2020-02-16, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Verkar ju vara en rejäl fjäder i den avbäraren.

Exakt, de komprimeras för att ta upp energi vid en kollision.

De har sannolikt kört väldigt mycket för fort, utan säkerhetsbälte.

Döden ett faktum.
Citera
Medlem
NamnlosBarns avatar
Kan tänka mig att de hade hög musik dansade sjöng filmade och sedan PANG
Citera
Medlem
Tuxxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Samtliga omkomna ska vara i 20 års åldern!

Ja?
Min syster är ett år yngre än min äldsta dotter så det kan mycket väl stämma.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Vad är det för idiot som filmar detta och får för sig att sprida det online? Vissa har ingen skam i kroppen...

Det är bra att det filmas så att man får se hur olyckan gick till. Polisen mörkar så mycket nuförtiden.

Närbilder på offer kan däremot klippas bort. Det vill man inte se.
Citera
2020-02-16, 18:44
Medlem
Asystoles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
Men ditt jävla inavel filmen är ju inte borta för att den är nedplockad från youtube, det är det jag menar den kommer med 100% dyka upp på liveleak eller liknande.

Videon är inget att se, bilen ligger på sidan, varningsblinkers på .. thats it. Du missade inget.
Citera
2020-02-16, 18:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elijah1
De beror väl på hur man filmar? Så du skulle inte tycka de är fel om du hamnar i en bilolycka och folk går fram och filmar dig på nära håll och skippar att göra något och dessutom drar innan räddningstjänst,polis och ambulans är på plats?

De är ju en annan sak att filma en olycka på håll som visar att den hänt att filma nära på de skadade/omkomna.

Sen är de sjukt hur folk här vill göra skillnad på människor. Som vissa här inne som skulle tycka mer synd personer beroende på vart de kommer ifrån.

Hoppas den som filmade innan räddningstjänst och de var på plats åker dit för detta.

och ni som tycker de är okej att filma jag hoppas ni inte kommer klaga ifall ni blir filmade på nära håll i en olycka för att folk inte klarar av att göra något mer vettigt vid en olycka.

Jag diskuterar gärna de allmänna aspekterna av detta i tråden jag länkade till, men ja, i vissa fall kan det vara ett moralisk fel att vara för närgången och det är förstås alltid fel att filma om man har möjlighet att hjälpa på något sätt istället. Så är dock sällan fallet generellt, skall vi hålla oss till det här fallet verkar det av beskrivningen av filmen som om den inte var så oerhört närgången eller att den som filmade hade kunnat göra så mycket för att hjälpa till. Om så är fallet är det inget fel att dokumentera och sprida vad som hänt. Vi blir alla berörda när sådant här händer och det är naturligt att vilja ha relevant information.
Citera
2020-02-16, 18:49
Medlem
Har ni alla namn på de omkomna? Dåligt med info
Citera
Medlem
Albanska tvillingsystrar finns det väl inte många av i Angered, fram med namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
"Systar", kan ju vara inom islam som folk säger "bröder"..

Du ser alltid på muslimska sidor att muslimer kallar alla "systrar" & "bröder"..

Somalier & Albaner är muslimer.

Vad sägar Allah ifall ambulanspersonal / bårhus tar bort sjalen ?
Citera
2020-02-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noseone
De lär inte haft säkerhetsbälte. I en så ny bil dör man inte om man sitter fast.
Man dör faktiskt i alla bilar och även om säkerhetsbältet är på om farten finns där och man åker in i ett fast hinder med bredsidan först.
Vilket som, fyra unga dog troligen på grund av misstagen nog dom flesta unga förare gör, tror sig odödliga och kapabla att hantera vilken situation som helst i trafiken.
Tragiskt öde oavsett vilka dessa ungdomar än var.
Citera
2020-02-16, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Allting är ju relativt så klart. I 90km/h är kurvan väldigt snäll.

I 110km/h är den ganska ok även om det regnar. (OBS, jag är ingen rallykalle)

I 130 med regn håller jag med dig att den kan ställa till besvär om man (som sandfolket) inte förutser högerkurvan som ju direkt rätar om till en halvsnäv vänster med inkommande högerfil att "landa i" vid problem.

Kanske låter det som om jag vill stajla men jag är verkligen ingen idiot på vägarna. (Är det ingen trafik så har du två filer (E20) att ta höjd i, innan högerkurvan och kan sedan skära genom aktuell kurva och ha bra höjd inför vänsterkröken in på rakan mot tunneln/avfart R45)

Dåliga 245-däck på en BMW med gaspådrag i början av kurvan så sitter du i pelaren så klart.

Hög hastighet och vattenplaning så dom inte hinner svänga och kör rakt in i pelaren.
Det var rätt mycket regn vid den tiden så var antagligen en del vatten på vägen.

Håller med dig upp till 110 brukar vara relativt lugnt även om det är mycket vatten kör själv den sträckan ofta och brukar ligga i hyffsat hög hastighet även om det är massa vatten på vägen och man vattenplanar ibland.
Gissar att det handlar om mycket högre hastigheter än 110.
Citera
2020-02-16, 18:55
Medlem
Två killar och 2 systrar satt i bilen? Eller var alla fyra tjejer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in