veta vem som körde? Vederbörande kan vad jag förstår ändock inte ställas till svars!
Kan ha betydelse vad som gäller eventuella försäkringar
Citera
2020-02-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Det verkar som mitt sista inlägg försvann.
Kanske Admin tog bort det. Men jag har inte fått någon varning i alla fall.

Jag ville enbart ge ett litet Word Of Warning när man kör bil.

Jag såg en olycka för några år sedan. En Volvo som fick sladd och rakt in i ett avbärare räcke.
Farten var max 50 km.
Föraren dog på studs.

Så håll hastigheten! Kör försiktigt!

Och nej, det var inte jag som tog bilderna. Men ringde 112 och försökte hjälpa föraren.
Men hen satt fast under räcket så jag nådde inte hen.

Krock med ett räcke i en Volvo.
https://imgur.com/a/wV6erlK
Ointressanta i sammanhanget då vi vet att räcket inte såg ut så. Dessutom får räcken inte se ut så längre och idag är de vridna, nerböjda och förankrade i vägen eller har en platt avslutning med en konstruktion som ska vika ihop sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in