2020-02-16, 23:53
Medlem
Oscaris avatar
2,48% dödlighet nu.
Citera
2020-02-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Enligt tidningen The Mirror ska Botao Xiao och Lei Xiao publicerat en artikel The possible origin of 2019 - n Cov Corona virus på Research Gate. Men jag hittar den inte på Research Gate? Har flera engelska tabloider bara hittat på detta?

När gäller videon på CNB NEWS så var forskaren James Lyon Wyler som tydligen vara en antivaxare.

Hmm. Och jag som trodde en stund att jag hittat något......tillbaka till ruta 1.

Den låg uppe ett tag men är borttagen. Oklart varför.
Citera
2020-02-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
1933 nya fall och 100 döda.

Färre ”critical” och färre ”serious” i Hubei.
Citera
2020-02-16, 23:55
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Enligt tidningen The Mirror ska Botao Xiao och Lei Xiao publicerat en artikel The possible origin of 2019 - n Cov Corona virus på Research Gate. Men jag hittar den inte på Research Gate? Har flera engelska tabloider bara hittat på detta?

När gäller videon på CNB NEWS så var forskaren James Lyon Wyler som tydligen vara en antivaxare.

Hmm. Och jag som trodde en stund att jag hittat något......tillbaka till ruta 1.

Det finns en "kopia" av rapporten på Scribd men som sagt finns inte rapporten på researchgate och Botao Xio har ingen bild på övriga rapporter han publicerat där men hade det på Scribd-kopian. Det känns med andra ord som en fejkad rapport som vissa tabloider fått nys om och publicerat utan att faktiskt källgranska ordentligt.
Citera
2020-02-16, 23:56
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Färre ”critical” och färre ”serious” i Hubei.

Positivt! Det är synd att sidan laddar så otroligt långsamt direkt när rapporten släpps...
Citera
2020-02-16, 23:58
Medlem
Citat:
Jag kollade Scribd-länken. Sökte på researchgate efter den påstådda rapporten, den fanns inte där, författaren fanns men inte med någon bild.

Faktum är att Scribd-kopian hänvisar till en hemsida där rapporten sägs finnas, den finns inte där. Förklara det?

Det krävs inte mer än 4 minuter för att kolla igenom två sidor och skriva ett inlägg. För mig iallafall.

Men kan du hitta rapporten på researchgate? Länka den då. Annars kan vi konstatera att ZH artikeln är bullshit precis som alltid.

Som sagt, du läste inte ens mitt originalinlägg. Där jag tydligt skriver att de kopierade den då de tänkte att den kan försvinna, vilket den också gjorde.

Dvs, det Går inte längre att hitta den på RG.

Jag skrev även att det inte behöver betyda ngt fuffens bakom borttagande. Jag skriver även att jag själv inte skriver under ngn teori om viruset uppkomst.

För övrigt tar Daily Mailartikeln också upp rapporten och samma författare.

2 olika källor, oavsett vad du anser om källornas kvalitet.
Citera
2020-02-17, 00:00
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Som sagt, du läste inte ens mitt originalinlägg. Där jag tydligt skriver att de kopierade den då de tänkte att den kan försvinna, vilket den också gjorde.

Dvs, det Går inte längre att hitta den på RG.

Jag skrev även att det inte behöver betyda ngt fuffens bakom borttagande. Jag skriver även att jag själv inte skriver under ngn teori om viruset uppkomst.

För övrigt tar Daily Mailartikeln också upp rapporten och samma författare.

2 olika källor, oavsett vad du anser om källornas kvalitet.

Varför skulle den försvinna om det den stämmer? Nej, det luktar fejk lång väg.

Och två sidor som rapporterar samma "källa" som inte finns är inte trovärdigt. Vilket alla fattar.
Citera
2020-02-17, 00:04
Medlem
Ngt som är uppenbart fejk är iaf alla siffror Kina publicerat.

Till och med välrenommerade tidningen Barron's tar upp att de är för perfekta och följer en matematisk formel. Det kan ju iofs ha ändrats nu sedan fler och fler började ifrågasätta att man dagen innan med 99% träffsäkerhet kunde förutspå följande dags officiella resultat.

https://www.barrons.com/articles/chinas-economic-data-have-always-raised-questions-its-coronavirus-numbers-do-too-51581622840
Citera
2020-02-17, 00:05
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
”There are currently 71,223 confirmed cases worldwide, including 1,770 fatalities.

10,673 serious
10,435 recovered
8,228 suspected

22:48: 1,933 new cases and 100 new deaths in Hubei province, China.

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Citera
2020-02-17, 00:08
Medlem
Xehkes avatar
Citat:

Till och med välrenommerade tidningen Barron's tar upp att de är för perfekta och följer en matematisk formel. Det kan ju iofs ha ändrats nu sedan fler och fler började ifrågasätta att man dagen innan med 99% träffsäkerhet kunde förutspå följande dags officiella resultat.

https://www.barrons.com/articles/chinas-economic-data-have-always-raised-questions-its-coronavirus-numbers-do-too-51581622840

Om man skulle fejka siffror, varför använda en matematisk formel och inte dra siffror random ur röven?
Citera
2020-02-17, 00:13
Medlem
Roskorss avatar
Citat:

Ja alltså Kinas siffror är antagligen inte helt hundra, då dödligheten är alldeles för hög. Förmodligen är folk smittade till höger och vänster precis som tysken som blev frisk efter två dagar med snorig näsa. Kina och Hubei provinsen i synnerhet har inte riktigt koll. Om man tittar utanför Kina så framträdet mer realistiska siffror.
Citera
2020-02-17, 00:13
Medlem
Citat:
Om man skulle fejka siffror, varför använda en matematisk formel och inte dra siffror random ur röven?

Det är
Inte en formell. Det är ett mönster hur fort de hinner testa folk som är sjuka...
Eller ett mönster hur effektiva de är på att ställa rätt diagnos. Osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in