2020-02-15, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ska du trolla så får du göra det lite bättre. Jag har aldrig skrivit att programmet var bra, och jag skrev tydligt att jag INTE lyssnade igenom allt utan hoppade runt i programmet.

Men intressant i så fall, då NS Radio var rätt flummigt. Någon som kommer ihåg var i programmet detta togs upp? I början eller?
Var någon gång i början. Gissningsvis första tio minuterna.
Citera
2020-02-15, 03:05
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
I senaste Radio Polaris (#2) tar Klas Lund även upp att man kommer göra noggranna bakgrundskontroller av nya medlemmar som söker sig till Nordisk Styrka. Detta måste väl vara ett resultat av alla dräggen som Nordiska Motståndsrörelsen rekryterat genom åren. Gissningsvis vill man inte bli en "kufmagnet" som rödingarna kan skratta åt och förnedra. Inte heller ska man gråta över att bankerna väljer att stänga ner en revolutionär organisations bankkonton. Det blir bara patetiskt, menar Lund.
Citera
2020-02-15, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgargardist
Är det någon som vet vad outromusiken är i NS-radio? Det är någon slags marschmusik med kör.

Angående senaste Radio Polaris där Lund/Hakon aviserade att man lägger NS-Radio på is, så är min analys att det är ett misstag. NS-Radio var visserligen omoget och inget som jag själv tycker var särskilt intressant, men organisationens stora delmål som jag kan se det är att locka till sig och skola/träna upp nya människor. Och när det kommer till rekrytering så handlar det primärt om att rikta sig till målgruppen sena tonåren till typ 25, efter det är chansen förmodligen väldigt liten att man vill gå med i Nordisk styrka om man inte har ett liknande tidigare engagemang. Och som jag ser det så är chansen extremt liten att yngre svenskar skulle bli attraherade av organisationen genom att lyssna på Lunds Radio Polaris, som nu då blir den enda kommunikationen utåt. Däremot tror jag att många i rektryteringsåldern finner NS-Radio skojig och intressant. Så detta var ett misstag i min mening.

Måste också medge att det var lite oväntat att man öppnar upp organisationen för kvinnor som aktivister med sänkta krav.

Låter som valfri låt av Arditi, Imperium eller Triarii eller liknande skräp.

On topic då, kommer denna grupp utföra offentliga aktioner? Känns som att de, om man känner till Lund rätt, väntar på att utföra nåt som får ganska stor uppmärksamhet? Är de lite av en vilande cell s.a.s?
Citera
2020-02-15, 21:49
Medlem
Om K L ska ge en muntlig order så lär det ta tid för honom att formulera den i tal...

-ehhhh kämpar hmmm vi hmmm ska ehhh, ehhh göra en ehhhhh aktion hmmmm idag då.. ehhhhh hmmmmm...
Citera
2020-02-16, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgargardist
Är det någon som vet vad outromusiken är i NS-radio? Det är någon slags marschmusik med kör.

Angående senaste Radio Polaris där Lund/Hakon aviserade att man lägger NS-Radio på is, så är min analys att det är ett misstag. NS-Radio var visserligen omoget och inget som jag själv tycker var särskilt intressant, men organisationens stora delmål som jag kan se det är att locka till sig och skola/träna upp nya människor. Och när det kommer till rekrytering så handlar det primärt om att rikta sig till målgruppen sena tonåren till typ 25, efter det är chansen förmodligen väldigt liten att man vill gå med i Nordisk styrka om man inte har ett liknande tidigare engagemang. Och som jag ser det så är chansen extremt liten att yngre svenskar skulle bli attraherade av organisationen genom att lyssna på Lunds Radio Polaris, som nu då blir den enda kommunikationen utåt. Däremot tror jag att många i rektryteringsåldern finner NS-Radio skojig och intressant. Så detta var ett misstag i min mening.

Måste också medge att det var lite oväntat att man öppnar upp organisationen för kvinnor som aktivister med sänkta krav.
Som jag skrev tidigare, så låter det som om man har loopat introt till Volk ans Gewehr.
Citera
2020-02-17, 12:58
Medlem
Mr.Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Som jag skrev tidigare, så låter det som om man har loopat introt till Volk ans Gewehr.

låten är legionarii - blood of millions
Citera
2020-02-17, 22:10
Medlem
Lime.Hangbrejgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
I senaste Radio Polaris (#2) tar Klas Lund även upp att man kommer göra noggranna bakgrundskontroller av nya medlemmar som söker sig till Nordisk Styrka. Detta måste väl vara ett resultat av alla dräggen som Nordiska Motståndsrörelsen rekryterat genom åren. Gissningsvis vill man inte bli en "kufmagnet" som rödingarna kan skratta åt och förnedra. Inte heller ska man gråta över att bankerna väljer att stänga ner en revolutionär organisations bankkonton. Det blir bara patetiskt, menar Lund.

Dräparen, bankrånaren och vapenbrottslingen Slak Nudl ska kvalitetskontrollera, låter bra!
Citera
2020-02-18, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kong
Jag hade fel. Ursprungslåten är 70 Millionen, ein Schlag.
Citera
2020-02-19, 09:04
Medlem
Medborgargardists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kong

Tack det var rätt. Outrot är legionarii - blood of millions.
Citera
2020-02-22, 12:00
Medlem
Jag tycker det blir tydligare och tydligare att Lund inte lärt sig något alls genom åren. Uppenbart att syftet fortfarande är att bygga en militant revolutionär organisation. Bakgrundskontroller, höga fyskrav, hemliga lokaler i skogen, parallella ekonomiska strukturer. har vi hört det snacket förut? Javisst ja, vartenda gång Klasse bildar en ny organisation. Ironin ligger ju såklart i att resultatet alltid blir kafferep.
Citera
2020-02-22, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kulmedhammaren
Jag tycker det blir tydligare och tydligare att Lund inte lärt sig något alls genom åren. Uppenbart att syftet fortfarande är att bygga en militant revolutionär organisation. Bakgrundskontroller, höga fyskrav, hemliga lokaler i skogen, parallella ekonomiska strukturer. har vi hört det snacket förut? Javisst ja, vartenda gång Klasse bildar en ny organisation. Ironin ligger ju såklart i att resultatet alltid blir kafferep.
Lärt sig och lärt sig... det är väl den linjen han alltid har kört på och det var väl det som gjorde gamla NU och SMR någonting att räkna med. Lindberg gjorde om NMR till ett nytt NSF fullt av massa misfits som inte platsar in någonstans i samhället: överviktiga brudar, gamla pundare, allmänna kufar, blandat white trash från landsorterna. Kan hända att NMR tidvis har lyckats rekrytera mer människor, men då har de tummat ordentligt på kvalitén.

NS kommer aldrig ”gripa makten”, men det tror jag inte har varit tanken heller. Dock kör de ju lite av en halvmesyr när de å ena sidan ska ha en sluten grupp, å andra sidan lägger ut bilder på olika aktiviteter. Det ligger väl dock lite i tiden att visa upp sig för att få något sorts erkännande.
Citera
2020-02-22, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Lärt sig och lärt sig... det är väl den linjen han alltid har kört på och det var väl det som gjorde gamla NU och SMR någonting att räkna med. Lindberg gjorde om NMR till ett nytt NSF fullt av massa misfits som inte platsar in någonstans i samhället: överviktiga brudar, gamla pundare, allmänna kufar, blandat white trash från landsorterna. Kan hända att NMR tidvis har lyckats rekrytera mer människor, men då har de tummat ordentligt på kvalitén.

NS kommer aldrig ”gripa makten”, men det tror jag inte har varit tanken heller. Dock kör de ju lite av en halvmesyr när de å ena sidan ska ha en sluten grupp, å andra sidan lägger ut bilder på olika aktiviteter. Det ligger väl dock lite i tiden att visa upp sig för att få något sorts erkännande.

Jag vet inte när SMR eller dess ungdomsförbund någonsin var att räkna med eller ens vad det betyder i sammanhanget? De själva och vissa "antifascister" gillar förvisso att förstora upp deras farlighet och tillskriva dem ett enormt våldskapital, men det har ju alltid varit till största del oprövat då de typ aldrig hade offentliga aktiviteter, Klas Lund var ju då som nu livrädd för repression och förbjöd nästan allt som kunde leda till att organisationen provocerade stat eller "rödingar". Vad spelar det för roll om man har gamla jaktbössor nedgrävda i backen eller kan boxas jättehårt om man aldrig någonsin använder de resurserna annat än som impuls från individuella medlemmar?

Precis som vi ser i Nordisk styrka nu låg fokus i SMR på att jaga de perfekta aktivisterna, skapa interna regelverk och bygga infrastruktur (som bara råkade och säkert ännu råkar vara i Lunds ägo) inför Det Kommande Raskriget(tm).

Angående kvaliteten på medlemmar får det resonemanget alltid mig att skratta lite. SMR var till bredden fylld med dysfunktionella anabola-pumpade människospillror, har inget belägg för det men kan mycket väl föreställa mig hur riksledningen på den tiden slet sitt hår i frustration över hur aktivisterna gång på gång misshandlade, knivade mördade och hotade flickvänner, familjemedlemmar, andra SMR-medlemmar och randoms på stan.

På många vis skulle jag som utomstående hävda att Simon lyckades attrahera vettigare folk än Lund gjorde. Under Simons era verkar riksledningen iaf ha tillräckligt med kontroll för att undvika att medlemmarna kör ner pistoler i käften på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in