2019-04-05, 13:17
Medlem
Hej-Partys avatar
Du kan absolut leva med en normal lön som Grafisk designer.

Idag ligger lönerna oftast mellan 25 000 och 40 000 kr.
Lite beroende på arbetsgivare, talang och ansvarsområden.

Angående utbildning så går arbetsgivarna mest på vad du faktiskt levererar. Din portfolio är viktigare än din utbildning. Så om du är självlärd eller har en utbildning är mindre relevant.

Dock så lär det snabbaste sättet att bli bra vara att gå nån av de bättre utbildningarna och samtidigt kötta tutorials och annat på fritiden.
Citera
2019-04-05, 13:20
Medlem
Hej-Partys avatar
Jag frilansar inom detta och tar 800 kr per timme.
= 400 kr efter skatt.

Skulle jag göra det 40 timmar i veckan så skulle ju lönen vara grym. Men det gör jag inte.

Dels för att det kan vara svårt att kontinuerligt få så mycket jobb.
Dels för att man inte kan fakturera för alla timmar som läggs (på arbete runtomkring, bokföring, säljmöten etc)
Citera
2020-02-16, 15:16
Medlem
Trophykittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyldig1
Har det senaste året klurat en hel del på vad jag skulle vilja jobba med. Nånting jag tycker är kul är att designa loggor och hemsidor och funderar på att gå vidare i det och satsa. Än så länge är det bara en tidig tanke men det är i alla fall nånting jag tycker är kul och det hade ju varit schysst att ha ett jobb som man faktiskt gillar. Hur ser det ut med pengar och jobb på den biten? Borde man gå en utbildning?

Vill helst ha ett jobb där det alltid finns att göra och man kan jobba mycket men vill även ha hyfsat betalt. Så om man jobbar hårt, finns det en del pengar att tjäna inom det här området?

Vet inte tråden hamnade rätt, annars får mod gärna flytta den.

Ja om du är duktig finns det bra lön att hämta..
Citera
2020-02-17, 11:02
Medlem
Om du enkelt kan konkurrera med top-postare på behance så ska du nog inte ha några problem att sätta 300 i timman. du måste vara bra och ha ett namn. jobba posta jobba posta jobba posta, och nätverka.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in