2020-02-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Har funderat på detta på jag nästan förutsätter att mgm loggat in via distans. Men kan man isf inte spåra det? Jag tänker att det borde vara himla besvärande om mgm också har onlineaktivitet på någon av sina enheter kl. 05.23. Eller kan man dölja sådana spår efter sig?

Editor: tvåa på bollen
Man kan se på hennes mailkonto när senast inloggning skedde. Och har han i övrigt surfat runt så absolut, där håller jag verkligen med dig. Dessutom: om han raderat sina internetaktiviteter så hade DET varit väldigt komprometterande. Det är inte svårt att göra det. En knapptryckning, bara man vet var man skall gå in. Så hur han än gjort så kan det leda till att han blir misstänkt.
Citera
2020-02-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan se på hennes mailkonto när senast inloggning skedde. Och har han i övrigt surfat runt så absolut, där håller jag verkligen med dig. Dessutom: om han raderat sina internetaktiviteter så hade DET varit väldigt komprometterande. Det är inte svårt att göra det. En knapptryckning, bara man vet var man skall gå in. Så hur han än gjort så kan det leda till att han blir misstänkt.

Han hade kanske till vana att stalka henne och logga in på hennes konton.
Utan hennes vetskap.
Citera
2020-02-17, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När myndighetsbeslut fattas så brukar det alltid också finnas information om hur och till vilken instans man kan överklaga beslutet.
Är inte det ett krav när det gäller myndighetsbeslut?
(det fetade)
Naturligtvis är det så, kära hoppsann.
D v s så är det givetvis i de bästa av världar. Fast nu gäller det Sverige och vad som har beslutats av en lagman i en svensk tingsrätt.

Låt mig exemplifiera: Om lagmannen Björn Lindén under en huvudförhandling satt rådman och det bland åhörarna skulle uppstå störande aktiviteter (säg gap och skrik), då skulle myndighetschefen BL kunna fatta beslut om att med hjälp av ordningsvakter slänga ut de störande. Säkert anser vi hans handlande vara i överenstämmelse med hur vi anser en rättegång skall skötas.
Men det är i sak ett sorts myndighetsbeslut, baserat på RB. Det lär inte vara överklagningsbart.

Om nu BL/Örebro TR anser att utlämnande av FUP i elektronisk form är en "ordningsfråga" när man vägrar detta med hänvisning till "integritetsskyddaspekter" är man, enligt mig, ute på ett sluttande plan.
Steget till att börja ta politiska hänsyn när man vägrar FUP i form av .pdf är inte så avlägset. Jag skulle kunna utveckla, men det lär bli OffT

Hur ser du på att låta JO granska ärendet?
Det är alltså själva motiveringen till TR:s vägran som här är det intressanta.
Tycker jag.
Citera
2020-02-17, 12:21
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad SER kvinnorna i honom? Han ser ut som en 12-åring typ, som är ute i vitsippeskogen.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ja du, det har jag undrat och förundrat mig över i snart två års tid.

Ja samma här. Uppskruvad, tramsig och en pipig tjejröst. Jag tyckte det var svårt att ens höra vad han sa, och inte bara pga ”gnällbältskan”:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2020-02-17, 12:21
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja man borde kunna se det. Man får en förfrågan om man godkänner att logga in om det är en ny enhet som används.

Verifiering kan han iof ha haft om han har loggat in på den enheten tidigare, men oavsett borde det gå att spåra, tycker man. Känns nästan som det krävs en burner annars, men det känns också rätt osannolikt. Skumt, sa Bill.
Citera
2020-02-17, 12:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Han hade kanske till vana att stalka henne och logga in på hennes konton.
Utan hennes vetskap.

Peeping Tom hade nog tvärkoll på de flesta av hennes enheter med osynliga spyware's som gjorde att han hade full insyn och tillgång till lösenord.

Jag tror att SD tog sig till jobbet ovanligt tidigt den 15 maj för att logga in på LW:s mail via sin bärbara jobbdator (som i sent skede blev beslagtagen) och att kanske hans chef SR har tyckt att han betedde sig underligt när han var först av alla på jobbet?
Citera
2020-02-17, 12:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Peeping Tom hade nog tvärkoll på de flesta av hennes enheter med osynliga spyware's som gjorde att han hade full insyn och tillgång till lösenord.

Jag tror att SD tog sig till jobbet ovanligt tidigt den 15 maj för att logga in på LW:s mail via sin bärbara jobbdator (som i sent skede blev beslagtagen) och att kanske hans chef SR har tyckt att han betedde sig underligt när han var först av alla på jobbet?

Men jobbade han verkligen den 15 maj?
De skulle ju till USA.
Citera
2020-02-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag vet inte vad som hände med "ben-länken", men lade in den på nytt och det verkar fungera nu.

Den kalkylerande SD hade nog inte räknat med att kunna bli skadad av LW:s starka motstånd - inte heller att han skulle bli anhållen och bli besiktigad redan första dagen hon var försvunnen? Han trodde nog att han och HD skulle sitta säkert i USA när LW sedermera skulle hittas?
Men han blev nästan tagen med fingrarna i syltburken och antagligen hade han lite mer puls än vanligt, men kände sig ändå rätt nöjd med de förklaringar han gav där och då.

Ja han ser sig säkert som överlägsen och kalkylerande men iom det underskattar han också andras förmågor.

Ja länken funka bra nu!
Vet du om det finns några fler bilder, säg från 11-14 maj? Som någon nämnde behövs jämförande.

Ja det jag läst om SD skulle han lätt vara kapabel och sälja ut mamman till sina barn för och själv komma undan.

Totalt skrupelfri och driftig typ så ”Falla på eget bevåg” ligger nog väldigt nära till hands.
Citera
2020-02-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De skulle ju till USA.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/flog-till-usa-polisen-tog-bilen-pa-arlanda/
Deras vänskap slutade med att hon anmälde honom för misshandel.
När Lena Wesström plötsligt försvann natten till den 15 maj anhölls mannen misstänkt för att ha kidnappat henne.
Han släpptes snart – och flög till Los Angeles.
Medan han var borta beslagtogs hans bil som stod på Arlanda
.

Men han satt bara frihetsberövad i några timmar innan han släpptes.
Då lämnade han landet.
Citera
2020-02-17, 12:38
Medlem
Citat:
Tyvärr säger den ingenting eftersom
SD har uppgett att han fortsatte att leta
burkar efter att han skilts från sin BFF.

Nje fler jämförande bilder dagarna efter hade varit toppen.
Citera
2020-02-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja samma här. Uppskruvad, tramsig och en pipig tjejröst. Jag tyckte det var svårt att ens höra vad han sa, och inte bara pga ”gnällbältskan”:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det håller jag med dig om.
Citera
2020-02-17, 12:47
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
De skulle ju till USA.

Han anhölls på eftermiddagen efter att först ha hörts upplysningsvis per telefon på jobbet (minns jag att någon skrev i tråden - Medinsyn?). Han blev anhållen först någon gång efter lunch.

Eftersom hans chef har hörts och ska vittna om vad Stefan berättade för honom på morgonen den 15 maj, så gissade jag att SD var på jobbet tidig morgon och loggade in på LW:s email.

Ur stämningsansökan:
Vittnesförhör med Stefan Ramström (förhörsbilaga 2B) angående vad Stefan Davidsson berättat för honom på morgonen den 15 maj 2018 till styrkande av att Stefan Davidsson är gärningsman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in