2020-02-17, 00:38
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Lars bodde i Sursta 26 sedan 2005. Tidigare bodde han i Sursta 7 (som såldes 2019).
Bredvid 7 finns även ett mindre hus (5) som Lars använde till förvaring, typ förråd.
Sursta 7 hyrdes ut mellan 1996-2019. Fram till 2005 så bodde Lars på undergången och hyresgästerna bodde på övervåningen. Jag vet inte om hyresgästerna disponerade hela huset när Lars flyttade.

OK, då missuppfattade jag händeleförloppet i din tidigare beskrivning.
Jag tolkade att du listade händelserna i ordning och blev förvillad av att han först flyttat till Sursta 26 och sedan bott i undervåningen på Sursta 7.

Citat:
Ursprungligen postat av closertoheaven
Kände Lars sedan många år. Försöker räta ut några frågetecken.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- -----------
- Flyttade till sina föräldrars gamla hus (Sursta 26) där han och Suzanne hittades mördade... Hus med ungefär 7 hektar tomt.

- Hyrde ut huset som tillhörde den sålda gården. Till en början hyrde han ut övervåningen och bodde själv kvar på undervåningen. Alltså innan han flyttade till föräldrarnas gamla hus.
- Hyrde ut till C*rister L*ndroth *=h,i med fru mellan 1996-2019.

Alltså:
1. Lars bor i Sursta 7. Han bor på undervåningen och hyr ut övervåningen
2. Hans far som bor i Sursta 26 dör 2005 och Lars flyttar dit.

Hade Lars kvar grejer i Sursta 5 eller var det tomt och någon kan ha utnyttjat det till något annat?
Senast redigerad av PeterNoster 2020-02-17 kl. 00:41.
Citera
2020-02-17, 00:44
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Ja, där morden skedde.

takk for uppklarning :-)
Citera
2020-02-17, 02:50
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Yes, about that, var det nån tennistränare som var dit eller som ringde polisen? Minns inte..
Nån från tennisklubben iaf?

Den hon skulle ha spelat dubbel med och dennes man, enligt tråden.
Citera
2020-02-17, 10:08
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Den hon skulle ha spelat dubbel med och dennes man, enligt tråden.
Detta är också den person hon hade kontakt med senast: Sent på fredag kväll. Om man inte räknar min mystiska "like" på facebook som ju kom på lördag förmiddag.
Citera
2020-02-17, 10:27
Medlem
Citat:
Detta är också den person hon hade kontakt med senast: Sent på fredag kväll. Om man inte räknar min mystiska "like" på facebook som ju kom på lördag förmiddag.

Ursäkta att jag inte kommer ihåg detaljerna runt detta..

1. Vet du varför dom hade kontakt sent på fredagen?

2. Känner du Tina personligen? Om inte, har ni gemensamma bekanta?

3. Vet du om BO hade nån renovering hemma eller något annat som skulle kunna innebära att någon annan hade nyckel till hemmet (hantverkare osv)?

4. Vissa människor brukar kunna ge en extranyckel till en släkting eller god vän om nånting skulle inträffa - nåt som BO skulle kunna göra? (Jag har tex nyckel till en kompis och till min farfar om nödsituation skulle uppstå och dom inte är hemma om något inträffar i bostaden).
Citera
2020-02-17, 10:39
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Ursäkta att jag inte kommer ihåg detaljerna runt detta..

1. Vet du varför dom hade kontakt sent på fredagen?

2. Känner du Tina personligen? Om inte, har ni gemensamma bekanta?

3. Vet du om BO hade nån renovering hemma eller något annat som skulle kunna innebära att någon annan hade nyckel till hemmet (hantverkare osv)?

4. Vissa människor brukar kunna ge en extranyckel till en släkting eller god vän om nånting skulle inträffa - nåt som BO skulle kunna göra? (Jag har tex nyckel till en kompis och till min farfar om nödsituation skulle uppstå och dom inte är hemma om något inträffar i bostaden).
De skulle ju spela match morgonen efter så de hade väl naturliga skäl att ha kontakt.

Nej, jag känner henne inte. Hon ringde till en kompis till mig och Sussie och berättade detta någon vecka efter att det hade uppdagats och berättade att det var hon som hade fått det konstiga sms:et på lördag morgon. (Här gissar jag att MGM kollade Sussies telefon, såg tidigare smskontakt och att de skulle spela match och därför skrev det där korta sms:et för att få undan misstankar. Men det är ju ren spekulation förstås.)

Har inte hört något om någon renovering. Jag uppfattade L som en händig och driftig man som nog skulle klarat det mesta själv. Och han jobbade ju inte heller så han hade ju gott om tid. Men det kan mycket väl ha förekommit även om jag inte har hört något om det.

Vet inget alls om extranycklar.
Citera
2020-02-17, 11:46
Medlem
Citat:
De skulle ju spela match morgonen efter så de hade väl naturliga skäl att ha kontakt.

Nej, jag känner henne inte. Hon ringde till en kompis till mig och Sussie och berättade detta någon vecka efter att det hade uppdagats och berättade att det var hon som hade fått det konstiga sms:et på lördag morgon. (Här gissar jag att MGM kollade Sussies telefon, såg tidigare smskontakt och att de skulle spela match och därför skrev det där korta sms:et för att få undan misstankar. Men det är ju ren spekulation förstås.)

Har inte hört något om någon renovering. Jag uppfattade L som en händig och driftig man som nog skulle klarat det mesta själv. Och han jobbade ju inte heller så han hade ju gott om tid. Men det kan mycket väl ha förekommit även om jag inte har hört något om det.

Ok, tack för visat tålamod😊!
Antar att jag inte behöver förklara mina frågor😊. Jo, jag har väl förstått att han var händig och så. Tänkte att vissa grejer behöver man ju nån som fackmannamässigt utför jobb. Typ elektriker. I våtrum osv är det väl också att föredra nån inom branschen pga försäkringar (om jag inte minns fel där). Jag tänker även på om någon form av installation av trådlösa tjänster, larm.. ja, du fattar🙂
Citera
2020-02-17, 11:56
Medlem
Citat:
Det var tennispartnern och hennes man som var där. Alltså tjejen hon skulle ha spelat match med på lördagen. Det var också hon som ringde polisen.

Det var väl tennispartnern som tog emot sms att hon var magsjuk och inte kunde spela.
Frågan är då varför hon åkte dit, inte ville hon väl bli smittad.

Eller är sms;et en trådsanning?
Citera
2020-02-17, 12:02
Medlem
Citat:

Det med att GM kollade hennes telefon tror jag inte på.
Dom hade inte koden för å låsa upp skärmen.

Det var alltså på lördagsmorgonen hon fick sms;et.
Dom flesta verkar tro brottet begicks lördag kväll.
Citera
2020-02-17, 12:03
Medlem
Den där volvon som togs i beslag. Var det grannens?

Edit: tog bort länken ifall att det inte är hennes
Citera
2020-02-17, 12:03
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det var väl tennispartnern som tog emot sms att hon var magsjuk och inte kunde spela.
Frågan är då varför hon åkte dit, inte ville hon väl bli smittad.

Eller är sms;et en trådsanning?
Nej uppgiften om sms:et är från personen som mottog det själv, som har uttalat sig i tidningen.
Citera
2020-02-17, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Det med att GM kollade hennes telefon tror jag inte på.
Dom hade inte koden för å låsa upp skärmen.

Det var alltså på lördagsmorgonen hon fick sms;et.
Dom flesta verkar tro brottet begicks lördag kväll.

Alla har väl inte lås på skärmen? Jag har t ex aldrig någonsin
haft lås på mina mobiler för att låsa upp skärmen.

Har hela tiden tänkt att GM tagit sig in i huset sent fredag kväll
eller under natten mot lördag och befunnit sig i huset x antal
timmar. Men jag har kanske tänkt fel...
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2020-02-17 kl. 12:17. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här