2020-02-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minosa
Källa som återberättat från rättegången, så du hittar det ej i fup.

I ett av mina inlägg påpekade jag att jag inte vill försvara pappan, behöver nog påminna om det. Tycker absolut inte han agerat som han borde, men i vissa inlägg får man intrycket att han fullkomligen sket i E, och det stämmer inte helt med den bild jag har. Även om man kan tycka att hans ansträngningar var alldeles för vaga.

Du behöver inte fortsätta märka ord, det leder ingen vart.
När påbörjades den rättegången? Det brukar vara fjorton dagar mellan stämningsansökan och huvudförhandlingen börjar. Och det skulle i så fall bli imorgon. Så när påbörjades denna förhandling?
Citera
2020-02-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Vars hittar jag den källan?
Eftersom det är återberättat gör du inte det. Du kan givetvis välja att tro det är påhittat, men det är ju ingen sensationell uppgift så hade varit ganska meningslöst att hitta på. Jag gjorde i alla fall bedömningen att det låter rimligt.
Citera
2020-02-16, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När påbörjades den rättegången? Det brukar vara fjorton dagar mellan stämningsansökan och huvudförhandlingen börjar. Och det skulle i så fall bli imorgon. Så när påbörjades denna förhandling?
Har varit länkat till Expressenartiklar om jag inte minns fel, där det framgår att den inleddes i tisdags 11/2.
Sid 109 i tråden, längst ner.
Senast redigerad av Minosa 2020-02-16 kl. 21:15.
Citera
2020-02-16, 21:20
Medlem
Citat:
Har varit länkat till Expressenartiklar om jag inte minns fel, där det framgår att den inleddes i tisdags 11/2.
Sid 109 i tråden, längst ner.
Stort tack! Det hade jag verkligen missat. Då så. Då kommer en dom om nån vecka.
Citera
2020-02-16, 22:09
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Jag vet mycket väl vad som i juridiken klassas som psykiskt störd. Men hon bedöms inte uppfylla dom kriterierna. Vart vill du komma?
Du har ställt samma fråga två gånger och jag har förklarat.
Citera
2020-02-16, 22:20
Medlem
Citat:
Jag vet mycket väl vad som i juridiken klassas som psykiskt störd. Men hon bedöms inte uppfylla dom kriterierna. Vart vill du komma?
Det finns ingen juridisk term ang "psykiskt störd". Det är "allvarligt psykiskt störd" som är den korrekta termen. Inget mer och inget mindre.
Citera
2020-02-16, 22:55
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:

Och nej det är ganska uppenbart att så inte fallet.
Citera
2020-02-16, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Kan barnet haft långt gången cancer? Ser ut som barnet tappat hår på bilderna på MGMs Facebook.
OM det varit cancer så är det inte pga den man tappar hår.
Citera
2020-02-17, 00:24
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Eftersom det är återberättat gör du inte det. Du kan givetvis välja att tro det är påhittat, men det är ju ingen sensationell uppgift så hade varit ganska meningslöst att hitta på. Jag gjorde i alla fall bedömningen att det låter rimligt.
Jaha, nej, jag tror inte på hörsägen. Lyckligtvis är vittnesmålens ljudfiler allmänna handlingar och kan begäras ut, så jag kan höra det själv senare.
Citera
2020-02-17, 00:26
Medlem
CharlieRs avatar
Är det någon som har skärmdumpat hennes Facebooksida, måhända?
Citera
2020-02-17, 11:11
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ingen juridisk term ang "psykiskt störd". Det är "allvarligt psykiskt störd" som är den korrekta termen. Inget mer och inget mindre.
Ursäkta att jag glömde allvarligt.
Citera
2020-02-17, 11:17
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Du har ställt samma fråga två gånger och jag har förklarat.
Nej det har du inte. Vad lägger du i begreppet allvarligt psykiskt ? Vad menar du är skillnaden mellan allvarligt psykiskt störd och allvarligt psykiskt störd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in