2020-02-13, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Ingen som har något att säga om det senaste Polaris-avsnittet? Jag lyssnade snabbt igenom delarna där Lund pratade, och visst det var ett bättre program än det första får jag väl säga, men det säger inte så mycket. Fortfarande generella grejer, som att de vill bygga upp alternativ på sikt och bli mindre beroende av staten etc, när det gäller bland annat pengar. De anonyma medlemskapen låter faktiskt rätt smart teoretiskt iaf då många svenskar idag inte vågar vara offentliga, och ja jag skrev i plural då de verkar vilja ha olika grader av anonyma medlemskap. Frågan är hur det ska implementeras, och något säger mig att det kommer ta lång tid före detta kommer att vara klart och rullande så att säga.
Tyckte programmet var totalt intetsägande och slutade lyssna efter några minuter. Tror Klas har för mycket hjältestatus internt, så man anser det viktigt nog att han hörs; om så bara för att berätta hur han var och handlade toapapper på Hemköp häromsistens.
Citera
2020-02-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Tyckte programmet var totalt intetsägande och slutade lyssna efter några minuter. Tror Klas har för mycket hjältestatus internt, så man anser det viktigt nog att han hörs; om så bara för att berätta hur han var och handlade toapapper på Hemköp häromsistens.
Jag säger knappast att programmet var bra (även om det var bättre än första avsnittet), men när du skriver att du slutade lyssna efter några minuter så är det ju uppenbart att du inte var intresserad till att börja med. Radioprogram brukar ha massa fluff och "ointressanta delar", och några minuter är verkligen inte tillräckligt för att avfärda ett helt program som är ca en timme långt.
Citera
2020-02-13, 22:29
Bannlyst
Citat:
Jag säger knappast att programmet var bra (även om det var bättre än första avsnittet), men när du skriver att du slutade lyssna efter några minuter så är det ju uppenbart att du inte var intresserad till att börja med. Radioprogram brukar ha massa fluff och "ointressanta delar", och några minuter är verkligen inte tillräckligt för att avfärda ett helt program som är ca en timme långt.
Tack, jag har också lyssnat på radioprogram genom åren... Lyssnade igenom kanske halva, men blev inte speciellt imponerad av innehållet. Deras ursprungliga program var betydligt bättre med det gamla gänget från Mer än ord.
Citera
2020-02-14, 03:29
Medlem
ClinicallyBlazes avatar
Intressant att man väljer att lägga ner NS Radio och satsa allt på Radio Polaris. NS verkar välja
kvalitet före kvantitet och distanserar sig ytterligare från NMR som bara pumpar ut podcast efter podcast.
Citera
2020-02-14, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze
Intressant att man väljer att lägga ner NS Radio och satsa allt på Radio Polaris. NS verkar välja
kvalitet före kvantitet och distanserar sig ytterligare från NMR som bara pumpar ut podcast efter podcast.

Har du någon källa på detta? Eller är det bara din gissning med tanke på frånvaron av nya NS Radio-avsnitt?
Citera
2020-02-14, 08:18
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Har du någon källa på detta? Eller är det bara din gissning med tanke på frånvaron av nya NS Radio-avsnitt?
Brukligt man lyssnar igenom alternativt läser det som ligger till grund för diskussionen. NS lägger ned skiten, förvånande att Klas öht valt släppa ut sådant hjärndött ordsludder Hagberg & co klämt ur sig, (Haakon undantagen här).

Vad man tror en ständigt avbrytande narcissistisk asperger haft för opinionsbildningsmässigt mervärde, är av det mer esoteriska mysteriösa oklara slaget. Ridå.
Citera
2020-02-14, 08:51
Medlem
Mr.Kongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClinicallyBlaze

intressant att flashbacks största rödingtroll älskar nordisk styrka. men det är klart, ur ditt perspektiv är det ju bra med den som splittrar och dessutom lägger ner 50% av sin egen verksamhet.
Citera
2020-02-14, 09:12
Bannlyst
Citat:
De sa ju det själva i programmet som du sa att du hade lyssnat på med stort intresse.
Citera
2020-02-14, 10:39
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
De sa ju det själva i programmet som du sa att du hade lyssnat på med stort intresse.

De sa klart och tydligt att de kommer lägga programmet på is eftersom dom har fullt upp med annat inom organsiationen just nu. Däremot kunde det dyka upp ett avsnitt till som avslutning. Utöver det så nämde de att programmet kan dyka upp igen med tiden.

Vissa här inne verkar älska att raljera om saker i absurdum.
Citera
2020-02-14, 10:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
De sa klart och tydligt att de kommer lägga programmet på is eftersom dom har fullt upp med annat inom organsiationen just nu. Däremot kunde det dyka upp ett avsnitt till som avslutning. Utöver det så nämde de att programmet kan dyka upp igen med tiden.

Vissa här inne verkar älska att raljera om saker i absurdum.
Och på vissa börjar det klia ordentligt i vaginan så fort det finns minsta lilla möjlighet att välvilligt tolka saker som sägs.

Jag ska försöka formulera mig, så att även den mest lågfunktionella autisten förstår: i princip har NS uttryckligen, själva sagt att man lägger ner programmet med brasklappen att att det möjligen kan komma tillbaka någon gång i framtiden...

Är det någon mer här som läser med röven, så kan jag kanske rita upp ett diagram för er.
Citera
2020-02-14, 11:10
Medlem
Medborgargardists avatar
Är det någon som vet vad outromusiken är i NS-radio? Det är någon slags marschmusik med kör.

Angående senaste Radio Polaris där Lund/Hakon aviserade att man lägger NS-Radio på is, så är min analys att det är ett misstag. NS-Radio var visserligen omoget och inget som jag själv tycker var särskilt intressant, men organisationens stora delmål som jag kan se det är att locka till sig och skola/träna upp nya människor. Och när det kommer till rekrytering så handlar det primärt om att rikta sig till målgruppen sena tonåren till typ 25, efter det är chansen förmodligen väldigt liten att man vill gå med i Nordisk styrka om man inte har ett liknande tidigare engagemang. Och som jag ser det så är chansen extremt liten att yngre svenskar skulle bli attraherade av organisationen genom att lyssna på Lunds Radio Polaris, som nu då blir den enda kommunikationen utåt. Däremot tror jag att många i rektryteringsåldern finner NS-Radio skojig och intressant. Så detta var ett misstag i min mening.

Måste också medge att det var lite oväntat att man öppnar upp organisationen för kvinnor som aktivister med sänkta krav.
Citera
2020-02-14, 21:08
Medlem
Citat:

Ska du trolla så får du göra det lite bättre. Jag har aldrig skrivit att programmet var bra, och jag skrev tydligt att jag INTE lyssnade igenom allt utan hoppade runt i programmet.

Men intressant i så fall, då NS Radio var rätt flummigt. Någon som kommer ihåg var i programmet detta togs upp? I början eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in