2020-02-17, 00:10
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Självklart. Men problemet kvarstår. Utan bevis är det fiktion.

Eftersom han sa "att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol" har han förmodligen några bevis.
Citera
2020-02-17, 00:23
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Eftersom han sa "att han behöver mer bevis innan han kan ta fallet till en domstol" har han förmodligen några bevis.

Ja det är ju det jag säger. KP måste kunna bevisa att det han påstår är sant. Är inte det självklart även för dig?

Annars blir det precis som med PKK eller CP. Rena påhitt. Eller TP/Filter om SE.

Svenska folket är så lättlurat. Staten har alltid rätt.

KP måste ha bevis som knyter mannen till mordet på Palme.

Obevisade spekulationer har vi nog av.
Citera
2020-02-17, 00:33
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ja det är ju det jag säger. KP måste kunna bevisa att det han påstår är sant. Är inte det självklart även för dig?

Annars blir det precis som med PKK eller CP. Rena påhitt. Eller TP/Filter om SE.

Svenska folket är så lättlurat. Staten har alltid rätt.

KP måste ha bevis som knyter mannen till mordet på Palme.

Obevisade spekulationer har vi nog av.

Jag tror att han har det.
Citera
2020-02-17, 00:34
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Viktor Gunnarsson ändrar skepnad varje gång man synar honom. Dom palmehatande uttalandena finns där otvivelaktigt. Samtidigt finns berättelser från de som kände honom i ungdomen då han beskrivs som närmast ”översnäll.

Talade också med en av hans gamla rektorer i sydöstra Småland som kunde berätta att han fick avskeda vikarien VG då denne varit för intresserad av de kvinnliga eleverna. Men han kunde också förtälja hur VG ljög på ett närmast mytomaniskt sätt. Rektorn uppmanade VG att söka psykiatrisk hjälp, vilket VG inte tog bra.

Något år före MOP dömdes VG också för ofredande. Han utgav sig för att vara amerikansk journalist och tog sig in på Växjöföretaget Fläkten. Där intervjuade han , bjuden på affärslunch, företagets VD. När det hela upptäcktes polisanmäldes VG och dömdes.
Ovanstående och liknande berättelser ger i alla fall mig frågor om VGs psykiska status och tas med i helhetsbedömningen av honom.

Ja, helt rätt. Som lekman i psykologi kan jag inte ställa någon diagnos på VG. Men att något var fel är uppenbart för vem som helst.

Han framstår som lättlurad. Folk han beundrade behövde bara säga att han "valts ut" för ett uppdrag så blev han smickrad och rusade iväg och gjorde det. Tror jag.

Säkert även mytoman och småfifflare. Sökte uppmärksamhet. Tragisk figur egentligen.

Det här med secret agent Vic Gunson berättar egentligen allt.

Ett redskap redo att användas men inte stabil nog för rollen som GM.
Citera
2020-02-17, 00:37
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Jag tror att han har det.

Återstår att se. Ta inte ut nåt i förskott. Vi vet ju vad åklagarna presenterat som sanning förut.

De förstörde CP:s liv.

Vems namn ska nu dras i smutsen? Utan bevis.

KP måste ha bevis.
Citera
2020-02-17, 01:12
Medlem
p.norths avatar
Om det nu var Lisbeth som skulle skjutas, vad var motivet till detta då?
Om första skottet var riktat mot Lisbeth och hon var det tilltänkta offret så hade hon varit död!
Citera
2020-02-17, 01:36
Medlem
p.norths avatar
Tala om för vår vän att det svenska trädet ska fällas.") Detta telegram, avsänt tre dagar före mordet på Olof Palme.
Vem var det som sa "Olof Palme har Fallit"?
Lite spooky, må jag säga.
Citera
2020-02-17, 06:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vem menar du här?

- Lee Harvey Oswald = mordet på JFK

- James Earl Ray = mordet på MLK Jr.

- Sirhan Bishara Sirhan = mordet på RFK

Börja där.

Jag avsåg VG naturligtvis....

Något exempel där en patsy är bevisad? Du nämnde tre fall där de är officiella mördare.
Citera
2020-02-17, 06:44
Medlem
Citat:
Återstår att se. Ta inte ut nåt i förskott. Vi vet ju vad åklagarna presenterat som sanning förut.

De förstörde CP:s liv.

Vems namn ska nu dras i smutsen? Utan bevis.

KP måste ha bevis.

Det är just det som är problemet, tillräckligt med bevis. Är övertygad om att KP och hans kollegor vet vem som avlossade skotten. Men letar efter bevis dom troligtvis aldrig kommer att kunna få tillräckligt av för att hålla i rätten. Vill nog inte göra om samma tabbe som med CP. Underligt att han ens blev dömd med dom bevis som fanns...
Citera
2020-02-17, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Det är just det som är problemet, tillräckligt med bevis. Är övertygad om att KP och hans kollegor vet vem som avlossade skotten. Men letar efter bevis dom troligtvis aldrig kommer att kunna få tillräckligt av för att hålla i rätten. Vill nog inte göra om samma tabbe som med CP. Underligt att han ens blev dömd med dom bevis som fanns...

KP har sagt att han vet vem det är.
Citera
2020-02-17, 06:49
Medlem
Kan Lisbeth ha känt igen gärningsmannen och sedan vilja skydda denne av någon anledning ? Kan Lisbeth ha initierat den konstiga promenaden och tillslut hamna utanför dekorima och flyktvägen tunnelgatan trappan upp ? Jag vet inte men Lisbeth visste nog något hon aldrig berättade tyvärr.....
Citera
2020-02-17, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Kan Lisbeth ha känt igen gärningsmannen och sedan vilja skydda denne av någon anledning ? Kan Lisbeth ha initierat den konstiga promenaden och tillslut hamna utanför dekorima och flyktvägen tunnelgatan trappan upp ? Jag vet inte men Lisbeth visste nog något hon aldrig berättade tyvärr.....

Varför skulle hon vilja skydda en mördare? Allmänheten får inte reda på allt vittnen säger.
Alla konstigheter får människor att tro allt möjligt så verkligen dags nu att PU är klara innan det kommer ut fler böcker o dokumentärer i ämnet ingen vet nåt exakt om. Puh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in