2020-02-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Om du tror att BBC inte skulle använda sig av CGI för att lura er lättlurda bönder att tro jorden är rund är du mentalt störd.

Menar du att det är fler bönder som tror på att jorden är rund och fler... stadsmänniskor som tror på att jorden är platt? Eller hur skall jag tolka det?
Citera
2020-02-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Här har du din banan:
https://i.imgur.com/KZTWWfm.png

Jämför den bananen med den i övrigt platta verklighet vi kan observera, så kanske du förstår varför jag misstror att bilden visar jordens kurvatur.
Frågan du ombetts svara på var hur du föreställer dig att det skulle se ut på en krökt jord inte varför du misstror en bild.
Hur borde kurvan se ut enligt dig?
Citera
2020-02-16, 20:41
Medlem
Citat:
Du kan fortsätta fråga in i alla oändlighet, jag kommer fortsatt hänvisa till svaret du fått.
Svaret du gav mig var:
Citat:
Din fråga har jag redan besvarat. 👍
men jag ser ingenstans att du besvarar frågan.
Vad var svaret?

Citat:
Tack för skrattet med bananbilden. 👍
Va?
Citera
2020-02-16, 21:13
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Allt annat än platt.
Alla krökta ytor utan skarpa kanter ser platta ut inom tillräckligt nära avstånd. Det är ett matematiskt faktum. Precis som att även en krokig linje ser rät ut om man zoomar in på en liten del av den. Eftersom jorden är så väldigt mycket större än en människa så skulle den se platt ut på vår lilla skala, t o m om den faktiskt var bananformad. Detta är som sagt ett matematiskt faktum.

Nå. Hur menar du att det borde se ut på en rund jord, och på vilken grund hävdar du det? Hur menar du att man borde se kurva?
Citera
2020-02-16, 21:22
Medlem
Citat:
Då vill jag att du visar mig en bild tagen från en högre höjd, där vi kan se det du påstår här. En tydlig krökning vid horisonten.

Tack på förhand!

Du har gång på gång sagt att bilder är inget du tror på!
Men frågar ständigt efter mer, hur ska du ha det egentligen? Hur mår vi där hemma, kan du inte hålla reda på ditt trolleri?

Finns tusentals bilder på våran jord från rymden som visar denna boll vi lever på.
Du tror inte på bevisen som presenteras för dig.
Sinnessjuk helt enkelt...
Citera
2020-02-16, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Alla krökta ytor utan skarpa kanter ser platta ut inom tillräckligt nära avstånd. Det är ett matematiskt faktum. Precis som att även en krokig linje ser rät ut om man zoomar in på en liten del av den. Eftersom jorden är så väldigt mycket större än en människa så skulle den se platt ut på vår lilla skala, t o m om den faktiskt var bananformad. Detta är som sagt ett matematiskt faktum.

Nå. Hur menar du att det borde se ut på en rund jord, och på vilken grund hävdar du det? Hur menar du att man borde se kurva?

Med din logik så är alltså detta inte en bild på jordens kurva:

?

Det är viktigt för mig att förstå denna motsägelse ni sysslar med, jorden är för stor för att jag ska kunna skymta en kurva på 10.000 meters höjd, men den är samtidigt liten nog att jag tydligt ser kurvan över ett avstånd på 4 mil?

Om bilden enligt dig visar jordens kurvatur, så är mitt svar på din fråga: allt annat än platt.

Om bilden inte visar jordens kurvatur, utan det vi ser är ett resultat av något optiskt fenomen, så är mitt svar: jag vet inte.

Tack för ordet.
Citera
2020-02-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jugosloven
Du har gång på gång sagt att bilder är inget du tror på!
Men frågar ständigt efter mer, hur ska du ha det egentligen? Hur mår vi där hemma, kan du inte hålla reda på ditt trolleri?

Finns tusentals bilder på våran jord från rymden som visar denna boll vi lever på.
Du tror inte på bevisen som presenteras för dig.
Sinnessjuk helt enkelt...

Det har jag inte sagt. Jag har sagt att en bild inte är ett bevis. Om någon tar en bild på en platt jord, taget från ett flygplan, så kan jag med egna ögon bekräfta att det är hur jorden ser ut på den höjden. En bild på en rund jord taget från ISS går helt emot den verklighet jag själv kan bekräfta, och att då ta sådana bilder som bevis för motsatsen, är enligt mig... Sinnessjukt, helt enkelt.
Citera
2020-02-16, 23:54
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Med din logik så är alltså detta inte en bild på jordens kurva:

?

Det är viktigt för mig att förstå denna motsägelse ni sysslar med, jorden är för stor för att jag ska kunna skymta en kurva på 10.000 meters höjd, men den är samtidigt liten nog att jag tydligt ser kurvan över ett avstånd på 4 mil?

Om bilden enligt dig visar jordens kurvatur, så är mitt svar på din fråga: allt annat än platt.

Om bilden inte visar jordens kurvatur, utan det vi ser är ett resultat av något optiskt fenomen, så är mitt svar: jag vet inte.

Tack för ordet.
Inom tillräckligt nära avstånd ser alla krökta ytor platta ut. Behöver jag förklara ordet "nära"?

Om bilden är vad du förväntar dig att se på en globjord nära en väldigt lång bro, så då har du ju beviset där. Jorden är rund. Men vad hade du sett av krökningen om det inte råkade finnas en bro där? Vad är det då du menar att man måste se? Borde t ex horisonten se ut på något visst sätt? Hur då isf?
Citera
2020-02-17, 06:54
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Så bekvämt. På vilken höjd blir broar och kraftledningar "för små", menar du?
De ser mindre ut på grund av avståndet. Om avståndet är för stort blir broar och kraftledningar mindre än en pixel i bilden, då syns de inte.

EDIT: Läste lite fel. Såg nu att det var en fråga. Svaret är det beror på kamerans lins. Vad jag vet finns det ingen vanlig kamera som kan ta ett foto, där man ser en bro, vid horisonten som är typ 35 mil bort.
Senast redigerad av ConnyKlasson 2020-02-17 kl. 07:07.
Citera
2020-02-17, 06:59
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det har jag inte sagt. Jag har sagt att en bild inte är ett bevis. Om någon tar en bild på en platt jord, taget från ett flygplan, så kan jag med egna ögon bekräfta att det är hur jorden ser ut på den höjden. En bild på en rund jord taget från ISS går helt emot den verklighet jag själv kan bekräfta, och att då ta sådana bilder som bevis för motsatsen, är enligt mig... Sinnessjukt, helt enkelt.
Iakttagelsen att jorden ser platt ut i en bild tagen från ett flygplan stämmer även med den sfäriska jorden. Det är alltså inget bevis för att jorden är platt.

Har du något bevis som endast gäller en platt jord?
Citera
2020-02-17, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Iakttagelsen att jorden ser platt ut i en bild tagen från ett flygplan stämmer även med den sfäriska jorden. Det är alltså inget bevis för att jorden är platt.

Har du något bevis som endast gäller en platt jord?

Nej, jag har inga bevis. Det har jag sagt många gånger.

Iakttagelsen att jorden är platt stämmer inte överens med din bild på jordens kurva:
Citera
2020-02-17, 11:11
Medlem
Citat:
Nej, jag har inga bevis. Det har jag sagt många gånger.

Iakttagelsen att jorden är platt stämmer inte överens med din bild på jordens kurva:

Tröttsamt.
Du har inge matematiska, inga vetenskapliga faktan som säger att jorden är platt.
Men ändå litar du blint på vad du ser och inte kan se.
Vart lärde du dig skriva, läsa, prata det språk du talar?
Mamma, pappa, skola? Ne, sådant finns inte. Det är också bara påhitt, något som finns bara i våran Matrix värld.
Alla är vi egentligen skolade på toan de första 18 åren, allt annat är VR upplevelse.
Har du några bevis på att det inte är så? Ne det har du inte!
Jorden är inte platt, den är ihålig, inuti i den bor det varelser från Mars, innan deras runda planet inom vår snöglob gick sönder så dom fick komma hit och borra ett stort hål i jorden och där inne bor dom.
Du har väl hört talas om Hollow Earth teorin Sillen?

Ursäkta för detta svammel för människor, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig lite till min kollega och kamrat Dendummasillen.
Vi är ju trots allt av samma sort jag och han, grottmänniskor som vet bättre än alla ni NASA människor som ljuger och sprider denna Satanistiska lögn. Jorden kan inte vara rund för då skulle folk ramla upp o ner.

PS.
Att människor faktiskt har rest jorden runt, ne...det rör oss inte ryggen heller, eller hur Sillen, dessa människor är bara lögnare och skådespelare anlitade av Hollywood och NASA.
Hollywood, USA och NASA har som vi alla vet, var redan med i antika-grekland och ljög ihop dessa fantasier!
"Ta två pinnar och mät" Ja jävlar mig vilka korkade människor det finns där ute alltså bla bla bla bla.

Sök hjälp Sillen, sök hjälp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in