2020-02-08, 11:52
Medlem
Har inte följt denna tråden så vet ej om denna frågan har dykt upp. Men ja har länge undrat om rutinerna kring vissa program som sänds på tv. Har förstått att dom flesta intagna hr tv i sin cell men nu så sänds det ju flera tv-serier om uppmärksammande mord/brott som personer begått. Typ i huvudet på en gärningsman åh i huvudet på en mördare mm. Får intagna se dom programmen? Tänker mest på sekretess och säkerheten då dom berättar exakt hur personerna begått brotten. Jobbigt lägen om du sitter på en avd och så sänds en program om just dig och va du har gjort i Detalj. Blir svårt att ljuga sen😅
Citera
2020-02-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyplo43
Det var en gubbe som var bankman, han beklaga sig så mycket. han sa exact likadant som du beskriver
visst han muta läkaren och var på p14 permis (ni vet daglig perm)
Han skulle ansöka om halvtid. ( innan det försvann) och dumfan klaga på hur han hade det?, WTF vi var på öppen
Gissa 1000 gånger om han fick det
Dom kan vara jobbiga när dom klagar sådär. Alla sitter av sin tid så gott dom kan men när det kommer in någon som klagar hela tiden tar det mycket energi speciellt på en öppen anstalt. Det är respektlöst mot dom som suttit på långa straff och ska ut den sista tiden. Han fick säkert komma ut på halvtid skulle inte förvåna mig alls. Fanns plitar som låg med unga killar och gav dom massa förmåner för det kunde vara att dom inte blev knallade när dom misssköt sig osv. Som du skrev funkar pengar eller sex till förmåner. KV mörkar allt som händer så det inte läcker ut.
Citera
2020-02-08, 16:46
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jk5653
Har inte följt denna tråden så vet ej om denna frågan har dykt upp. Men ja har länge undrat om rutinerna kring vissa program som sänds på tv. Har förstått att dom flesta intagna hr tv i sin cell men nu så sänds det ju flera tv-serier om uppmärksammande mord/brott som personer begått. Typ i huvudet på en gärningsman åh i huvudet på en mördare mm. Får intagna se dom programmen? Tänker mest på sekretess och säkerheten då dom berättar exakt hur personerna begått brotten. Jobbigt lägen om du sitter på en avd och så sänds en program om just dig och va du har gjort i Detalj. Blir svårt att ljuga sen😅

Ja, det får dom.

Hade sekretess funnits så hade ju programmet inte ens visat det.
Citera
2020-02-09, 04:39
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Ja, det får dom.

Hade sekretess funnits så hade ju programmet inte ens visat det.

Ja sekretess finns väl i de programmen men det har tv 4 eller så ordnat med tex vissa strukna meningar på pappret eller att de kallar medverkande för tex Kalle där det framgår Kalle heter egentligen något annat.

Tror inte på insidan att de tillåter ishockey på tv4 men förbjuder att se ett annat programav annan karaktär på kanalen dvs det som går på kanalen får man se.
Citera
2020-02-09, 04:50
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Jag skrev ju precis det? Förutom om du är jävligt skum.

Förut när jag satt 15 år sen krävdes det att man visade dom direkt man kom till ny avdelning, det är inte ALLS så nu för tiden, och deffintivt inte på 3or och inte på så många 2or heller. Dessutom är det ju så att man inte får in domen fysiskt som förut så någon lär skicka domen till någon på utsidan, så det där har ändrats väldigt mycket är min uppfattning.

Hm men man kan ju presentera sig för de andra med sitt förnamn bara och hålla viss info hemlig som ort osv då blir det svårare tror inte plitarna står för att presentera en direkt särskilt inte mot ens vilja.

Om man nu någon gång åker in kan man få råd av en plit vilka som troligen passar för en att hänga med tex det är kanske inte så roligt att sätta sig vid ett bord med en som håller intresset ishockey högt om hjärtat och man själv är intresserad utav djur, natur eller annat

Eller sätta sig brevid någon som ska släppas ut om 2-3 dagar när man själv ska sitta något eller några år är ju ingen mening att ens lära känna personen?
Citera
2020-02-09, 10:36
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Ja sekretess finns väl i de programmen men det har tv 4 eller så ordnat med tex vissa strukna meningar på pappret eller att de kallar medverkande för tex Kalle där det framgår Kalle heter egentligen något annat.

Tror inte på insidan att de tillåter ishockey på tv4 men förbjuder att se ett annat programav annan karaktär på kanalen dvs det som går på kanalen får man se.

Förstod knappt vad du menade men lång historia kort, det finns inga restriktioner på vilka program de intagna får titta på så länge dom har tillgång till en TV.
Citera
2020-02-10, 02:03
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Hm men man kan ju presentera sig för de andra med sitt förnamn bara och hålla viss info hemlig som ort osv då blir det svårare tror inte plitarna står för att presentera en direkt särskilt inte mot ens vilja.

Om man nu någon gång åker in kan man få råd av en plit vilka som troligen passar för en att hänga med tex det är kanske inte så roligt att sätta sig vid ett bord med en som håller intresset ishockey högt om hjärtat och man själv är intresserad utav djur, natur eller annat

Eller sätta sig brevid någon som ska släppas ut om 2-3 dagar när man själv ska sitta något eller några år är ju ingen mening att ens lära känna personen?

Om du ska sitta längre tid på en avdelning och ljuger om ditt namn eller liknande kommer det komma fram.

Om någon frågar
"Vad sitter du för?"
Och vedebörande antingen svarar "Det vill jag inte berätta" eller börjar svamla så kommer den personen få det tufft. Det är INTE svårt att ta reda på vad någon sitter för och vem den personen är.
Om en person inte kan svara rakt och tydligt på raka frågor så funderar man, vafan kan han inte svara på det? Vad har han gjort för sjukt EGENTLIGEN?

Sen är många avdelningar inte så jävla stora att du har jättemånga att välja på vilka du ska umgås med, inte direkt som på film med 400 fångar som springer runt och att du kan vara anonym. På många avdleningar är det 8pers, till kanske max 40. Alla vet vilka alla är ganska snabbt om man sitter längre tid.

Dessutom har du lite för höga tankar om plitarna
Citera
2020-02-15, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrslok1
Jag vill helst inte skriva det här. jag har blivit paranoid av hela utredningen. polisen har tex kontaktat några av mina vänner som inte är på något sätt inblandade och uppmanat dem att inte umgås med mig. otroligt korrupt och vidrigt beteende.

tack jag hoppas verkligen att det slutar runt 2-3 år. mer än så blir jobbigt att ta in faktiskt, jag är 40 år också så man oroar ju sig vilka dörrar som fortfarande kommer vara öppna för en när man kommer ut

Tycker ärligt talat det låter jävligt osannolikt att du inte har blivit fortsatt häktad om du väntar den strafftiden om jag ska va helt ärlig. De borde i det fallet hänvisat till ”risk för fortsatt kriminalitet”.
Jag menar du snackar om att du ska troligtvis ska få runt 4 år i fängelse. Jag har gjort några vändor och har aldrig under dom gångerna hört om någon som fått 4 år med egen inställelse.

Sen att du inte heller vill prata om brottet, för att att du har en foliehatt utav rang på dig. Men med deras teknik och din paranoia så borde du väl veta att dom kan kolla upp ip adresser etc utav användarnamn på FB. Som sagt säger inte att min tes är sann men hävdar däremot dock att det låter jävligt osannolikt. Snarare då att dom släppt dig i väntan på dom för att senare inte bli dömd, vilket brukar va fallet när häktningen släpper och man ska få invänta dom i ”tunga mål”

Jag hade tex i min första dom ett helt cleant register sen innan och dom yrkade på två år för rån. Min advokat gjorde smulor av att dom ville ha mig fortsatt häktad och hänvisa till mitt cleana register och det dåliga bevisningsvärde som fanns. Ändå fortsatt häktad och sedermera dömd tlll ett års fängelse.
Citera
2020-02-17, 11:56
Medlem
Flusons avatar
Någon som kan förklara varför nästan alla föredrar klass 1 och 2 före 3an?
Citera
2020-02-17, 12:11
Medlem
Silltunnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copiadyo
Om du ska sitta längre tid på en avdelning och ljuger om ditt namn eller liknande kommer det komma fram.

Om någon frågar
"Vad sitter du för?"
Och vedebörande antingen svarar "Det vill jag inte berätta" eller börjar svamla så kommer den personen få det tufft. Det är INTE svårt att ta reda på vad någon sitter för och vem den personen är.
Om en person inte kan svara rakt och tydligt på raka frågor så funderar man, vafan kan han inte svara på det? Vad har han gjort för sjukt EGENTLIGEN?

)

Fan vad tramsigt! En massa vuxna karlar som sitter som kärringar på ett kafferep och skvallrar om vem av grannarna som gjort vad.
Det ska väl dom bara ta och skita i. Samma sorts slödder oavsett.

Sitta där och spela ball för att man har genomfört ett misslyckat rån, och bli ”tjurig” på nån som lappat till tjejen sin. Vafan är det för jävla mellanstadienivå!
Citera
2020-02-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Någon som kan förklara varför nästan alla föredrar klass 1 och 2 före 3an?
Oftast lugnare och tiden upplevs gå snabbare.
Citera
2020-02-17, 12:42
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Oftast lugnare och tiden upplevs gå snabbare.
Okej. Men hur kommer det sig att tiden upplevs snabbare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in