Är det någon som vet vad outromusiken är i NS-radio? Det är någon slags
marschmusik med kör.
Angående senaste Radio Polaris där Lund/Hakon aviserade att man lägger NS-Radio på is, så är min analys att det är ett misstag. NS-Radio var visserligen omoget och inget som jag själv tycker var särskilt intressant, men organisationens stora delmål som jag kan se det är att locka till sig och skola/träna upp nya människor. Och när det kommer till rekrytering så handlar det primärt om att rikta sig till målgruppen sena tonåren till typ 25, efter det är chansen förmodligen väldigt liten att man vill gå med i Nordisk styrka om man inte har ett liknande tidigare engagemang. Och som jag ser det så är chansen extremt liten att yngre svenskar skulle bli attraherade av organisationen genom att lyssna på Lunds Radio Polaris, som nu då blir den enda kommunikationen utåt. Däremot tror jag att många i rektryteringsåldern finner NS-Radio skojig och intressant. Så detta var ett misstag i min mening.
Måste också medge att det var lite oväntat att man öppnar upp organisationen för kvinnor som aktivister med sänkta krav.