Citat:
Ursprungligen postat av
closertoheaven
Lars bodde i Sursta 26 sedan 2005. Tidigare bodde han i Sursta 7 (som såldes 2019).
Bredvid 7 finns även ett mindre hus (5) som Lars använde till förvaring, typ förråd.
Sursta 7 hyrdes ut mellan 1996-2019. Fram till 2005 så bodde Lars på undergången och hyresgästerna bodde på övervåningen. Jag vet inte om hyresgästerna disponerade hela huset när Lars flyttade.
OK, då missuppfattade jag händeleförloppet i din tidigare beskrivning.
Jag tolkade att du listade händelserna i ordning och blev förvillad av att han först flyttat till Sursta 26 och sedan bott i undervåningen på Sursta 7.
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Kände Lars sedan många år. Försöker räta ut några frågetecken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
- Flyttade till sina föräldrars gamla hus (Sursta 26) där han och Suzanne hittades mördade... Hus med ungefär 7 hektar tomt.
- Hyrde ut huset som tillhörde den sålda gården. Till en början hyrde han ut övervåningen och bodde själv kvar på undervåningen. Alltså innan han flyttade till föräldrarnas gamla hus.
- Hyrde ut till C*rister L*ndroth *=h,i med fru mellan 1996-2019.
Alltså:
1. Lars bor i Sursta 7. Han bor på undervåningen och hyr ut övervåningen
2. Hans far som bor i Sursta 26 dör 2005 och Lars flyttar dit.
Hade Lars kvar grejer i Sursta 5 eller var det tomt och någon kan ha utnyttjat det till något annat?